| Forfatter |
|
rbering Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2004
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg står over for at skal købe ny center højtaler. Jeg står over for 2 brugte som passer til min tegnebog. Derfor håber jeg at der en af jer der kan råde mig lidt. Valget står mellem B&W cc-6s2 og Dali cs7. Jeg har prøvet at finde noget på nettet om disse, men det har ikke rigtigt kunne lykkes. Det nærmeste jeg har kan finde er Dali SC7, men det er vel ikke den samme? Ser ellers meget godt ud.
Håber at i vil/ kan Hjælpe mig, så jeg kan få gang i mit nye surround.
På Forhånd 1000 tak.
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke fronter har du ?
Hvis jeg skulle vælge, tog jeg en center fra samme mærke/serie som mine fronter så jeg fik en klang matchning, altså at Ht lyder nogenlunde ens, dette er af meget stor betydning i mine øjne og øre.
Specielt når der er panoreringer fra højre mod venstre eller omvendt, hvis center ht ikke spiller nogen lunde ens med fronterne, kan man høre tydeligt forskeld, og det er meget trælst for at sige det på godt jydst. __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke front ht'e har du.
det er jo vigtigt at den passer til dem. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
rbering Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hurtig respons.
Mine fronter er Jamo Concert, men jeg bilder mig selv ind at Jamo's center højtaler ikke klare opgaven lige så godt som Dali eller B&W. Har jeg ikke ret i det?
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville gå efter en jamo concert så.
på et flerkanals lydspor til film, er 80% af informationerne i center kanalen. det er derfor meget vigtigt 1. at den er god, 2. at den matcher fronterne. (ellers kan det lyde ret kikset, hvis en lyder der bevæger sig fra højre til venstre, skifter karakter hend over midten (i center kanalen)
jeg ved ikke hvad man kan få en jamo concert til, men gå efter en der lyder "ligesom" dine fronter. og gå efter en kvalitets center. det er et dumt sted sparer.
de for da ok review, men det er fronterne der trækker læsset.
http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=984
hvad kan du få en concert for ? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har flere venner der har Concert Center, og i mine øjne levere den varen 100%, den spiller super fedt med et sæt Concert fronter.
Dialogen er skarp og precis, og lyden i mine øre er både detalieret og dynamisk, men den er lidt tung at trække og den tager ca 200.250 timer at spille til men så er den efter min mening også alle pengene være, jeg mener ikke at B&W og Dali passer til dine fronter, jeg tror du vil komme til at fortryde det.
Jeg holder 100% med JAZZ du skal købe en Concert Center.
Så passer tingene også sammen, rent lyd messigt.
Har du hørt Concert Center ? __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
rbering Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Det lyder jo meget fornuftigt. Jeg har ikke hørt Jamo comcert center og vidste slet ikke at den fandtes. umildbart lyder den dyr, men det må undersøges. Indtil vidre skal i have 1000 tak.
|
| Til top |
|
| |
rbering Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Har lige fundet en Jamo concert center 200 til 1000 kr. på dba.dk Skulle det ikke kunne gå sammen med mine concert 7 fronte. er der nogen der har kendskab til denne center og kan sige god for den. Da jeg bor i julland og den er til salg på sjælland, har jeg jo ikke rigtig mulighed for at høre den inden en evt. handel
Please help!
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du et billede af de der Concert 7, jeg kan ikke rigtig finde dem på nettet, heller ikke den Concert 200 center.
Hvilke enheder er der i dine Concert 7 ?
Jeg er ikke sikker på der findes en Concert Center 200, jeg mener bare den hedder Center 200, og det er bestemt ikke den samme som Concert Center __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
|
| Til top |
|
| |
rbering Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|

Nu syntes jeg at det begynder at blive for teknisk til mig. Jeg har lige selv taget et par billeder af mine concert 7. Hvilken enheder der sidder i ved jeg intet om, jeg ved bare at de spiller kanon ( i mine høre) , OG AT DE ER EN ÅRGANG CA. 93.
Concert center 200 har jeg jo også kun kunne finde på dba.dk. Men der er 2 forskellige som sælger dem under samme navn. Så man sgu jo næsten gå ud fra at det er det rigtige navm på dem?
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billederne virker ikke, men pyt.
Hvis det er en Center 200, som jeg også syntes spiller ok til prisen, passer denne højest sansynligt udemærket til et sæt ældre Concert 7.
Og som du selv skriver det lyder godt i dine øre, så tag da ud og lytte på den, hvis du kan lide hvad du hører, ja så er det vel bare det  __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
|
| Til top |
|
| |
rbering Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Det må jeg prøve. Endnu engang 1000 tak for hjælpen.
Hygge.
|
| Til top |
|
| |