Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: dali 40 se (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ktornbo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

hej jeg er den lykkelige ejer af et sæt dali 40se (org.) og jeg har haft flere sæt alm. 40 ere, der når man spillede højt og noget musik med kraftig bass eks. jennifer warnes eller eagels hotel california havde problemer med at der kom rasle lyde fra højttaleren jeg har fundet problemet og ville dele det med andre der har samme problem.

imellem basserne sidder der en pind og der over er der sat noget skumgummi og imellem skumgummiet er der en blyplade og den rammer pinden og giver denne raslelyd det afhjælpes med at sætte skumgummi på hjørne på pinden. så er der ikke noget der rasler håber at der er nogen der kan løst deres rasle problem

 

Til top Vis ktornbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ktornbo
 
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1320
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Da jeg var ejer af et sæt Dali 40, havde jeg dem på spikes. Her blev jeg nødt til at hive bundpladen til delefiltret ud, idet den vibrerede under kraftige basrytmer.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37
 
ktornbo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

jeg har prøvet at hive bund pladen af men det var det samme det raslede stadig for det er det mest indlysende at det er den der rasler, har siddet og lyttet efter jeg har "modificeret dem" og bassen buldrer heller ikke så meget længere hvilket er dejligt

keld

 

Til top Vis ktornbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ktornbo
 
T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Lad os få nogle billeder af disse dejlige højtalere!  

__________________
V.H. Steffen

    TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes