Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 16:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Subwoofer: Infinity vs. Yamaha (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FunkyMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hey me' ya i forummet,

Så er det blevet min tur til at anskaffe mig en ny sub og har indskrænket valget til enten: Infinity Kappa Sub eller Yamaha yst-sw1500 (woohoo) 

Jeg har ikke mulighed for at lytte til dem, så er der nogen af jer, der har kendskab til dem, og kan beskrive pros og cons evt. sammenligning.

Eller kender I evt. til nogle test på nettet, hvor jeg kan læse om dem?

Jeg har dali 6006 front ht og yamaha rxv 2500 receiver, hvis dette skulle betyde noget.

Sound well,

da Funkyman

Til top Vis FunkyMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FunkyMan

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Det kommer meget an på hva' du skal bruge dem til.

Yamahaen er en ufattelig bulder basse, hvorimod kappaen er en hurtig lille satan med det dejlige rabos. ;)

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

FunkyMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:

Yamahaen er en ufattelig bulder basse, hvorimod kappaen er en hurtig lille satan med det dejlige rabos. ;)

Jeg skal primært bruge den til film.

Bulder basse? Betyder det at den ikke er så god, eller at den kan spille rigtig HØJT? 

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hvad jeg mener er at den kan buldre og brage. På ingen måde en hurtig bund og slap som en i helvede.

Højt kan den da spille, men mindes at det var på bekostning af en masse portstøj.

Selvom du kun primært skal bruge den til film ville jeg alligevel Kappa'en, den er dejlig, hurtig og går tilpas dybt.

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=lorx]

------------------------------------------------------------ -----------

Kender ikke Yamahaen, men har 2 stk. Infinity Kappa subber med RABOS EQ system, der kan dæmpe rumresonansen....der er måleudstyr med...således at du får ultra ren bas uden bulder......fedest siger jeg bare. Kanon til både musik og film.

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

jeg kender begge to, og kan kun give lorx ret i hans indtryk. yamaha'en laver ikke ret meget andet end en utydelig bulderbund, lidt som at placere et sær store cervin vega helt oppe i et hjørne, mens kappa subben (der trods alt fylder en del) giver en god og hurtig bund.

deres målesystem har jeg aldrig været nogen ørn til, men det virker, og kan få relativt optimale resultater ud af selv de værste rum.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen erfaring med Yamaha, men har tidligere eid en Kappa Sub. Kappaen er en deilig musikksub, men ville ikke vært mitt første valg for film. Ikke det at det er en dårlig sub til film, men det finnes bedre. Jeg har selv byttet ut min med en

http://www.svsubwoofers.com/subs_pb10_isd.htm

Hva film angår knuser den Kappaen. Til musikk mangler den Kappaens detaljering, men har bedre kontroll. Den har heller ikke Kappaens finish (suverent den mest velbygde sub jeg noensinne har sett). Men fra 30hz og nedover er det ingen sub under 10.000kr som følger PB10

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

FunkyMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Tak for input'ene.

Det lyder meget overbevisende med Infinity'en. Ved I, hvor man kan købe dem billigt - kender kun til Experten i Glostrup.

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er også nyskjerrig på hvorfor du foretrekker Kappa fremfor PB10?

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

FunkyMan skrev:

Tak for input'ene.

Det lyder meget overbevisende med Infinity'en. Det var du godt nok for hurtig til at bestemme dig. Jeg har aldrig lyttet til Infinity'en, men hvis den er så god,... ja hvorfor så sælge det for det halve af den vejledende udsalgspris.

Yami'en er kanon god til film skal jeg hilse at sige herfra. Jeg har direkte sammenlignet det med andre sub fra andre mærker i samme prisklasse og op. Yami'en kom bedst ud af sammenligningen. At YST-1500 har portstøj kender jeg ikke noget til, men nogen mener at støjen er der. (Jeg har ikke oplevet det selv) At sammenligne Yamaha'en med CV er langt ude mener jeg. En anden plus ved Yami'en er at den kan betjenes med den medfølgende Remote-control. Du kan evt. prøve at læse om de 2 produkter på deres hjemmeside. Du bør nok ikke tror på alt hvad de skriver om deres produkter, med andre ord vær lidt mere kritisk. Ved I, hvor man kan købe dem billigt - kender kun til Experten i Glostrup.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

FunkyMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Jeg er også nyskjerrig på hvorfor du foretrekker Kappa fremfor PB10?

Tak, for linket

Jeg har også hørt godt om svs'erne, men jeg foretrækker at købe fra butikker i DK (eller omegn).

FunkyMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
FunkyMan skrev:

Tak for input'ene.

Det lyder meget overbevisende med Infinity'en. Det var du godt nok for hurtig til at bestemme dig. Jeg har aldrig lyttet til Infinity'en, men hvis den er så god,... ja hvorfor så sælge det for det halve af den vejledende udsalgspris.

Yami'en er kanon god til film skal jeg hilse at sige herfra. Jeg har direkte sammenlignet det med andre sub fra andre mærker i samme prisklasse og op. Yami'en kom bedst ud af sammenligningen. At YST-1500 har portstøj kender jeg ikke noget til, men nogen mener at støjen er der. (Jeg har ikke oplevet det selv) At sammenligne Yamaha'en med CV er langt ude mener jeg. En anden plus ved Yami'en er at den kan betjenes med den medfølgende Remote-control. Du kan evt. prøve at læse om de 2 produkter på deres hjemmeside. Du bør nok ikke tror på alt hvad de skriver om deres produkter, med andre ord vær lidt mere kritisk. Ved I, hvor man kan købe dem billigt - kender kun til Experten i Glostrup.

Jeg hælder mest til Kappa'en, da jeg kun har læst/hørt positiv omtale af den - bla. i dette + andre indlæg her i forummet. Jeg har desuden set sammenfatninger af 3 test, hvor sub'en blev test-vinder i 2 af dem og delt test-vinder i den sidste ( http://www.smartson.se/Default.ASP?WCI=wiTest&TestId=210 8&Url=2108.A-Infinity+Kappa+Sub.htm ). Desuden synes jeg også at RABOS er et stort plus, da jeg har haft stor besvær med at indstille den sub jeg har nu.

Yama'en har jeg også læst meget positivt om, men der har også været mindre god kritik, såsom portstøj som du selv nævner. Det der taler for denne sub, er at den tilsyneladende skulle kunne spille sindsygt højt/dybt til film. Men hvis den som lorx hævder bare buldrer og brager, så kan jeg ligeså godt beholde min 15" eltax sub, der også kan slamme igennem, men som er meget "mudret" i det.

The Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

. PB-10'en- ...Men fra 30hz og nedover er det ingen sub under 10.000kr som følger PB10

Det skulle da lige være en anden SVS...!

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

The Bruce skrev:
ManicMiner skrev:

. PB-10'en- ...Men fra 30hz og nedover er det ingen sub under 10.000kr som følger PB10

Det skulle da lige være en anden SVS...!

Selvfølgelig!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes