| Forfatter |
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 20 August 2003 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er MEGET interesseret i at høre nogle subwoofer'ere som kan konkurrere med den ovennænvte sub.
Efter en eftermiddag inde i hifiklubben blev jeg meget overrasket over hvor godt jeg syntes at Dali SVA12 sub'en lød. Derfor er jeg meget interesseret i at høre om i evt. har nogle subs som kan måle sig med denne sub. Nogle af jeg syntes nok måske at den er hø osv. Det gider jeg ikke at høre på, jeg vil i stedet høre på en masse subs som er en værdige modstandere, i den samme prisklasse selvfølgelig, af Dali subben.
I må også godt skrive hvor de evt. kan opleves henne da jeg vil være 99,99% sikker på mit køb af en ny sub.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 20 August 2003 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv også Dali suite subben. den mener jeg er væsentligt bedre.
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2003 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det noget så hurtige svar...!
Men hvilken en er suite subben?
På hjemmesiden er flg vist. men jeg kan ikke finde nogen om en suite sub.
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2003 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må da være nogle flere subs i samme prisklasse som kan konkurre med Dali'en..!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 21 August 2003 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er den. Den koster 4999 kr.
http://www.dali.dk/Page.asp?MMID=1&MID=3&UMID=37&UUMID=89&PID=215
Prøv også Audio Pro hvis du kan finde dem, de er fremragende, også i stereo.
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 21 August 2003 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin vega Lx 10/12, de er klasser bedre end dali sv 12, og du kan få lx 10 til rigtig billig penge 1200 kr hvis du er hurtig!
__________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 21 August 2003 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
| Cerwin vega Lx 10/12, de er klasser bedre end dali sv 12, og du kan få lx 10 til rigtig billig penge 1200 kr hvis du er hurtig! |
|
|
Er det her ramme alvor?
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2003 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det spørger jeg også om...men måske er der noget hold i det. Jeg kender nogle som er vilde med dem...Så det er måske et lyt værd
|
| Til top |
|
| |
Zibas Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 21 August 2003 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der vil jeg ikke give R.P ret C.W kan slet ikke sammenlignes med Dali'erne !!!!!
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2003 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror da alligevel at jeg vil lytte til dem..
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 August 2003 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zibas skrev:
|
Der vil jeg ikke give R.P ret C.W kan slet ikke sammenlignes med Dali'erne !!!!!
|
|
|
Jo, det kan de faktisk godt - største problem er bare at CW´erne skal spilles til i allerhelvedes lang tid! Jeg har CW 12´eren ( den var pissebillig ) og min kammerat har SVA-12 fra Dali - lydmæssigt ligger de meget tæt, og en sammenligning er ikke helt ude af proportioner! CW´s hage er bare at den tager betydelig længere tid at passe ind i systemet end Dali´en - hvorfor har jeg stadig ikke fundet ud af, men der kan være flere grunde, men jeg er langt om længe nået frem til et tilfredsstillende resultat, og når jeg husker at tænde den yder den da også, men mine Ti3000´ere fra JBL mangler nu heller ikke bass i den forstand. Købte bare CW´eren fordi den til 1700 kr næsten ikke var til at komme udenom! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2003 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronni er det den samme vi snakker om? Er det den fra Hifiklubben du købte, den jeg også købte? For hvis det er, er den ikke magen til den der snakkes om. Min hedder i hvert fald LW12. Og den der snakkes om hedder Lx 10/12.
Eller er jeg forkert på den? 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 August 2003 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, ja det er LW12´eren jeg mener - sorry!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2003 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nogen herinde der før har skrevet om Paradigm Servo 15. Den skulle være verdens hurtigste, men jeg ved jo selvfølgelig ikke om dette passer! Eller om den spiller bedre af den grund.. 
Nogen der har hørt den/om den?
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 22 August 2003 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv også B & W's, de er lidt langsommer i det, men de har tilgengæld en bedre forstærker. jeg har 650, og jeg kan ikke klage med den klasse B forstærker. men det kommer jo meget af på, hvad du vil bruge den til
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2003 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine venner har en Servo 15. Jeg vil ikke sige at den er hurtig men den er overraskende hurtig i forhold til at det er en 15". Man kan bare ikke få dem nogle steder da de jo er udgået. Ellers vil jeg sige at det er en KANON sub som faktisk næsten er perfekt.
Mht. b&W, ja så blev jeg godt nok skuffet over ASW675'eren. Jeg kunne godt mærke bassen men den kom slet ikke som punch, det var mere en behagelig bas, som ikke kunne brage igennem. Jeg hørte den i Hifiklubben bedste lokale i lyngby sammen med nautilus så jeg regner med at have hørt den med ret gode forhold.
Mit valg hælder stadig på Dali'en, da den giver en fed bas (sådan en hvor tøjet ryster når der er gang i den). Selvom den ikke går så lavt på papiret, ja så mærker man det overhoved ikke når først den er igang.
650'eren har jeg fået at vide skulle være vildt god, men har desværre ikke haft lejlighed til at høre den. Kommer nok en dag..!
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 04 September 2003 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. b&W, ja så blev jeg godt nok skuffet over ASW675'eren. Jeg kunne godt mærke bassen men den kom slet ikke som punch, det var mere en behagelig bas, som ikke kunne brage igennem. Jeg hørte den i Hifiklubben bedste lokale i lyngby sammen med nautilus så jeg regner med at have hørt den med ret gode forhold:
650'eren har jeg fået at vide skulle være vildt god, men har desværre ikke haft lejlighed til at høre den. Kommer nok en dag..!
[/QUOTE]
Hmmm... Jeg var nede og høre 675'eren i HK i Tirsdags og følte da, at den gav rigeligt med punch! Utrolig dyb og dejlig bas. Du har ret... Behagelig.
Til den pris kan jeg nok ikke rigtigt finde nogen der spiller bedre, men smag og behag. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2003 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
|
Mht. b&W, ja så blev jeg godt nok skuffet over ASW675'eren. Jeg kunne godt mærke bassen men den kom slet ikke som punch, det var mere en behagelig bas, som ikke kunne brage igennem. Jeg hørte den i Hifiklubben bedste lokale i lyngby sammen med nautilus så jeg regner med at have hørt den med ret gode forhold:
|
|
|
Hmmm... Jeg var nede og høre 675'eren i HK i Tirsdags og følte da, at den gav rigeligt med punch! Utrolig dyb og dejlig bas. Du har ret... Behagelig.
Til den pris kan jeg nok ikke rigtigt finde nogen der spiller bedre, men smag og behag.
[/QUOTE]
Da jeg hørte den syntes jeg ikke at den gav den fornemmelse som jeg kunne lide, nemlig den hvor man virkelig kan føle på tøjet at et skib flyver forbi. Den opgave klarede Dali SWA12 til mine fulde forventninger, det er derfor at den niu står hjemme på mit værelse og spiller som en drøm...!
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 05 September 2003 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... Du kan købe 2 SWA-12'er til en mindre pris end 675'eren!
Tillykke med subben! Det er da altid godt at være mere tilfreds med en sub der koster under det halve, end hvad 675'eren koster.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 05 September 2003 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Jannick
jeg ved godt jeg er for sent ude men du kan få en sub der spiller både bukserne af B&W'en og SWA-12 med flere længder... jeg har selv haft en SWA-12 og den er solgt... min underbo har en B&W ASW800 tror jeg den hedder med en meget kraftig forstærker
Men den sub, der til en hver tid, banker dem synd og sammen er HECO SLAM med en 12"bas den ligner godt nok en sub til bilen men den banker også system audio's "hurtige" sub totalt af banen og så til 3700DKK
så prøv den selv om du har handlet... din Dali sover ved siden af denne
|
| Til top |
|
| |