Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 00:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 802 matrix vs. 804 nautilus (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 November 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har været ejer af begge disse højttalere, men med helt forskelligt udstyr. 802 matrix mrk. 3 fik aldrig de betingelser den krævede for at spille godt. Det var noget ret usselt udstyr jeg havde dengang. Det kunne være sjovt hvis der er nogen som har hørt de 2 spille op mod hinanden og kan fortælle foreskellen. Jeg husker selv 802'eren som mere blød og rund i lyden.
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 November 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikk hørt dem spille "mod" hinanden, men jeg har selv 804 og htm1 og jeg er mega glad for dem.

Synes f.eks Live musik fra dvd/cd lyder helt fantastisk, men kan høre alt hva der sker på scenen, hvis kvalliteten er iorden

Men det ved du vel også selv hvis du har haft dem

Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 November 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft dem begge og med ordentligt udstyr foran også. De gamle 802 kunne give en dybere og mere kontrolleret bas end N804, men 802'erne krævede en rigtig mande amp til at kunne gøre det. Og det er det de færeste som har, desværre.

N804 slår dog klart de gamle 802'ere i mellemtone/diskant. Man kan tydeligt høre at de har udviklet sig til det bedre.

Desuden er det jo også designet, hvor man må sige at de gamle 802 klart viser et ældre design og en ikke så proff fremstillingskvalitet.

Når dette er sagt så har jeg absolut nydt mine to sæt 802S3 som jeg havde i surround setup igennem 3 år. Gode højtalere, men udviklingen har flyttet sig.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 07 November 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hvad skal så erstatte dine N804'ere ??

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 07 November 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Jeg har haft dem begge og med ordentligt udstyr foran også. De gamle 802 kunne give en dybere og mere kontrolleret bas end N804, men 802'erne krævede en rigtig mande amp til at kunne gøre det. Og det er det de færeste som har, desværre.

N804 slår dog klart de gamle 802'ere i mellemtone/diskant. Man kan tydeligt høre at de har udviklet sig til det bedre.

Desuden er det jo også designet, hvor man må sige at de gamle 802 klart viser et ældre design og en ikke så proff fremstillingskvalitet.

Når dette er sagt så har jeg absolut nydt mine to sæt 802S3 som jeg havde i surround setup igennem 3 år. Gode højtalere, men udviklingen har flyttet sig.

Det er en rigtig Mande amp jeg har. 2 stk. Nakamichi PA-7 mrk.2. Men jeg syntes simpelthen at N804'eren bliver for kedelig at lytte på i mit setup. Havde bassen så været dyb og med masser af punch så kunne det ha været sjovt. Højttaleren er ultra åben og detaljeret så man blir imponeret. Men jeg sidder og falder så småt i søvn i længden. Jeg syntes desværre udviklingen har gået i retning af flot slank design frem for mere interessant lyd... eller skal jeg bare lede det rigtige sted ??

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 November 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

hehe jørgen der ramte du hovedet på sømmet "ultra åben og detaljeret" men du vil hellere have mere interessant lyd?tja jeg vil hellere have at den gengiver det der kommer fra mediet hverken mere eller mindre,altså ikke lægge noget interresant til derfor er jeg glad for mine 804N men sådan er vi jo så forskellige og gudskelov for det
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 November 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Jørgen,

Mine N804 bruger jeg som baghøjtalere i et Surround setup. De bliver solgt nu fordi jeg synes det er belevt lidt overkill at bruge dem som baghøjtalere og så er de lidt store rent synsmæssigt til bagkanaler, når det står i en almindelig stue. Når jeg får dem solgt købet jeg Nautilus baghøjtaleren, hedder den ikke SCM eller sådan noget.

Som front har jeg N802.

Jeg bruger Naka Pa5 mk2 til at drive bagkanalerne og dermed N804. Det gør de somend godt nok, men det hjælper altså stadig noget på deres bas når jeg kobler dem til mine to Classe CAM-350 monoblokke og bruger dem en enkelt gang som front, bare lige for at høre.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 08 November 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
hehe jørgen der ramte du hovedet på sømmet "ultra åben og detaljeret" men du vil hellere have mere interessant lyd?tja jeg vil hellere have at den gengiver det der kommer fra mediet hverken mere eller mindre,altså ikke lægge noget interresant til derfor er jeg glad for mine 804N men sådan er vi jo så forskellige og gudskelov for det

Jeg vil give dig ret i at de er lækre imponerende at lytte til... detalje fokusering tager jo så lidt af varmen væk i musikken. Tilmed mangler jeg det dybe hug nede i bassen. Men kan man leve uden det, så er det svært at finde noget lige så sammenhængende i lydbilledet. Jeg har masser af positive ting at sige om de højttalere, men de mangler desværre nogle af de ting jeg lægger vægt på.

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 08 November 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Jørgen,

Mine N804 bruger jeg som baghøjtalere i et Surround setup. De bliver solgt nu fordi jeg synes det er belevt lidt overkill at bruge dem som baghøjtalere og så er de lidt store rent synsmæssigt til bagkanaler, når det står i en almindelig stue. Når jeg får dem solgt købet jeg Nautilus baghøjtaleren, hedder den ikke SCM eller sådan noget.

Som front har jeg N802.

Jeg bruger Naka Pa5 mk2 til at drive bagkanalerne og dermed N804. Det gør de somend godt nok, men det hjælper altså stadig noget på deres bas når jeg kobler dem til mine to Classe CAM-350 monoblokke og bruger dem en enkelt gang som front, bare lige for at høre.

Ja desværre er prisen for et sæt N802 langt over mit buget. Men ellers var det da sikkert sådan et sæt jeg skulle ha'.

Jeg har selv haft PA-5 mrk. 2. Den spiller hen i stil af 7'eren, men 7'eren har bare så meget mere dynamik og effekt overskud at gi af. Men 5'eren er helt sikkert en fin forstærker.

Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 November 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er stadig på de gamle matrix'er - og har intet ønske pt om at bytte.

Vil dog gerne understrege at for at både 802,3 og specielt 801.3 skal virke optimalt kræver det ud over strømstærk forstærker også et rum af ganske stor størrelse. De kommer simpelthen ikke til at "ånde" før de for meget plads -  og forskellen er dramatiskt....

Et lille tip til dem der har de gamle, prøv at skifte højtaler terminalerne på dem. De ser fine ud fra ydersiden, men hvis du skruer bagpladen med dem af og kigger bagved er det simpelthen noget frygteligt tyndt stads som kun burde findes på bilka højtalere eller lign..

Til top Vis Cool Blade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cool Blade

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 November 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Dejligt at høre at de gamle klassikere fra B&W stadig er værdsat

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes