| Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens!
Efter en
forholdvis lang periode på sidelinien, har jeg besluttet mig for at
oprette en profil inde på HiFi-4-All. Glimrende hjemmeside i øvrigt 
Nå, men
nu til sagen. Jeg går i øjeblikket og overvejer at opgradere mit
lydsystem med nye højttalere. Pt sidder jeg med: Denon AVR 1804, Denon
DVD 1400 og et sæt B&W DM601s3 m. tilhørende VM Acoustics Blackfoot standere.
Dette er mit første surround anlæg, og jeg har sågar haft mit anlæg i
snart 2½ år, men i realiteten har jeg slet ikke udnyttet potentialet
i et surround setup. Jeg sidder faktisk kun med 1 sæt front højtt. og
ikke andet. Derfor må jeg se realiteterne i øjnene, og overveje stærkt,
om jeg virkelig har brug for en surround receiver.
Derfor har jeg tænkt på at sælge det hele (eller i hvert fald min
receiver og evt. dvd) og erhverve mig i et "ægte" stereo setup. Men som
studerende er pengene små, så mit budget skal i hvertfald under 20.000
(inkl. kabler og andet tilbehør).
I første omgang har jeg tænkt på, at afskaffe min surround receiver og
dvd, og i stedet anskaffe mig en forstærker og evt. en
effektforstærker. Jeg ved dog ikke rigtigt, hvad jeg skal stille op med
mine højtt. (B&W 601s3). Skal jeg beholde højtt. og evt. supplere
med en sub., eller anskaffe mig et par "rigtige" 2½-3vejs
gulvhøjttalere? Det skal lige siges, at mit værelse ikke er synderlig stor, ca. 16-17m2.
Jeg lytter mest til Rock (Fx. "The Peppers", Foo Fighters, Swan Lee,
Chevelle), Hip Hop (Mos Def, Masta Ace, KRS-ONE, Roots) og til sidst en
smule trance/techno. Desuden ser jeg også film, men mest af tiden
fokuseres der på musik.
Som sagt. Jeg har ca. 20.000 at gøre godt med i alt. Er villig til at
bruge op til 50% af budgettet på højtt. hvis det er nødvendigt. Jeg vil
bare have god lyd .
Mit indlæg er måske (for?) proppet med informationer, hvilket gør det
uoverskueligt, men I skal da være velkommen til at svare over flere
omgange .
I sidste ende er det jo mig, som skal lytte til anlægget. Det er jeg
afklaret med. Dog er det jo altid rart med inspiration fra andre hifi
entusiaster med en bredere viden end jeg selv.
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Hej folkens!
Efter en forholdvis lang periode på sidelinien, har jeg besluttet mig for at oprette en profil inde på HiFi-4-All. Glimrende hjemmeside i øvrigt 
Nå, men nu til sagen. Jeg går i øjeblikket og overvejer at opgradere mit lydsystem med nye højttalere. Pt sidder jeg med: Denon AVR 1804, Denon DVD 1400 og et sæt B&W DM601s3 m. tilhørende VM Acoustics Blackfoot standere.
Dette er mit første surround anlæg, og jeg har sågar haft mit anlæg i snart 2½ år, men i realiteten har jeg slet ikke udnyttet potentialet i et surround setup. Jeg sidder faktisk kun med 1 sæt front højtt. og ikke andet. Derfor må jeg se realiteterne i øjnene, og overveje stærkt, om jeg virkelig har brug for en surround receiver. Det er da en surroundreciever du har, Du skal bare have en centerht. og 2 baght.
Derfor har jeg tænkt på at sælge det hele (eller i hvert fald min receiver og evt. dvd) og erhverve mig i et "ægte" stereo setup. Men som studerende er pengene små, så mit budget skal i hvertfald under 20.000 (inkl. kabler og andet tilbehør).
I første omgang har jeg tænkt på, at afskaffe min surround receiver og dvd, og i stedet anskaffe mig en forstærker og evt. en effektforstærker. Jeg ved dog ikke rigtigt, hvad jeg skal stille op med mine højtt. (B&W 601s3). Skal jeg beholde højtt. og evt. supplere med en sub., eller anskaffe mig et par "rigtige" 2½-3vejs gulvhøjttalere? Det skal lige siges, at mit værelse ikke er synderlig stor, ca. 16-17m2.
Jeg lytter mest til Rock (Fx. "The Peppers", Foo Fighters, Swan Lee, Chevelle), Hip Hop (Mos Def, Masta Ace, KRS-ONE, Roots) og til sidst en smule trance/techno. Desuden ser jeg også film, men mest af tiden fokuseres der på musik.
Som sagt. Jeg har ca. 20.000 at gøre godt med i alt. Er villig til at bruge op til 50% af budgettet på højtt. hvis det er nødvendigt. Jeg vil bare have god lyd .
Mit indlæg er måske (for?) proppet med informationer, hvilket gør det uoverskueligt, men I skal da være velkommen til at svare over flere omgange .
I sidste ende er det jo mig, som skal lytte til anlægget. Det er jeg afklaret med. Dog er det jo altid rart med inspiration fra andre hifi entusiaster med en bredere viden end jeg selv.
På forhånd tak!
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg købe en centerhøjttaler og et sæt fronthøjttalere i samme serie som den du har nu(dmserien) og bruge dine nuværende højttalere som baghtere. Derefter vil jeg sælge 1804eren og købe en denon avr2805 eller en 3805. Så er du godt kørende.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja det kan være svært personlig foretrækker jeg stereo frem for snurre rundt og god stereo kan også gi en god oplevelse ved film
jeg mener tilgændgæld også at en sub ikke hørre hjemme i stereo med mindre man har to af dem jeg vil nu også mene du kan få noget ret fornuftigt anlæg for de ca 20,000
men om det skal være stereo eller snurre rundt kan du jo kun selv vudere. men jeg ville somsagt vælge stereo .
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Dog er jeg som sagt ikke interesseret i surround. Det er mit
værelse simpelthen for lille til + at stereo virker mere tiltalende på
mig...Kom endelig med forslag
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg går ud fra at det er bas du mangler siden du vil af med dine B&W eller ha en sub. hvad med et par dali 8008 der hvar ihverfald godt gang i deres 808 og den spillede godt så mon ikke det også gælder for 8008 SE også
hvad angår forstærker skal det så være for & effekt-forstærker eller kan en itegreret også bruges?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
znefi skrev:
|
jeg går ud fra at det er bas du mangler siden du vil af med dine B&W eller ha en sub. hvad med et par dali 8008 der hvar ihverfald godt gang i deres 808 og den spillede godt så mon ikke det også gælder for 8008 SE også
hvad angår forstærker skal det så være for & effekt-forstærker eller kan en itegreret også bruges?
|
|
|
Yep, korrekt. Det er helt klart bas jeg mangler. Jeg kunne også tænke mig en 2½-3 vejs konstruktion istedet for de 2. Jeg synes også at 601'erne har en tendens til at lyde meget skinger/lys i diskanten. Ved dog ikke om det er pga. min surround receiver? (denon & b&w sammensætningen).
Nu lyder jeg måske som en idiot, men ang. stereo forst., intge. forst., for-forst. osv. har jeg ingen anelse om. Jeg har aldrig i mit liv ejet en stereo forstærker, og har aldrig sat mig ind i tingene angående stereo-forstærkere, bi-amping og hvad der ellers hører med. Men ja, det er netop sådan en setup jeg er interesseret i (fx integreret forst. + effektforst.).
Jeg har dog hentet inspiration fra andre læsere, og undersøgt en del mht. disse forstærkere, men jeg ved ikke hvordan sammensætningen af disse fungerer i praksis.
Har kigget på disse producenter:
Forstærker, cd, dvd og lign.: Atoll, Rotel, Acoustic Reality, Denon, NAD, Arcam, Cayin.
Højtt.: B&W, Dali, Audiovector, SA, Audio Pro, Monitor Audio, JM Lab...
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
For 20.000,- bør du have højere ambitioner end Dali 8008. De er for sølle. 90% spil højt og kun 10% spil godt.
20.000 er mange penge, og hvis de bruges rigtigt kan du nå rigtig langt
i stereo-verden. Stereo bider forresten ikke. Det er lige ud af
landevejen.
Du kan roligt gå i gang med de fremragende test her på siden. Der er rigtig mange guldkorn at hente.
Ang. gulvhøjtalere bør du overveje:
- DLS R55
- Avance Sig. 8 MKII / MKIII
- System Audio 1280 MKII / 1750
- B&W CM4
Dine B&W er dog fremragende til prisen, og kan sagtens bruges til
du ved lidt mere om hvad du vil have (resten af anlægget har jo meget
at sige for valget af højtalere).
En stærk cd/forstærkerkombination kunne være:
- Denon PMA2000R & Denon DCD 1650AR (samlet ca. 6000,- brugt)
- Cayin 252B & Cayin CD-252 (samlet ca. 10.000,- brugt)
Alternativ til forstærker kunne være Densen B100 og alternativ til cd kunne være den bedre ende af Sony´s ES serie.
Med f.eks. Denon sættet kombineret med at sæt sprit nye Avance Sig. 8
MKIII kommer til at stå dig i ca. 18.000 uden kabler og spiller ægte
hifi. Det bliver du glad for!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal være opmærksom på at Denons forstærkere traditionelt er meget lyse i lyden. Der skal meget af forklaringen findes.
Undgå 3 vejs på det budget. De er fordyre, så der vil kun blive råd til
middelmådig kvalitet. 2½ vejs højtalere er et stærkt alternativ til
mindre rum!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
For 20.000,- bør du have højere ambitioner end Dali 8008. De er for sølle. 90% spil højt og kun 10% spil godt.
20.000 er mange penge, og hvis de bruges rigtigt kan du nå rigtig langt
i stereo-verden. Stereo bider forresten ikke. Det er lige ud af
landevejen.
Du kan roligt gå i gang med de fremragende test her på siden. Der er rigtig mange guldkorn at hente.
Ang. gulvhøjtalere bør du overveje:
- DLS R55
- Avance Sig. 8 MKII / MKIII
- System Audio 1280 MKII / 1750
- B&W CM4
Dine B&W er dog fremragende til prisen, og kan sagtens bruges til
du ved lidt mere om hvad du vil have (resten af anlægget har jo meget
at sige for valget af højtalere).
En stærk cd/forstærkerkombination kunne være:
- Denon PMA2000R & Denon DCD 1650AR (samlet ca. 6000,- brugt)
- Cayin 252B & Cayin CD-252 (samlet ca. 10.000,- brugt)
Alternativ til forstærker kunne være Densen B100 og alternativ til cd kunne være den bedre ende af Sony´s ES serie.
Med f.eks. Denon sættet kombineret med at sæt sprit nye Avance Sig. 8
MKIII kommer til at stå dig i ca. 18.000 uden kabler og spiller ægte
hifi. Det bliver du glad for!
|
|
|
Tusind tak for dit svar Frede!
Mht. til Avance, så kan jeg desværre ikke finde Sig. 8 MKII/MKIII
modellen på deres hjemmeside. Er det en udgået model? Må indrømme at
jeg aldrig har hørt om Avance før  . Har haft B&W DM/603s3, CM4, Audio Pro Black/Blue Diamond v.2, og DLS R55 i tankerne...
Lige en ting mere; er det muligt at sætte en cd afspiller + dvd sammen
med en forstærker? Altså plejer der at være nok udgange til sådan et
setup? Har nemlig tit oplevet at dyrt HiFi, kan være MEGET
minimalistisk mht. funktioner og antal udgange...
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977:
jeg er skam enig med dig om dali men syns nu den spiller ok. forstod det enlig også sådan han skulle bruge noget der kunne buldre.
AM-E:
det kan du sagtens de fleste har udgange til det.
kan se du nævner ATOLL og kan kun sige jeg er godt tilfreds med mit syns de passer kanon sammen med Dynaudio
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
znefi skrev:
kan se du nævner ATOLL og kan kun sige jeg er godt tilfreds med mit syns de passer kanon sammen med Dynaudio |
|
|
Dynaudio laver fremragende højttalere. Men mit budget rækker desværre ikke så langt.
Har lige et spørgsmål mth. til din Atoll forstærker. Det lyder måske
dumt, men jeg kan se, at din forstærker bla. ikke har "balance", "bass"
og "treble" indstillinger. Er det ikke et "must"? Man skal vel tilpasse
forstærken til højttalerne?
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjoo
det er et Valg fra ATOLL's side da de mener at man ændre kunstigt på lyden og der for ikke for den rette oplevelse samtidig med at de mener at det giver dårligere lydbilled såvidt jeg har forstået.
selv mangler jeg det ikke.
men jeg vil da håbe der er andre som vil komme med deres mening
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=4148
Avance Sig. 8 MKII er udgået, men MKIII modellen blev introduceret sidst i december på opfordring fra en forhandler!
Avance er en af de store og anerkendte danske højtalerproducenter. De
har aldrig været så udbredt i Danmark, hvilket nok primært skyldes at
de er blevet forhandlet af meget få butikker. De laver fremragende
højtalere med nogle af de bedste enheder penge kan købe - selv i
billige modeller. Det høres.
De forhandles så vidt jeg ved desværre kun af Expert i Varde og KT-Radio i KBH.
MKII kan være meget svært at finde brugt, hvilket jo nok er den største
ros en højtaler kan få. Folk er simpelthen godt tilfreds! (det samme
gælder forøvrigt CM4/CM6)
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
znefi skrev:
Frede1977:
jeg er skam enig med dig om dali men syns nu den spiller ok. forstod
det enlig også sådan han skulle bruge noget der kunne buldre. |
|
|
Dali laver skam fremragende højtalere. Jeg synes bare ikke de store modeller i blå serie er med på listen.
Grunden er at der er satset alt for meget på kvantitet - mange enheder,
stort kabinet osv. med det resultat at komponentkvaliteten ender ret
lavt for en højtaler i den prisklasse. Ønsker man en højtaler i
budgetklassen mener jeg langt de fleste er bedre tjent med en lidt
mindre 2½ vejs løsning, fordi der til de samme penge er råd til
væsentligt bedre komponenter.
Noget helt andet som ofte er overset er at evnen til at spille højt primært skal findes i komponentkvaliteten samt forstærkeren.
Noget helt andet er at lige præcis Dali 8008 ikke spiller ret dybt - den buldre bare meget
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=4148
Avance Sig. 8 MKII er udgået, men MKIII modellen blev introduceret sidst i december på opfordring fra en forhandler!
Avance er en af de store og anerkendte danske højtalerproducenter. De
har aldrig været så udbredt i Danmark, hvilket nok primært skyldes at
de er blevet forhandlet af meget få butikker. De laver fremragende
højtalere med nogle af de bedste enheder penge kan købe - selv i
billige modeller. Det høres.
De forhandles så vidt jeg ved desværre kun af Expert i Varde og KT-Radio i KBH.
MKII kan være meget svært at finde brugt, hvilket jo nok er den største
ros en højtaler kan få. Folk er simpelthen godt tilfreds! (det samme
gælder forøvrigt CM4/CM6)
|
|
|
Hold da op. Troede slet ikke Expert var forhandler af sådan et hifi mærke...
Jeg faldt desuden over denne annonce på dba.dk
"Avance Signature 8, Cherry, 200 W, 2½ vejs, 2 stk. 6 3/4" Scan Speak, 1
stk. 1" Scanspeak D2905, 4 Ohm, 43L, 89 dB, 2 bagudvendte porte,
30kg.H*B*D 102*22*30. nypr. 17000" - Nu 6500,-
Jeg ved dog ikke, om der er tale om en MKII'er eller III'er.
Lige et spørgsmål til...Har læst at DLS R55 (og hele serien), går under
betegnelsen "home cinema speaker". Det er jo fint nok, men jeg
lytter nu mest til musik. Vil R55'erne kunne spille alle musik genre
nogenlunde godt, eller er de mere "musikalske" og film orienteret? Og hvad med
Avance Sig. 8?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 587&zoneid=3
Det er dybest set de samme kvaliteter man tilstræber hvad enten
højtaleren skal indgå i surround eller stereo. Til DLS er der blot
lavet center og baghøjtaler, hvilket gør den velegnet.
Eneste forskel kan være at sorroundhøjtalere ikke behøver at række så
dybt, da de bliver kombineret med sub. Dette er ikke tilfældet med
Avance der er tænkt som stand alone stereo.
Expert forhandler ikke som sådan Avance, men f.eks. Avance i Varde har en særlig afdeling for hifi-produkter.
Ang. annoncen i den blå avis. Ring og spørg. Hvis det er MKII eller
MKIII er det et rigtig godt tilbud. Ellers bør du nok finde noget andet!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Søren P. Forum Bruger


Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Znefi:
Er helt enig med Atoll. Det er det samme BOSE har gjort. De lægger hverken mere eller mindre til i deres lyd. Sådan som lyden kommer ud lyder den bare, og det skal man ikke lave om på. Der er så bare mange folk der syntes at det lyder fuldstændig åndssvag, men andre f.eks. musikere elsker det fordi de laver lyden som den bare SKAL være. Derfor kører jeg os selv med Atoll/Densen.
Kan derfor varmt anbefale Atoll
Mvh Søren.
|
| Til top |
|
| |
Find Holger Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
når du nu ikke har mere plads og brænder for stereo, så er Linn Classik/Katan en løsning til lige over 20K, som fylder dit rum med musik uden at at det tager ret meget plads. Selv har jeg Linn Classik/Ninka (på 22kvm) og har aldrig hørt/mærket/følt/set så meget musik før. 
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det var mig der stod med 20K til et stereo setup, ville jeg meget stærkt overveje et brugt sæt NAD Silverline. Den integrerede forstærker S300 og cd-afspilleren S500 kan uden de store problemer findes brugt for ca. 12K. Den kombination har jeg kørt med et godt stykke tid, og jeg er stadig glad for det hver eneste dag. Det spiller med virkelig meget kontrol og et stort overskud. Lyden er meget neutral hele vejen igennem.
Af højtalere er der jo vanvittigt meget at vælge imellem. JEG ville nok gå på brugtmarkedet og vente på et godt tilbud. Så forresten at der er et sæt Audiovector M3 signature mk. I på markedspladsen til 6K for tiden. Det var jo også en mulighed. Men derudover er de fleste oplagte muligheder jo allerede blevet foreslået. (SA, Dynaudio, Avance, AV osv.)
Held og lykke med dit nye setup. Jeg er siker på du bliver glad for dit valg af stereo frem for surround. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
Hvis det var mig der stod med 20K til et
stereo setup, ville jeg meget stærkt overveje et brugt sæt NAD
Silverline. Den integrerede forstærker S300 og cd-afspilleren S500 kan
uden de store problemer findes brugt for ca. 12K. Den kombination har
jeg kørt med et godt stykke tid, og jeg er stadig glad for det hver
eneste dag. Det spiller med virkelig meget kontrol og et stort
overskud. Lyden er meget neutral hele vejen igennem.
Af højtalere er der jo vanvittigt meget at vælge imellem. JEG ville
nok gå på brugtmarkedet og vente på et godt tilbud. Så forresten at der
er et sæt Audiovector M3 signature mk. I på markedspladsen til 6K for
tiden. Det var jo også en mulighed. Men derudover er de fleste oplagte
muligheder jo allerede blevet foreslået. (SA, Dynaudio, Avance, AV osv.)
Held og lykke med dit nye setup. Jeg er siker på du bliver glad for dit valg af stereo frem for surround. |
|
|
Ja, Silverserien fra NAD har også strejfet mig. Dog er jeg lidt
"hooked" på Densen for tiden. Vil meget gerne lytte til B serien, da
jeg har hørt meget godt om den. Jeg har planlagt et besøg hos
Lydspecialisten i næste uge. Af ht'er har jeg haft kigget på DLS R55
& Avance Sig. 8 især. Godt nok springer jeg mit budget med nogle
tusinde, men så må man jo bare tage ét skridt ad gangen...
|
| Til top |
|
| |