Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 23:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Råd søges - væg højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Makrel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt bruge nogle råd omkring nye høttalere. Kæresten og jeg har besluttet at udskifte mine tusse gamle Dantax gulv højttalere med nogle nye (som forhåbentligt også matcher min Yamaha Reciever lidt bedre).

Problemet: De må ikke fylde, så det er besluttet at de skal op at hænge (på nær måske en sub som kan gemmes af vejen).

Løsning: Ca. 3500,- til 4500,- kr. til rådighed.

Jeg har kigget på et par Dali Concept 1 højttalere, som jeg har tænkt på at kombinere med en subwoofer fra Audio Pro (Audio Pro Sub+ f.eks.). Men samtidigt har jeg også kig på et par B&W DM602 S3 men i så fald uden subwoofer.

Så mit spørgsmål er: Skal jeg gå efter de mindre væg højttalere uden sub eller f.eks. efter B&W højttalerne uden sub??

Til top Vis Makrel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makrel

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

jeg ville klart vælge 602 s2, den har en rigtig god bund, og spiller langt bedre end C1. desuden synes jeg personligt at der er alt for mange problemer når en sub skal tunes til at matche højttalerne i et stereo setup.

men alternativt er der C2, en fin lille fætter, eller du kan være heldig at falde over noget audiovector m1 eller Dynaudio 42 på udsalg.

men tag en lytter, du vil blive overrasket over forskellene, men måske du oplever dem omvendt af mig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes