| Forfatter |
|
sundesen03 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen her inde på forummet.
Ja jeg anskaffede mig i sommers et par Cerwin vega V10F. Og syntes ikke jeg har haft heldet med mig! Ved godt at cerwin vega er en højttaler lavet til pumpende techno eller hård Rock. Jeg er ikke mere end 16 år, så har et forhåbentligt godt og langt Hifiliv foran mig. Jeg skal rejse til Vancouver i Canada til august i et år. Så pengepungen er lukket indtil da.! .
Men vil gerne høre nogle råd fra de "højere magter", hvad jeg kan gøre ved mine buldrende Cerwin vegaer? De står på nogle medfølgende gummi spikes. Og cirka 20cm fra væggen i på et klinkegulv. Mit værelse vil jeg gætte til 20 km2, så der kommer rigeligt lyd i rummet. Jeg har et meget bas-fyldt anlæg fra techinics, som regner med bliver skiftet ud til et NAD sæt, når turen igen går hjem til Danmark. Men indtil da vil det være meget godt bare hive det bedste ud af det.
Håber I her på forummet vil hjælpe mig!
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at stoppe basportene med nogen sokker eller lign., det tager lidt af den nederste bas fra og giver i nogle tilfælde mindre men bedre bas
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
sundesen03 skrev:
| syntes ikke jeg har haft heldet med mig! |
|
|
Hvad synes du så nu?
mvh
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at fylde lidt tæpper og ekstra ting på væggene. Det tager også lidt. Hvis du har vildt ringe signal og højttalerkabler, kan det hele også brumme og mudre. __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja et tæppe på gulvet ville nok hjælpe. Nu ved jeg jo ikke hvilket anlæg du har, men der er vel en eller anden form for tone kontrol eller loudness. de skal selvfølgelig stå på nul.
__________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er standard 'plastic dupperne' de står på, så er der meget at hente for få midler ved andre former. der er en række tråde om emnet under tweaks.
sæt evt ht mere ud i rummet
|
| Til top |
|
| |
Rene Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allermest effektivt vil være at få højttalerne godt ud i rummet. Du har en voldsom basforstærkning (fordobling) ved en placering så tæt på væggene.
Ved dog godt, at dit værelse nok ikke efterlader de store muligheder i den henseende men lidt har også ret, især kombineret med nogle af de andre råd herover.
Ærbødigst Rene __________________ "Det er bedre at ramme ved siden af, end slet ikke at ramme"
|
| Til top |
|
| |
sundesen03 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for alle de gode råd så hurtigt. 
Jeg prøvede inden, jeg skrev herind at sætte puder bag på basudgangen og det hjalp helt utrolig meget. Men var bare i tvivl om det var okay at "fjerne" noget af trykket fra basudgangen.? Kan bassen ikke få for stort tryk inde i kabinettet? Eller kan højt. godt klare det?
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogle mærker levere skumgummipropper til basporten. så det er fint nok!
|
| Til top |
|
| |
Angstschweiss Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit værelse vil jeg gætte til 20 km2
Imponerende at du kan spille det op!
Spøg til side, det hjælper enormt at proppe basportene rigtig godt til. Mine højttalere har p.t. fået lukket røven med færøske uldsokker (jo, fandeme), og det dæmper bulderet meget. Cram it in! __________________
|
| Til top |
|
| |