Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W ASW300 subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
christian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 November 2004 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

jeg har luret på B&W ASW300 sub men hvad er jeres menning om den. jeg skal bruge den når jeg skal se film og ikke så meget andet. grunden til at jeg har luret lige præsis på denne sub er at jeg har B&W 309, 303 og LCR.

Men er der andre mærker i syns jeg skal lure på i denne pris klasse hvor man måske får mere og bedre sub for pengene?

Link

http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|42|42|1533|pdetail

mvh Chr. T.

Til top Vis christian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christian T

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Sendt: 02 November 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Dit link duer ikke, man kan vist ikke bare copy/paste deres url ned i et link?

Jeg har selv en ASW600 og er rigtig godt tilfreds med den, man skal ikke tage fejl af at det "kun" er en 10", den leverer rigeligt bas i min stue

Nu kan jeg godt lide lyden på B&W's produkter, men der findes jo mange andre mærker derude som du sikkert vil syntes om?

christian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

jeg er nemlig også vild med den lyd B&W levere. Har aftalt med dem i Hifiklubben at jeg kan komme der op og låne en B&W ASW300 med hjem så jeg kan se om det er noget. Men hvis der var nogle der kunne sige at f.eks Gale er et bedre køb så ville jeg jo lige høre på den og måske låne sådan en med hjem en anden weekend. Lige nu har jeg en ældre onkey (er ikke sikker på om det staves sådan) forstærker som trækker en 12" sub men den syns jeg er ikke spiller helt optimalt den er forlangsom til at falde til ro.

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Sendt: 03 November 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Det staves O-N-K-Y-O..... hehe ej bare se at få hentet den sub med på fredag når jeg skal op og hente min center

Peter

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 03 November 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

ASW300 adskiller sig betydeligt fra de øvrige B&W subs, da den er basrefleks og de andre er lukkede. Da den også har en svagere forstærker er den derfor mindre præcis og ikke så velegnet til musik. Den kan dog sagtens lave en masse dyb rumlen til film.

Jeg ville vælge ASW600 istedet.
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

christian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

ja vi fik ikke taget den med fordi der var rigtig mange mennesker i hifiklubben Roskilde i fredags men når det jo nok. har siddet og luret for den skal kun bruges til film. så har jeg siddet og luret for ASW6000 er jo noget dyre. hvad så med en Gale 3090W sub med en 10" er de noget værd. jeg vil nemlig hellere smide de ekstra penge når men fjernsyn skal skiftes syns nemlig ikke at det er så godt billed på min planervision 21" fjernsyn som der var da jeg købte det.

eller en Dali AW10 sub. Der er mange muligheder og er en smule forvirret over hvad jeg skal vælge hvor jeg får mest for pengene. for så vigtig er det heller ikke for mig at subwoofer passer sammen med B&W systemet.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 November 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal købe en billig sub der dur kan du droppe aw10 og gale 3090. Hvis du skal have noget nogenlunde hæderligt er der en Dali swa12 eller B&W 300-600-650. Jeg ville helt sikkert gå efter 650eren da den levere det bedste lydtyk og lyd i det heletaget til prisen.

MVH WRONG

christian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

okay så Wronge Gale og de små Dali ikke noget man skal gå efter. så går jeg efter noget B&W tror jeg så må låne lidt men hjem for at finde ud af hvad der passer bedst. Ind i mit rum og selvføgelig men smag.

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hvad med SWA8 subben fra Dali er den noget værd, den er jeg nemlig brændt varm på da plads er et fremmed ord for mig .

Efter hvad jeg umiddelbart kan læse om den er den jo med den samme forstærker som SWA12 og så kun til en mindre 8" enhed så den mangler da ikke kontrol.

Peter

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Nej den mangler ikke kontrol med 8" enhen Peter. Men rent fysisk skal du ikke regne med det store lydtryk fra swa8. Der er swa12eren langt bedre som leverer et hæderligt resultst både i stereo og surround. SWA 8 kan du da god bruge i et lille rum på under 15m2. Men gå da efter swa12, den kan du også bruge når du får lidt mere plads

MVH WRONG

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hmmm tænke tænke tænke det værste er squ at der kun er 700 krs forskel på de to..... og skulle jeg endelig beslutte mig for SWA12 er der kun 300 kr op til B&W ASW600..... da mine andre HT er B&W... hmm går endnu engang i tænkeboks 

Peter

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Hvis du tænker B&W ville jeg helt sikkert skrabe sammen til en asw650. Den levere et solidt punch samtidig med at den lyder godt.

MVH WRONG

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes