Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 03:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: pioneer cs-989 gode? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus30
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 15 December 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hej har fundet mine ca. 20-30 år gamle pioneer cs-989 gulvhøjtalere frem, men er der nogen, der har nogen anelse om, om det er gode højtalere?

 

Til top Vis Rasmus30's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus30
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 15 December 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Prøv dog at sætte dem til, for at se om de virker

Hvis du spørger, fordi du går med tanker om at sælge dem, så husk på at så gamle højttalere, har meget ringe værdi i en handel.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Rasmus30
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 15 December 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har sat dem til, jeg spørger fordi jeg ikke har nogle referencehøjtalere. Det er ikke for at sælge, men for at vurdere om jeg skal købe nogle nye fx Dali 202 eller Gale eller ligende.

Jeg ved at mantraet er at man selv skal lytte, men uden referencer kan man jo lytte så tosset man vil.

Hvis disse Pioneer har ry for at være blændende højtalere af særlig fuldent kvalitet, så vil jeg hellere spare pengene.

Til top Vis Rasmus30's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus30
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 15 December 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Rasmus30 skrev:

Jeg har sat dem til, jeg spørger fordi jeg ikke har nogle referencehøjtalere. Det er ikke for at sælge, men for at vurdere om jeg skal købe nogle nye fx Dali 202 eller Gale eller ligende.

Jeg ved at mantraet er at man selv skal lytte, men uden referencer kan man jo lytte så tosset man vil.

Hvis disse Pioneer har ry for at være blændende højtalere af særlig fuldent kvalitet, så vil jeg hellere spare pengene.

Ja, du har helt ret med hensyn til det med at have en reference. Man er selvfølgeligt nødt til, at have noget at sammenligne med.

Såvidt jeg ved er/var Pioneer ikke specielt berømte, for at lave ekstraordinært velspillende højttalere, men derfor kan de jo sagtens være gode alligevel. Når man sammenligner en 20-30 år gammel højttaler med en ny, er der en tendens til at nutidens højttalere er mere detaljerede. Der er trods alt sket noget på 20-30 år. Nu er detaljerigdom ikke alt. De Gale højttalere du nævner, er jeg f.eks ikke selv vild med. Jeg synes de lider meget af "kasselyd". På det punkt, kan jeg sagtens forestille mig, at dine egne ville være bedre.

Jeg synes du skulle prøve at tage din yndlings-CD under armen, og så besøge nogle hifi-butikker, for at høre forskellige højttalere. Det kan give dig en idé om, hvor højt op i pris du skal for at få noget, der er bedre end det du har nu.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes