| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 02:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
"-"input 2", som er 2 phono indgange." Nok til tilslutning til alm. stereoforstærker - når subben skal bruges til et almindeligt stereoanlæg.
"-H.P.F Output, som er 2 phono udgange." Nok til udgangsamp'en på ovenstående, til satelitterne - stadig alm. stereo.
"Videre har jeg lige et par spgs mere. Jetg kan vælge at sætte phrase til NOM eller REV. Hvad er forskellen egentlig på dansk?
Videre kan jeg ved H.P.F Outputtet vælge mellem 50hz 80hz eller 100hz. Er der nogle der kan give mig en kort forklaring på dette.
Har kigget i manuellen på nettet, men synes ikk jeg kunne finde en forklaring jeg til fulde kunne forstå..
På forhånd tak."
Fasen på NOM eller REV er helt enkelt - i REV svarer det til at du vender fasen 180 grader, lissom at bytte om på + og -. Det afhænger helt af dig selv hvad du synes funger bedst, og er underkastet inflydelse fra rummet, samarbejdet med de andre højtalere osv. Det behøver ikke at have at gøre med om din sub står det ene eller andet sted.
HPF. outputtet's indstilling har at gøre med, hvor højtalerne deler i frekvensområdet - THX-normen for 'biffen' siger 80Hz.
MEN!!! Alt det (bortset fra fasen) er altså ligegyldigt hvis du 'kører' det hele fra din surround(?) amp. Den klarer nemlig deling osv. rent digitalt. Hvis du kører over surround amp, så sæt subbens filter fra, eller del så højt som muligt.
LFE (Lav Frekvens Effekt) sender alle lave effektlyde under 120Hz fra film ind til subben - den skal ikke have en speciel indgang for dét.
|