Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 10:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vienna Acoustics (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 181
Sendt: 17 December 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen,

Jeg har netop truffet aftale, om at jeg skal have et par Vienna Acoustics Mozart på prøve her efter nytår. Det er et par let brugte, som jeg kan få til en rigtig god pris.

Min smukkere halvdel, har sagt god for det, forudsat lyden tiltaler os. Jeps, en kone der er hifinørd. Stik den drenge! :-)

Jeg har aldrig hørt Vienna før, men alle Jer, der har talt så rosende om netop dette mærke, har gjort mig mægtig nysgerrig.

Så mens jeg venter utålmodigt, må I da gerne fortælle om Jeres erfaringer med Mozart, eller Vienna i almindelighed.

Brian

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 17 December 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke lige netop den model du nævner her, men VA spiller meget musik og er noget af en komet på ht-himlen fordi de spiller alt fra klassisk til heavy metal så overbevisende  

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 17 December 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

vienna's fordel er at de formår at kombinerer korrekt gengivelse med musikalitet, til en overkommelig penge.

der er mange højttalere der gør det bedre, bare ikke til prisen.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 17 December 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

der er mange højttalere der gør det bedre, bare ikke til prisen.

Hvilke ?



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 17 December 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

det kan jeg ikke svarer fyldestgørende på da jeg jo ikke har hørt alt på markedet....

men.... de nye rega højttalere, nogle ML og Noget Piega... men de kombinerer bare ikke musikalitet og "korrekt" gengivelse på samme måde....

måske sa 3070 med det rette udstyr.

jeg har også hørt lidt studio udstyr, men det var enkelproduktioner, og rasende dyrt....

jeg synes nu at noget af b&w's n8xx serie er godt med, men som sagt, ikke til prisen.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 17 December 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

det kan jeg ikke svarer fyldestgørende på da jeg jo ikke har hørt alt på markedet....

men.... de nye rega højttalere, nogle ML og Noget Piega... men de kombinerer bare ikke musikalitet og "korrekt" gengivelse på samme måde....

måske sa 3070 med det rette udstyr.

jeg har også hørt lidt studio udstyr, men det var enkelproduktioner, og rasende dyrt....

jeg synes nu at noget af b&w's n8xx serie er godt med, men som sagt, ikke til prisen.

Dvs. en blandet landhandel, men VA leverer top dollar til prisen ?  



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 17 December 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

det er min mening.... men det behøver man jo ikke tage for gode varer...

lån nogle med hjem og lyt, de danske forhandlere er ikke så nærige med udlån.

men vær omhyggelig med det udstyr du tester på, en forkert kombi, så lyder det rigtigt skidt....

eks. frarøver wadia 302 al form for attack i diskanten på Beethoven Grand, og mac6900 ditto i bassen.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 18 December 2004 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

hmm...old chap ....wadia 302 lam i toppen og Mac lam i bunden ? Tror jeg ikke lige

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 18 December 2004 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

det kan jeg ikke svarer fyldestgørende på da jeg jo ikke har hørt alt på markedet....

men.... de nye rega højttalere, nogle ML og Noget Piega... men de kombinerer bare ikke musikalitet og "korrekt" gengivelse på samme måde....

måske sa 3070 med det rette udstyr.

jeg har også hørt lidt studio udstyr, men det var enkelproduktioner, og rasende dyrt....

jeg synes nu at noget af b&w's n8xx serie er godt med, men som sagt, ikke til prisen.

Ergo er dit svar faktisk at der ikke er noget af ovennævnte der gør det bedre end Vienna´erne alligevel?? "Nogle ML og Noget Piega" dækker heller ikke særligt sigende - svaret er mere kryptisk end guidende! (hvis ikke musikalitet og "korrekt" gengivelse følges ad, er det vel ikke bedre?)



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 18 December 2004 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
hmm...old chap ....wadia 302 lam i toppen og Mac lam i bunden ? Tror jeg ikke lige

Nej, MAC frarøve noget i bunden?? Tror jeg heller ikke......



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 18 December 2004 kl. 04:09 | IP-adresse registreret  

jo.. prøv at lytte....

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 18 December 2004 kl. 06:04 | IP-adresse registreret  

Mozart skulle gøre det fantastisk med rørforstærkere, så det kunne være værd at kigge den vej..

iforhold til en Audia flight 100 eller en zeus (som vel er dem kim har hørt mod  MAC ? ) tror jeg nu os en MAC 6900 vil komme til kort især på Beethoven (har ik hørt Grand)

Men der er da vist kommet en forhandler på djævleøen af Vienna, så mon ik en tur derind ku opklare meget ?

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 18 December 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Mozart skulle gøre det fantastisk med rørforstærkere, så det kunne være værd at kigge den vej..

iforhold til en Audia flight 100 eller en zeus (som vel er dem kim har hørt mod  MAC ? ) tror jeg nu os en MAC 6900 vil komme til kort især på Beethoven (har ik hørt Grand)

Men der er da vist kommet en forhandler på djævleøen af Vienna, så mon ik en tur derind ku opklare meget ?

Nej, det var vidst Marantz PM11S1 med samme drev. (wadia 302)

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Falken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 18 December 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
hmm...old chap ....wadia 302 lam i toppen og Mac lam i bunden ? Tror jeg ikke lige
 
Sidder også og undres over hans udmelding


__________________
Falken
Til top Vis Falken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Falken
 
Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 181
Sendt: 18 December 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Mozart skulle gøre det fantastisk med rørforstærkere, så det kunne være værd at kigge den vej..

iforhold til en Audia flight 100 eller en zeus (som vel er dem kim har hørt mod  MAC ? ) tror jeg nu os en MAC 6900 vil komme til kort især på Beethoven (har ik hørt Grand)

Men der er da vist kommet en forhandler på djævleøen af Vienna, så mon ik en tur derind ku opklare meget ?

Nu bor jeg faktisk ikke længere på djævleøen :-)

Ved godt det står i min profil, men det skyldes kun, at jeg er en doven hund, der ikke har fået det rettet. Næh, jeg og min familie residerer nu i skønne Holstebro.

Rørforstærkere. Ja, det har jeg også tænkt. Jeg spiller på Primare nu og har ikke en sk.. kendskab til rør. Kan du give mig et vink i den rigtige retning mht. mærker?

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 18 December 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Live21 skrev:

Mozart skulle gøre det fantastisk med rørforstærkere, så det kunne være værd at kigge den vej..

iforhold til en Audia flight 100 eller en zeus (som vel er dem kim har hørt mod  MAC ? ) tror jeg nu os en MAC 6900 vil komme til kort især på Beethoven (har ik hørt Grand)

Men der er da vist kommet en forhandler på djævleøen af Vienna, så mon ik en tur derind ku opklare meget ?

Nej, det var vidst Marantz PM11S1 med samme drev. (wadia 302)

 

det var det også, men lives gæt på audia flight 100 er korrekt, og så  en AE Capitole mkII til at runde det hele af med.

 



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes