| Forfatter |
|
CWHT Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 November 2004
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke andre højtaler mærker, kan spille sammen med cerwin vega i et surround system??
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen,
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ku du ik samle alle spørgsmål i en tråd? og der er ik mange der spiller som CV, måske nogle ældre JBL PA speakers
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den var ondsindet, men lidt ret har du vel ? 
Et seriøst bud på et mærke der kan gøre sig sammen med CV må være Monitor Audio som også er meget fremme i skoene med god dynamik og en anelse hård og metallisk top  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske de gamle pioneer højttalere fra HPM serien. De havde vist en effektivitet som ligger tæt på CV
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk nu lige at der ikke kan siges at eksistere en "CV-lyd". En gammel S2 er f.eks. slank og hurtig i bassen samt temmelig hidsig i diskanten (fra det "rigtige" diskanthorn). En DC-15 er meget fyldig i bassen, går afsindig dybt og er venlig og mild i toppen (som en AT-100 også er), fordi de har en mildt hornladet domediskant med membran af en slags skum. Det samme gælder i endnu højere grad den meget store model 12-15 med endnu mere bas og samme milde diskant. Hvorimod den gigantiske 1515 så igen er mere slank (fordi kabinettet er relativt set ret lille til to stk. 15" basser) og hidsig i toppen fordi den har ægte diskanthorn, hvor niveauet oven i købet er lagt lige lovlig højt.
Det er naturligvis rigtigt at CV bestræber sig på at lyde "live rock-koncert-agtigt" fra alle modeller, og der lægges da også vægt på slagkraftig bas, men der er stadig meget store forskelle mellem serierne.
Mellemtonerne spænder også fra u-coatede papirmembraner over coatet papir til plast. Disse materialer lyder altså ikke ens!
Konklusion: det er vigtigere at kende sin CV-lyd og så enten opsøge en kyndig vejleder til at finde noget, som matcher, eller simpelt hen at forsøge sig frem med returret indtil den rigtige lyd er på plads. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes ikke AT og DC serien ligner hverandre i lyd. AT lød av PA, DC var mere hifi. De nye seriene lyder mest av PAP :)
|
| Til top |
|
| |
webcow Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er nu ikke enig med jer, men i har jo heller ikke samme udgave højtalere som mig ;)
CV kan godt bruges, og dog... kommer an på hvilke, i mit tilfælde ja
i andre tilfælde nej
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske nogle gammle JBL'er eller KLIPSCH , men det er jo ikke ligefrem god lyd der kommer ud af CV
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting jeg altid godt har kunnet lide ved CV er deres "overdimensionerede" delefiltre.
Eks.:

|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 03:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Reelt set skal du vel bare lede efter højttalere med PA lignende træk.
Find hellere noget Cerwin Vega sammen med Cerwin Vega, medmindre det er et krav, at det skal være et andet mærke.
CV's AL1000 er en af CV's bedre modeller. Dem kan man stadig finde brugt rundt omkring for 3500-4500 kroner.
Ellers Klipsch & JBL, som også er nævnt. Men jeg vil nu tillægge Klipsch & JBL en lidt højere HiFi karakter end Cerwin Vega. Selvfølgelig alt efter model.
|
| Til top |
|
| |
sims Forum Bruger


Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
|
En ting jeg altid godt har kunnet lide ved CV er deres "overdimensionerede" delefiltre.
Eks.:

|
|
|
Det er der filter, er jo fra en meget galmme højt.!
tag et kig ind i AT serieren op til dato, det er nogen ok filtere der sider i dem.
__________________ Dit notepad-dokument er ændret. Windows vil nu genstarte.
|
| Til top |
|
| |
G40driver Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sige hvad man vil, men indtil CLSC serien har kvalitetn ikke fejlet noget! 
Mine første CVére var et sæt AT-80 og dem skal man godt nok ikke tage fejl af. Gaaang i dem. Men opgraderede så til AT-100 hvor jeg blev endnu mere overrasket. Meget kontant og dyb bas.
Nu er det så blevet til AL-1000 og de spiller faktisk rigtig godt og er meget detaljerede. Eneste minus er at diskanten er meget skinger når de bliver fyret af. Men fåårk hvor man blinker med øjnene når Rammstein - Los bliver koblet på 218érne  
Det der matcher CV bedst er nok EV (Electro Voice), men de er hundedyre.
Men for lige at vende tilbage til udgangspunktet, så kan alle højttalere jo spille sammen! Det er et spørgsmål om ens egen temperement 
__________________ Lasse K.
Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
|
| Til top |
|
| |