Forfatter |
|
tchav Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 181
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at være begyndt på jagt efter nye fronthøjttalere har jeg fundet ud af hvor stort højttaler markede er. Startede med at lede efter nye højttalere til 10k for et sæt men som det altid er skal man altid lige prøve at høre noget bedre og så er det til 10 k ikke så vellydende mere. Det er så her jeg står nu. Havde set mig glad for et sæt Dali Evidence 470se men efter at have hørt Dali Helicon 400 til 28000 for et sæt, lød de pludselig ikke så godt mere. Men 28 k er for meget for højttalere for mig (fattig studerende). Mit håb er så nu at jeg kan finde noget på brugt marked som vil kunne stille mig tilfreds. Helst for omkring 10 k for et sæt. Det der imponerede mig så meget ved Helicon'en var den meget kontrolleret bas med rigtig god dynamik så man nærmest kunne mærke bassen ved et godt hiphop nummer, og samtidig den store detaljering.
Jeg har idag et sæt Cerwin Vega vs-15. Det øvrige anlæg består af en Nad 218thx effektforstærker og en sony 559es cd-afspiller.
Efter at have kigget på brugt markede er jeg faldet over disse. JMLAB Electra 920.1 til 16000 sek. Dynaudio contour 1.8 MKII til 10000 kr. Dansk Audio Teknik TNT til 8500 kr. og et sæt Dali grand diva til 9500 kr.
Vil nogle af disse kunne leve op til Helicon'en? (ellers bare i nærheden)
Er gået væk fra audiovector efter at have hørt en del forskellige af dem men de er alle lidt for lyse (manglende bas) efter min smag. Samme gælder avance.
I øjeblikket tiltaler Dynaudioen mig mest ud fra de anmeldelser her på hifi4all, da det virker som om det er bassen der kendetegner dem. 
|
Til top |
|
|
Theis K Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tchav Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare i Århus. Jeg bor på sjælland. Har du selv hørt dem spille, hvas ja hvad er så dit indtryk af dem?
|
Til top |
|
|
Theis K Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var vist for hurtig på tasterne, de spiller efter sigende meget godt.. De har den der fede mellemtone-løsning så lydbilledet bliver mere helt og større end hvis der kun sad en enkel mellemtone i.
Jeg vil prøve at høre dem næste gang jeg er i Q-sound, - jeg synes selv de ser spændende ud.
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er brugt til omkring 10k vil jeg (naturligvis) anbefale dig at
nappe en lytter på et sæt B&W CDM 9NT, super højtaler til prisen.
Men de kræver sin forstærker og jeg kender ikke nok til din NAD til at
vide om den har muskler nok til at få kasserne til at lukke helt op.
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et sæt DALI Skyline 1000??? De fås ofte omkring 4000,-. Har du pladsen til dem, finder du næppe noget der spiller bedre... uanset pris!!!
|
Til top |
|
|
SKC 3361 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skiftede mine B&W CDM 9NT til fordel for nogle DLS R55... det er uden tvivl de bedste gulvhøjtalere under 30000kr for et sæt hvis man går efter musikalitet... de vokser med opgaven og er ikke rigtig en begrænsning på lyden- de favrer kort sagt ikke lyden så meget som mange andre selv dyre højt. gør...
Jeg havde aldrig troet at jeg skulle finde en højt. de var markant bedre end mine CDM 9NT'ere til en 1/3 af prisen... et sæt R55 koster 9998kr (ja, for et sæt!) og mine B&W'er gav jeg 26000kr for i rosewood... bevares det er sku en god højtaler men den får røvbank af mine DLS'er på alle punkter... dette har jeg ligeledes obseveret andre steder og på andre anlæg... havde dem forbi en af mine gode kammerater en dag og vi testede dem på hans Linn anlæg til knap en halv mill - hans udtalelse var at det var de mest musikalske højt. han nogensinde havde hørt der ikke var en Linn
Tag og bestil et sæt, få dem hjem og prøv dem af... ved godt du bor i KBH men prøv dem... hvis du ikk kan lide dem så returnerer du dem bare... der er mig bekendt 14 dages returet på dem...
Lidt mere info her: http://www.dls.se/english/homeaudio/r55a.htm
Tja, 5000kr pr. højt. er i mine øjne ren foræring for denne kvalitet! Søg evt. her på forum for andre brugeres vurdering... der er også en anmeldelse eller to på R55'eren her på hifi4all
Venlig hilsen
Søren
|
Til top |
|
|
tchav Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalerene skal spille på et 12 kvm værelse så de må ikke være alt for store. Har godt set en del på DLS R55 men er bare bange for at den ikke kan levere bas nok. Kommer jo fra et sæt Cerwin vega.
Synes at de Jmlab Elektra 920 inde i q-sound ser rigtig spændende ud og de har fået rigtig gode anmeldelser rundt omkring på nettet. Men vil selvfølgelig gerne have flere kommentar. Overvejer lidt at kører til århus her i påsken for at høre på højttalere. Kan man høre DLS R55 nogle steder der? (Har tapeconnection dem hjemme?)
|
Til top |
|
|
SKC 3361 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, jeg har et 11kvm rum og tro mig... der er rigelig med bas... der er mere bas i DLS'eren end i B&W'eren... har en anden kammerat der har dem i hans hjemmebif i kælderen... den er ca. 30 kvm. og han har mere bas nu end med hans DM604 som han havde før...
Tape Connection har dem altid... det er vidst deres mest solgte højtaler... forstår man skam godt eftersom at det er svært og finde noget der bare nærmer sig pris/ydelsesmæssigt på den gode side af 20k...
VH. Søren
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige hørt de Xavian der er en konkurrence med her på siden. Både XN 125 og XN 185... Det lød virkeligt godt må jeg sige.
Toppen var fænomænal og meget åben uden at være skarp, og i 185´eren var der også virkelig god bund.
De koster 14000kr jeg har ikke hørt nogle DALI i den prisklasse der kan det samme.... Jeg hørte en Diapason til 24000kr på messen for nogle uger siden sammen med DK design forstærkeren... Det lød også virkelig godt...
|
Til top |
|
|
tchav Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristiankk skrev:
Jeg har lige hørt de Xavian der er en konkurrence med her på siden. Både XN 125 og XN 185... Det lød virkeligt godt må jeg sige.
Toppen var fænomænal og meget åben uden at være skarp, og i 185´eren var der også virkelig god bund.
De koster 14000kr jeg har ikke hørt nogle DALI i den prisklasse der kan det samme.... Jeg hørte en Diapason til 24000kr på messen for nogle uger siden sammen med DK design forstærkeren... Det lød også virkelig godt...
|
|
|
Kan se at du kommer fra sjælland. HVor på sjælland har du hørt denne højttaler? Når du siger at den kan mere end dali i den prisklasse. Hvilken dali sammenligner du den så med? HAr svært ved at forestille mig at jeg får den virkelige dybe bas som jeg også vil have fra en stander højttaler!
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt dem både på messen og da jeg så kiggede på www.stoplite.dk så jeg at JJ Teknik som jeg har fået repareret hos før var forhandler, så jeg hørte dem der. Og XN 185 og Diapason får den virkelig dybe bas med selvom man ikke tror det når man ser hvor lille den er. Men den skal høres jeg måtte klappe i mine hænder. 
Dog vil jeg sige at de 250ti´ere som jeg har går lidt dybere, men det er også en noget anden størrelse, til gengæld er toppen på den anden faktisk bedre.
Den DALI jeg sammenligner med er Helicon... Dog vil jeg sige at forstærkeren har en del at sige, for selv om det er en lille højttaler skal den have en ordentlig kraftfuld forstærker, dette gælder jo i begge tilfælde.
|
Til top |
|
|
tchav Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AF hvad jeg har læst rundt omkring så tror jeg stadig at Dynaudio contour 1.8 MKII er dem der kommer nærmest det jeg vil have fra en højttaler. Er der nogle der har nogle erfaringer med disse el har dem stående på sjælland så man kan høre dem?
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik du nogensinde lyttet til Avance Sig. 8 MKIII??
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
tchav Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Fik du nogensinde lyttet til Avance Sig. 8 MKIII?? |
|
|
Ja dem har jeg hørt. De faldt ikke lige i min smag. En lidt for tør bas. Hørte dem i et lille rum i KT-radio i københavn så dette kan helt sikkert også have haft indflydelse på lyden. Men de faldt i hvert fald ikke min smag. Den højttaler jeg har syntes bedst om indtil nu er Dali Helicon 400 til 28000 for et sæt men det er for dyrt. lige for at sammenligne med en højttaler i samme pris så syntes jeg at dali Evidence 470se spillede bare end Avance sig.8 MkIII
|
Til top |
|
|
Thomas O. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
|
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tchav skrev:
AF hvad jeg har læst rundt omkring så tror jeg stadig at Dynaudio contour 1.8 MKII er dem der kommer nærmest det jeg vil have fra en højttaler. Er der nogle der har nogle erfaringer med disse el har dem stående på sjælland så man kan høre dem? |
|
|
Hej Tchav
Jeg har haft Dynaudio Contour 1.8 MK2. De har en meget oppustet bas, som kan være meget sjov i starten. Men på sigt bliver den lidt for meget. Generelt er det ikke nogen særlig interessant højttaler at lytte til.
I øjeblikket har jeg Avance Signature 8MK2. De er noget af det bedste jeg har haft. Giv dem lidt plads og de spiller magtfuldt, hurtigt med masser af saftig bas.
Hilsen Thomas
|
Til top |
|
|
tchav Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas O. skrev:
tchav skrev:
AF hvad jeg har læst rundt omkring så tror jeg stadig at Dynaudio contour 1.8 MKII er dem der kommer nærmest det jeg vil have fra en højttaler. Er der nogle der har nogle erfaringer med disse el har dem stående på sjælland så man kan høre dem? |
|
|
Hej Tchav
Jeg har haft Dynaudio Contour 1.8 MK2. De har en meget oppustet bas, som kan være meget sjov i starten. Men på sigt bliver den lidt for meget. Generelt er det ikke nogen særlig interessant højttaler at lytte til.
I øjeblikket har jeg Avance Signature 8MK2. De er noget af det bedste jeg har haft. Giv dem lidt plads og de spiller magtfuldt, hurtigt med masser af saftig bas.
Hilsen Thomas
|
|
|
Det er godt nok svært at finde nogle højttalere. HVor stort et rum spiller du i? Hvad solgte du dine Dynaudio for?
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas O. skrev:
tchav skrev:
AF hvad jeg har læst rundt omkring
så tror jeg stadig at Dynaudio contour 1.8 MKII er dem der kommer
nærmest det jeg vil have fra en højttaler. Er der nogle der har nogle
erfaringer med disse el har dem stående på sjælland så man kan høre
dem? |
|
|
Hej Tchav
Jeg har haft Dynaudio Contour 1.8 MK2. De har en meget oppustet bas,
som kan være meget sjov i starten. Men på sigt bliver den lidt for
meget. Generelt er det ikke nogen særlig interessant højttaler at lytte
til.
I øjeblikket har jeg Avance Signature 8MK2. De er noget af det
bedste jeg har haft. Giv dem lidt plads og de spiller magtfuldt,
hurtigt med masser af saftig bas.
Hilsen Thomas |
|
|
Hurtig, tør og magtfuld... lige præcis min oplevelse af bassen i Avance'erne.
... og så bliver den bare bedre og bedre jeg bedre udstyr man spænder for
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 02:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke har planer om også at opgradere forstærkeren så hold dig fra dynaudio countour, de er alt for sultne!! Vil derimod støtte op om dls r55, der banker det meste af det jeg har hørt og så til den relativt lave pris. De er oven i købet lige kommet i en mkII udgave med bl.a. ny diskant. Hør dem hvis du får mulighed for det! __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 05:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais har ret mht Dynaudioen , de vil ha strøm , Men får de det er de langtfra kedelig !
Mht oppustet bas .... de skal bare ha en S.A.T amplifix i R...en , så er det problem væk 
Havde avance sig.8 på prøve inden købet af dynaudio , slet ikk samme klasse hvis du spørg mig.
Mvh
Allan.
|
Til top |
|
|