| Forfatter |
|
Remarc Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2004
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop købt en Audio Pro Sub Focus, som er tilsluttet via højttalerterminalerne (da jeg har receiver uden særskilt udgang til en subwoofer, forstærkerlinieudgang eller LFE-udtag).
Den støjer lidt, når den er tændt - uanset om receiveren er tændt og i øvrigt også uanset om der er tilsluttet højttalerledninger! Det er ikke en susen, men lyder som "strømstøj". Er det almindeligt eller er der noget galt med den??
Subwooferen spiller i øvrigt godt.
Kan nogen hjælpe?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
støj er ikke almindeligt, ingen af de subwoofere jeg har haft, har lavet den "fejl" du beskriver..
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
står den og brummer?
hvis du ligefrem kan høre at noget er tændt, så er der noget i vejen, og den skal en tur til forhandleren. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
S.R.S Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert en spole der står og vibrerer, det klares let med en spray dims, men smid den en tur forbi forhandleren, så skulle de nok tage si af det. __________________ - Den lille HiFi Gnom
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hjælper nogen gange at forbinde jord fra Subben til receiveren, hvis subben har sådan en.
|
| Til top |
|
| |
Mcfly Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Sub Focus brummede også, så det var generende ved lav volumen. Jeg gætter på trafoen i strømforsyningen. Muligvis kunne det afhjælpes ved at forbinde jord til subben, som keyvan foreslår. Måske en ekstra gang lak på et værksted.
Jeg valgte dog at bytte til en impact, som har noget mere pondus, og ikke brummer det mindste. Jeg er overfølsom overfor lyde der ikke skal være der... __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Remarc Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt subwooferen i Sverige, så hvis det vil hjælpe at forbinde jord til subben, vil det klart være det nemmeste og billigste, men hvordan gør man det?
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kan det være at dine tilslutningsledninger opsamler noget brum fra andre netledninger, hvis den løber tæt forbi sådan nogle. Prøv at flytte lidt rundt på dine kabler til subben, mens den er tændt. Så vil du hurtigt kunne høre om det er her problemet ligger.
__________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
Remarc Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Subwooferen støjer/brummer lidt når den bliver tilsluttet en stikkontakt - selvom der ikke er tilsluttet kabler (til forstærkeren og højttalerne).
Jeg må nok en tur til Sverige og bytte den
Jeg håber det løser problemet.
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en Sub Focus som brummer. Jeg kan kun høre det, hvis jeg lægger øret helt ned på den. Så det genere mig ikke!
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den stadig er under garanti/reklamation....så bare afsted til forhandler __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et relateret spørgsmål: Hvordan jordforbinder man en sub? Hvorhenne på subben skal man sætte et kabel?
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svinefar: På min Yami findes et decideret jord terminal/stik/skrue, som kan/bør/skal forbindes med min receiver (Jeg har ikke benyttet mig af muligheden, da jeg ingen problemer har med brum lyde ved min sub).
Jeg vil lige understrege, at jeg overhovdet ikke er teknisk kompetente til at komme med svar/råd til dit spørgsmål, men jeg vil alligevel prøve at hjælpe. Det er på dit eget ansvar, hvis du prøver min løsnings-model/forslag.
Har subben ikke en jord terminal/stik/skrue, så kan man måske selv prøve at sætte en lille skrue på metal pladen bagpå subben og trække en jord forbindelse ud til sin receiver/forstærker. Hvis receiveren heller ikke har en jord terminal/stik/skrue, så kan man også selv sætte en lille skrue bagpå receiveren/forstærkeren og på den måde kan man forbinde subben men receiveren for at eliminere brum lyde fra sin sub. Som sagt det er på dit eget ansvar.
Jeg oplever brum lyde fra min sub, når jeg forbinder min receiver og sub gennem højttaler ind og udgange i stedet for sub preout og mono L. Jeg er i stand til at elminere denne brum lyde fra min sub ved at forbinde jord terminaler ved subben og receiveren.
Nu kommer mit spørgsmål: hvordan vil i forklare denne forbedring når jeg jorder min sub til min receiver????
|
| Til top |
|
| |
Jailbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kan det være at dine tilslutningsledninger opsamler noget brum fra andre netledninger, hvis den løber tæt forbi sådan nogle. Prøv at flytte lidt rundt på dine kabler til subben, mens den er tændt. Så vil du hurtigt kunne høre om det er her problemet ligger. Skrev sjorslev
Der kan også skabes brum hvis du ikke har forbundet subben til samme stikkontakt som resten af anlægget. __________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
| Til top |
|
| |
SUN audio Branchemedlem

SUN audio ApS
Bruger siden: 07 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mere sandsynligt at problemet ligger i servokredsløbet/ACE Bass, som skal justeres. Der er et par pots på printet til dette formål.
Vi har haft et par enkelte audio pro subs med dette problem, og det er enkelt indgreb som tager 10minutter. Du skal dog kontakte en forhandler for at få dette problem løst, da garantien ellers bortfalder hvis du selv åbner den.
|
| Til top |
|
| |
Remarc Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2004 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu været i Sverige og bytte suben.
Den nye sub brummer præcis lige så meget som den "gamle", så jeg går nu ud fra, at der som sådan ikke er noget i vejen med den. Den spiller også fint og lyder rigtig godt.
Men jeg synes, at det er lidt mærkeligt, at en så rost sub brummer, når den er tændt - selvom det ikke er så meget.
Men det kan måske løses ved at justere servokredsløbet/ACE Bass, som SUN audio skriver... for det hjælper åbentbart ikke at bytte den!
|
| Til top |
|
| |