| Forfatter |
|
bred151 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg skal have en ny/brugt sub til mit anlæg den skal passe til paradigm 9se mk 3 fronthøjtaller
jeg vil gerne have meget dyb bas uden at mangle slaget i maven he he. jeg har en jamo sw 600 som er udskiftingsklar, er der nogle forslag
buget ca 4000 kr
|
| Til top |
|
| |
divorcy Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis du skal have en, der virkelig sparker røv, og samtidig kan spille kanon, er dali swa 15 et oplagt valg. 15" og 350 watt indbygget forstærker.
Jeg har for et par uger siden lige solgt min egen pga. pengenød, til 4050,- 1 1/2 år gammel. Perfekt stand desuden. På dba.dk er der vist et par stykker til knap 5000,-kr, men de er sat meget dyrt, så de kommer nok ned i pris inden for et vist stykke tid..
Ellers cerwin vega 12/15" nye i hifi-klubben, kan købes for 2995/3495kr. Dem er der rigelig smæk i, men spiller en smule mindre rent end f.eks. dali swa 15.
Jeg har selv pt en cw12", der giver rigelig med bas ellers..
__________________ Surround er et must, Film ses i hjemmebiffen
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis den skal være spritnye, har kt radio audio pro ace bass pro 2 til 4k. den er både hurtig og går dybt.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ace Bass 2 spiller kun dypt et sted, og det er på papiret, men den har punch. Uten å ha hørt den tror jeg nok SW15 vil være et bedre valg.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan du uddybe, ? det er ikke min erfaring.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 02:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har eid en, og prøvde den med testsignaler. Under 33hz var den rimelig død. Den observasjonen stemmer også godt med hva jeg har lest i andre fora. Men til 4k er det en utmerket sub med masser av punch. Synes bare at Audio Pro godt kunne koste på seg å være litt ærligere med spesifikasjonene. Selv om 500w peak, og 33hz -3db nok ikke selger like godt som 500watt, 18hz :)
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 03:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ah, det er dog min erfaringer at de testsignaler (dem bruger jeg også) ikke er helt så korrekte som de burde værer, men har man eks. en sinustone der kører fra 20 khz til 20 hz er der jo ingen tvivl.
ja, de 18 er sikkert ved -6 db, men den slags er andre forhandlere/producenter nu heller ikke for gode til.
på den anden side er der nok ikke brug for meget mere ved musik,og i filmsammenhæng er eks. eksplosioner så kraftige at -6db (sådan oplevelsesmæssigt/relativt set) er ligegyldigt.
jeg må indrømme at det også er meget begrænset hvad der eksisterer af "dybbas" film, udover star wars (div. glidende fartøjer og rumskibe).
de fleste eksplosioner i alm. action film kommer næppe meget under de 30 hz, men det er jo også rigeligt. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er riktig nok at det aller meste av bass både i film og musikk ligger over 30hz. Men det finnes effekter i film hele veien ned til 10hz, og det opptrår ikke så sjeldent som en skulle tro. Også i musikk (eks Enya - Watermarks) finnes det dyp bass selv om det er sjeldnere der enn i film. Hvis man da ikke lytter til orgel musikk.
Jeg synes Audio Pro ofte bruker 18hz stempelet uden at det stemmer. Ikke det at de er alene om det, subwoofer spesifikasjoner er en jungel som får diskusjonene angående watt specs for surround receivere til at virke banalt. Noen oppgir watt i peak, andre i kontinuerlig, ved hvilken forvrengning kan man bare gjette seg til. System Audio er i alle fall ærlige og sier at det er peak, og da er kontinuerlig ca halve effekten.
Jeg har tidligere hatt et par AudioPro Blue Diamond som også skulle spille ned til 18 hz, de gav seg ved 27hz. Da jeg sendte en mail til AP og spurte hvorfor fikk jeg til svar at det var rommet mitt det var noe i veien med. Jeg har nå en Infinity Kappa Sub som er oppgitt å spille til 25hz -3db. Stort ble så sjokket mitt da den traff 20hz -3db, i det samme rommet alle de andre subbene har stått i.
For 4k styrer Ace Bass 2, ingen tvil om det. Men den er ikke den subben som den ser ut til at være på papiret. Og siden tråd starteren her efterlyser dybde, er jeg ikke helt sikker på at AB2 vil være den riktige subben.
Hvis det noen gang kommer en Ace Bass 3 med måske 4x6.5" + passiv 12" skal nok jeg stå først i køen for at få kjøpe en. Om det så betyr at subben blir litt større så er det en pris jeg er villig til at betale hvis jeg også samtidig slipper for komprimert lyd.
|
| Til top |
|
| |