Forfatter |
|
vander Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Status: Offline Indlæg: 71
|
Sendt: 26 November 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Har cerwin-vega højtalere i mit surrondsæt ( 4stk V-6F + V-5C center) Spiller egentligt rimeligt, men savner måske lidt flere detaljer. På sigt skal disse skiftes ud. Har tænkt mig at starte med centeren, her har jeg set på Audiovector (3 super) tror jeg nok den hedder ! Kan denne "gå" sammen med Jamo D 590 (4stk) Er der nogen som har erfaring med denne sammensætning ?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 26 November 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kender 590 ret godt, en glimrende opgradering i forhold til dine cv.
man plejer at bruge samme type/model center og front, men den kan godt være lidt svær at skaffe i dettte tilfælde. en audiovector 3 super vil nok virke lidt anderledes i lyden, men alt i alt tror jeg det er en gangske fin opgfradering. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 26 November 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mange detaljer kan ødelægge lyden, læs f.eks. den her;
"Go to a concert, and the accidental 'click' as the conductor's baton clips a music-stand, the creak of a chair, a page being turned or a stifled cough would go unnoticed: close-mike things and reveal the foible in glorious repeatable high-resolution stereo, and every time the noise approaches you'll be anticipating it with dread. It can ruin an otherwise great recording.
A decade or two back, as the quality of systems increased, trainspotting became popular: listening to recordings made in certain London venues, you could hear tube trains rumbling past, faintly enough to be just irritating.
Listen to the radio on a high-quality tuner you'll be amazed how much extraneous noise is picked up and relayed, from script pages being turned to that famous BBC phantom driller. It's fun for all of five minutes, then gets very annoying indeed.
So can you have a system that's too good? It seems so, but we're not here to criticise the advances hardware manufacturers are making, nor the quest for ever greater resolution. After all, the more a system reveals, the better it can convey what's been recorded"
Det er copy n' pastet fra Whathifi.com og artiklen i sin helhed kan læses http://www.whathifi.com/newsMainTemplate.asp?storyID=42& newssectionID=3
|
Til top |
|
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
Sendt: 26 November 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
vander: Mit råd er at droppe centeren hvis du har et ordenligt stereo
perspektiv behøver du den ikke, spar op i stedet og køb en herrefed sub,  ,
hvis du skal have gavn af centeren skal den være samme serie som
fronterne. Ellers stikker den bare mærkeligt ud i lydbilledet ved
panoreringer, hvor lyden går fra den ene side over midten og til den
anden kanal. Og tro mig.... det er træls.
Clapton: Jeg tror ikke lige grænsen er nået med et skift fra CV til Jamo.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
Til top |
|
|
Clapton Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du selvfølgelig have ret i og man kan uden problemer godt købe mere detaljerede højttalere end CV uden at det omtalte fænomen opstår. Man skal bare stoppe på et tidspunkt inden man bliver helt fanatisk.
Men selvfølgelig, der er ingen højttalere fra jamo der så detaljerede at det går ud over musik oplevelsen.
|
Til top |
|
|
vander Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de foreløbige råd  Er temmelig vild med Jamo D 590 (god pris = 2700-3000kr / stk) Men hvad kan jeg så bruge som center ? når jeg kommer så langt !! PS Har en Cerwin Vega RL-28W sub. synes den er OK  PSS. mit nuv. største problem er TVèt ( se tråd "LCD/Plasma)
|
Til top |
|
|
Clapton Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i hvert fald vigtigt at du finder en center højttaler der lydmessigt passer til dine fronthøjttalere. Ved de tre forreste højttalere er det en god ide at købe i samme mærke og serie.
|
Til top |
|
|
vander Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|