| Sendt: 07 November 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
JA dette er vel så endnu en højtaler vs højtaler tråd.
www.hifishoppen.dk
Det er så Jamo's D590 og SA1730 jeg er blevet i tvivl hvilken jeg skal vælge.
Jeg har altid været helt vild med designet på 707 den tidligere model af D590. Lydsiden har jeg nu hellerikk kunne finde de store fejl i. Den har en rigtig god og præcis bas. Dog vil jeg mene at den gamle 707 var lige en anelse for lys i mellemtonen når den skulle spille rock eller techno. Har ikke haft mulighed for at høre om den nye D590 er identisk med 707, eller om den er blevet bedre.
SA1730 er jeg så blevet meget hook på at prøve. Syntes folk roser SA til skyerne herinde. Designet kan jeg bestemt også godt lide. HAr kun haft mulighed for at hører et sæt SA reol højtaler hos en kammi, og jeg var overrasket hvor god og ren lyd sådan en lille kompakt højtaler præstere.
Prisen for jamo D590 er 5390kr, og for SA1730 er prisen 8000kr.
PT har jeg en Denon 1315R forstærker, men den skal snart udskiftes til en surround forstærker. Har ikke rigtig fundet hvilken det skal være endnu.
Jeg har ikke rigtig mulighed for at køre til odense for at hører højtalerne op mod hinanden. Derfor vil jeg meget gerne høre erfaringer fra bægge højtalere.
De skal bruges til alt slags musik og til film i surround.
Prisen for jamo D590 er somsagt lavere, eller vil i mene at lyden følger prisen på SA1730
|