Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 14:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtaler skift (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Status: Offline
Sendt: 26 November 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hej.  Har cerwin-vega højtalere i mit surrondsæt ( 4stk V-6F + V-5C center) Spiller egentligt rimeligt, men savner måske lidt flere detaljer.  På sigt skal disse skiftes ud.  Har tænkt mig at starte med centeren, her har jeg set på Audiovector (3 super) tror jeg nok den hedder !   Kan denne "gå" sammen med Jamo D 590 (4stk)       Er der nogen som har erfaring med denne sammensætning ?
Til top Vis vander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vander

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 November 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

jeg kender 590 ret godt, en glimrende opgradering i forhold til dine cv.

man plejer at bruge samme type/model center og front, men den kan godt være lidt svær at skaffe i dettte tilfælde. en audiovector 3 super vil nok virke lidt anderledes i lyden, men alt i alt tror jeg det er en gangske fin opgfradering.

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 November 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

For mange detaljer kan ødelægge lyden, læs f.eks. den her;

"Go to a concert, and the accidental 'click' as the conductor's baton clips a music-stand, the creak of a chair, a page being turned or a stifled cough would go unnoticed: close-mike things and reveal the foible in glorious repeatable high-resolution stereo, and every time the noise approaches you'll be anticipating it with dread. It can ruin an otherwise great recording.

A decade or two back, as the quality of systems increased, trainspotting became popular: listening to recordings made in certain London venues, you could hear tube trains rumbling past, faintly enough to be just irritating.

Listen to the radio on a high-quality tuner you'll be amazed how much extraneous noise is picked up and relayed, from script pages being turned to that famous BBC phantom driller. It's fun for all of five minutes, then gets very annoying indeed.

So can you have a system that's too good? It seems so, but we're not here to criticise the advances hardware manufacturers are making, nor the quest for ever greater resolution. After all, the more a system reveals, the better it can convey what's been recorded"

Det er copy n' pastet fra Whathifi.com og artiklen i sin helhed kan læses http://www.whathifi.com/newsMainTemplate.asp?storyID=42& newssectionID=3

Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 November 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

vander: Mit råd er at droppe centeren hvis du har et ordenligt stereo perspektiv behøver du den ikke, spar op i stedet og køb en herrefed sub,LOL, hvis du skal have gavn af centeren skal den være samme serie som fronterne. Ellers stikker den bare mærkeligt ud i lydbilledet ved panoreringer, hvor lyden går fra den ene side over midten og til den anden kanal. Og tro mig....  det er træls.

Clapton: Jeg tror ikke lige grænsen er nået med et skift fra CV til Jamo.

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Det kan du selvfølgelig have ret i og man kan uden problemer godt købe mere detaljerede højttalere end CV uden at det omtalte fænomen opstår. Man skal bare stoppe på et tidspunkt inden man bliver helt fanatisk.

Men selvfølgelig, der er ingen højttalere fra jamo der så detaljerede at det går ud over musik oplevelsen.

vander
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Tak for de foreløbige råd  Er temmelig vild med Jamo D 590 (god pris = 2700-3000kr / stk)  Men hvad kan jeg så bruge som center ?  når jeg kommer så langt !!        PS  Har en Cerwin Vega  RL-28W sub. synes den er OK   PSS. mit nuv. største problem er TVèt   ( se tråd "LCD/Plasma)  

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Det er i hvert fald vigtigt at du finder en center højttaler der lydmessigt passer til dine fronthøjttalere. Ved de tre forreste højttalere er det en god ide at købe i samme mærke og serie.

vander
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Ups , mente Tråden omh. Plasma/LCD 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes