Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 14:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jimmy´s choice - best speaker CES 2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Eben by Raidho Acoustics

http://www.soundstageav.com/onhifi.html

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Lol, det er altså alt for sjovt, at smag og behag kan være så forskellig.

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Ja smag og behag er jo forskellig.

Lidt ligesom de højttaler jeg har. Der er masser af dårlige anmeldelser af dem, men mindst ligeså mange der mener de er nogen af de bedste til prisen

Så, anmeldelser/tests er meget sjove at læse, men man kan ikke bruge dem til så meget igen....

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Efterhånden er branchens "anmeldelser" rene valgløfter

Jeg deler anmeldelser op i to typer:

De positive (næsten alle): Pas på, her kan det være farligt!! Check selv hjemme med fuld returret, gerne midste 2-3uger. Check også venners mening løbende.

De negative: Her er noget rigtig skidt, eller rigtig interessant. Bør undersøges nærmere for at lære anmenderen at kende...

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Med al respekt ... så er der vel ikke tale om en anmeldelse, men at den er blevet hørt på en messe, hvor den så har udmærket sig i en grad, der har givet anledning til at udnævne den til bedste produkt indenfor en kategori.

Det er flot ... men helt ærligt hvor mange har ikke hørt selv meget godt udstyr lyde forfærdeligt på en messe!.

SATMIT

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Den som en del har hørt og ikke kunnet lide er vel også den lille model men på messen er der tale om en noget større model så vidt jeg har forstået.Der skulle vidst være en forskel. 

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

JRGW: Nope, jeg har også hørt den store model inde hos Hifi Forum af to omgange og jeg mener også at det var den store der blev lyttet på til messen på Sheraton sidste år, men der er jeg ikke helt sikker.

SATMIT: Præcis, det er faktisk forholdsvist lidt udstyr som lyder godt på en messe, men det er tit noget helt andet når man får det hjem under mere optimale forhold, derfor er det jo også flot at den blev fremhævet som en fremragende højttaler på messen.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:
Den som en del har hørt og ikke kunnet lide er vel også den lille model men på messen er der tale om en noget større model så vidt jeg har forstået.Der skulle vidst være en forskel. 

Helt rigtigt...!!    Modellen der spillede  i Vegas var Eben´s X3, og lyder naturligvis anderledes end den pt. "debateret" X-centric. Men selv denne model står naturligvis for skud, idet man finder det passende at skære samtlige modeller over en kam.!! Det mest besynderlige er dog, at man ikke har hørt modellerne, men nok så flot udtaler sig særdeles negativt om EBEN-serien.

Alligevel opnår de flotte anmeldelser, udenfor vore grænser, fra flere sider..!

Er det forresten ikke første gang en dansk ht´er får denne udmærkelse på show i udlandet..??

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Må dem der rent faktisk har hørt omtalte højttaler godt udtale sig eller ?

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

gl. jas

Det er muligt at det er første gang. Men både Peak og Dynaudio har været godt anmeldt i Stereophile, så det er jo muligt at de har gjort det godt på en messe også.

Jesper Juul

Desværre går det jo begge veje, at når meget lyder dårligt på en messe, så skal der jo ikke meget til for at lave den bedste lyd ... uden dermed at tage æren fra Eben.

SATMIT

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

gl. jas

Det er muligt at det er første gang. Men både Peak og Dynaudio har været godt anmeldt i Stereophile, så det er jo muligt at de har gjort det godt på en messe også.

SATMIT

Tro endelig ikke jeg har noget imod danske produkter.  Tværom.  Som tidligere påpeget behøver danske produkter på ingen måde "skamme" sig. Men set i lyset af den meget kritik, af Eben, generelt her til lands, er det dog bemærkelsesværdigt, at de hiver den ene gode anmeldelse efter den anden udenlandsk. Det gælder både på messer og hifi-magasiner.............

Tro mig: der skal sq meget til at få betegnelsen " bedste lyd" i Las Vegas......

Mht X-centric har jeg lyttet på den rigtig mange gange, og har oplevet begge resultater: Storslående og nedslående......

P.S.  Her på adressen spilles der på X3, og efter en uforskammet lang tilspilningstid, er der i den grad dømt "god lyd". Dette inkluderer dynamik i høj klasse......... 

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hej gl jas

Nu har jeg været så "heldig" at høre både den testede Eben og X3 (eller var det X4) - OG jeg har hørt de tidligere Ebenhøjttalere, der anvendte en Morel-diskant i stedet for bånd (Og morel bas/mellemtoner).

Jeg har hørt dem i en lokal forretning (hvor jeg kender rummet meget godt), hjemme hos en ven og på flere udstillinger. Og de har altid haft den samme fejl - eller tendens (et pænere ord).

Faktisk udbrød jeg spontant, da jeg hørte den første Eben: "Det lyder sgu´ da fuldstændig forkert" - og det indtryk holder

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Gl.jas,

Jeg ved godt hvad du spiller på  og synes det er fedt du er tilfreds med dine speakers.

Jeg har endnu til gode at se et af de i mine øjne seriøse magasiner skrive om dem ... men det kan jo være det kommer. Soundstage A/V er måske ikke lige det tungeste high-end hifi magasin der findes ....

Men uanset hvad, så er det en flot fjer i hatten hos Eben ... og god reklame.

SATMIT

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej gl jas

Nu har jeg været så "heldig" at høre både den testede Eben og X3 (eller var det X4) - OG jeg har hørt de tidligere Ebenhøjttalere, der anvendte en Morel-diskant i stedet for bånd (Og morel bas/mellemtoner).

Jeg har hørt dem i en lokal forretning (hvor jeg kender rummet meget godt), hjemme hos en ven og på flere udstillinger. Og de har altid haft den samme fejl - eller tendens (et pænere ord).

Faktisk udbrød jeg spontant, da jeg hørte den første Eben: "Det lyder sgu´ da fuldstændig forkert" - og det indtryk holder

Hilsen

Nørd

Hej Nørd

Ingen tvivl om at de er kontroversielle, men formoder det er producentens ønske. Mht karakteristikken kan jeg nævne mange HTér der lyder forkert, specielt hvis der ikke kæles for omstændighederne/rammerne. Ingen nævnt ingen glemt

Jeg har også hørt X4 spille særdeles nedslående i "butikken", men omvendt har jeg andetsteds hørt dem spille særdeles storslående. Det kræver dog man er særdeles omhyggelig med alle aspekter...........Når så disse parametre er på plads, spiller de "fuldstændig genialt" - og det indtryk holder....

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Gl.jas,

Jeg ved godt hvad du spiller på  og synes det er fedt du er tilfreds med dine speakers.

Jeg har endnu til gode at se et af de i mine øjne seriøse magasiner skrive om dem ... men det kan jo være det kommer. Soundstage A/V er måske ikke lige det tungeste high-end hifi magasin der findes ....

SATMIT

HIFI+ har anmeldt dem meget positivt

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:
SATMIT skrev:

Gl.jas,

SATMIT

Vejen til helvede er brolagt med fine anmeldelser, især på højttalersiden, af produkter så tvivlsomme at de aldrig burde være vist frem. Det er som anført ovenfor - reklame - og intet andet.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Pihl skrev:
SATMIT skrev:

Gl.jas,

SATMIT

Vejen til helvede er brolagt med fine anmeldelser, især på højttalersiden, af produkter så tvivlsomme at de aldrig burde være vist frem. Det er som anført ovenfor - reklame - og intet andet.

Og vejen til himmerriget er brolagt med "dårlige" anmeldelser................??

Det med "reklame" må du meget gerne uddybe.......................

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Gl.jas,

SATMIT

Hejsa-tmit

Som nævnt ovenstående er de anmeldt i hifi+ , og der er anmeldelse fra "hifi-choise" på vej..............Desuden er der en vurdering på vej fra "Absolut Sound", så man kan vel sige der er tale om en bred vifte af anmeldelser, incl. de hjemlige.  Det tør vel svagt antydes, der er stor forskel på de hjemlige og de udenlandske, men et er givet pt...Udenlandsk gør de sig temmelig godt............

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Jeg mener absolut ikke at hifi+ er et magasin i den seriøse ende.

Gl. Jas ... det er da god reklame at få priser for bedste udstyr på en messe. Det er vel derfor man laver disse priser ... det giver folk et incitament til at deltage, og til at gøre noget ud af opstillingen på messen. Så rent markedsføringsmæssigt, så giver det omtale, og man kan bruge det i egen markedsføring.

SATMIT

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Jeg mener absolut ikke at hifi+ er et magasin i den seriøse ende.

Som så meget andet, kan blade jo også rubriceres, men at hifi+ ikke skulle være seriøs, er vi ganske meget uenige om. Muligt der findes bedre magasiner, men dævlermig ogå dem der er dårligere.............

Gl. Jas ... det er da god reklame at få priser for bedste udstyr på en messe.Det kommer vel an på messens generelle niveau, men niveauet på Vegas er mere end almindeligt højt, så i dette tilfælde er det rigtig godt..!. Jeg har talt med et par af disse personer der anmelder, og de går MEGET op i hifiverdens mangfoldighed. De er, som journalister generelt er, ganske kritisk vurderende, og falder ikke for smiger , visuelle "godter",  etc.Det er vel derfor man laver disse priser ... det giver folk et incitament til at deltage, og til at gøre noget ud af opstillingen på messen.Præcist, og derfor gør det vel prisen ret "prisværdig".. Så rent markedsføringsmæssigt, så giver det omtale, og man kan bruge det i egen markedsføring.Det kan man, men tror ikke RAIDHO har tænkt sig at benytte muligheden.

SATMIT

GL.JAS

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum