| Forfatter |
|
Ernie Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget på Jamo 707i, 3 år brugt - brugtpris = 4.000 Kr.
Er det nogle gode højtalere? Er det en fair pris?
Jeg skal primært lytte til R´n B & Hip Hop - har forresten en Technics forstærker.
Nogle anbefalinger, gode råd m.v. hører jeg gerne fra dig!.
|
| Til top |
|
| |
ZaiFeR Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ernie
Jeg har ikke hørt 707i, men jeg har haft 590 det er den nye model af 707i, forskellen på de to er at basenheden sider ind i kabinettet og spiller ud igennem en port på 707i. hvor imod på 590 sidder bassen i bunden af højttaleren, og har en port ud bag på kabinettet. Jag syntes at du skal vente på at der kommer et sæt 590 tilsalg i den blå, dem kan man få til ca. 4000-4500kr, du må ikke gi mere. fordi du kan få et sæt nye til 6000kr. Jeg syntes at 4000kr er for meget for 707i..
Der er en god bas i dem, ikke så stram, men ok . Det er en fin højttaler til prisen. Jeg brugte mine til surround det er de gode til.. __________________ Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
4000 er alt for dyrt, et sæt 590 står pt til 6k fra ny.
jeg kender 707 rimelig godt, det er en ok højttaler til prisen, men den har lidt problemer med at "komme ud af kassen".
til gengæld kan den spille pænt højt, men diskanten er noget tyndt skidt der hurtigt ryger hvis man overbelaster forstærkeren.
og så er det et halvstort dyr, ikke så tung, men stadig besværlig at bakse med.
se om du ikke kan presse prisen, normalt opfordre jeg aldrig til det, men 4000 er overpris for 3 år gamle højttalere af den slags, selvom nyprisen er halvpebret.
alternativt ville jeg kigge på noget Dynaudio.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tilslutter mig koret. Det er lidt dyrt. Jeg har haft D590, de var under et år gamle da jeg solgte dem og de røg for en pris på 3000kr. Det syntes jeg var en fair pris for dem med kvitt, garanti og det hele. De er som sagt en model nyere end dem du har kig på. Om det så også betyder de er bedre ved jeg ikke, da jeg ikke har hørt 707i
D590 er en ok højttaler, specialt til 3000kr, masser af bas, men det mudrede noget. Her skal lige tilføjes at jeg nok ikke havde nok effekt til dem (Thule IA100, 100w). Så det kan være de spiller bedre med meget power og så i et stort rum.
|
| Til top |
|
| |
xray2000 Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har 707 og jeg er også rigtig fint tilfreds med den. Efter jeg har fået ny og kraftigere forstærker IGEN, syntes jeg bestemt ikke at bassen mudre. Dog har bassen det med som Kim Olsen siger lidt svært ved at komme ud af højtaleren. Syntes faktisk ikke rigtig der er særlig meget bas i den. Mellemtonen syntes jeg personlig er rigtig god. En rummelig og fyldig lyd(personlig mening). Med den Denon forstærker jeg havde før, skreg diskanten også rimmelig meget hvis man skruede op. Men det har den nyindkøbte Yamaha forstærker gjort en hel del ved.
Syntes også at 4000kr er for dyrt. Hos www.audiosound.dk kan du købe et sæt D590 for 5580kr.
Jeg er ikke selv hørt D590 endnu, men den skulle have en bedre bas. Syntes mange herinde skriver at den har masser af bas at gi af, hvilket jeg bestemt ikke syntes 707 har.
|
| Til top |
|
| |
Ernie Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zaifer, Kim Olsen, Jetz, xray2000...
.. tak for jeres gode og meget hjælpsomme kommentarer.
Ernie
|
| Til top |
|
| |
dennis nordjyll Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
den er placerings vandskelig. Bassen kommer til sin magt og ret hvis den får lov at stå i sit eget hjørne. for tæt imod væggen for meget mudder bas men et stykke fra og det lydder godt er min erfaring.
__________________ Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 47
jamo 707i gulvhøjttalere 4 stk plus center
SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
woow så fik vi lige boostet en gammel tråd. Det bringer minder frem  Når det er sagt, så har du sandsynligvis ret. Jamo skriver selv at man helst skal anbringe den i store rum, for at den kommer til sin ret. De 17m2 stue jeg havde dengang kan vist næppe kaldes et stort rum og ja, de stod også i et hjørne. Der var simpelthen ikke plads til at give dem 1-2m til alle sider.
|
| Til top |
|
| |