| Forfatter |
|
thomas1807 Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 04 September 2003 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har en sourround maskine sony ta-ve610, (er total uvidende om det her) hvad skal jeg købe af højtalere til den her? og hvad betyder det om der er 8 el. 16 Ohm, betyder det noget for lyden som man kan høre? jeg syntes at alle de højtalere man ser på er på 8 ohm, og forresten kan min forstærker klare at man sætte 8 eller 16 ohms højtalere på?
Det er en forstærker jeg har fået i fødselsdagsgave
på forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 06 September 2003 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIN-normen, deutche industrie norm, påbyder at måle en forstærker med en 8 ohm´s effektmodstand i en kanal med en 1000 hertz tone. Rigtige højttalere måler typisk 2-4 ohm i bassen og helt op til 40 ohm i diskanten.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 06 September 2003 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at det skal være for teknisk, som ovenstående jo desværre er for dem der ikke kender til det, kan du roligt købe en 8 ohms højttaler! 16 ohm benyttes stort set kun på udvalgte surround-højttalere til bl.a. bagkanalerne og er ikke så udbredt mere!
Håber det var til hjælp! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
thomas1807 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2003 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Uden at det skal være for teknisk, som ovenstående jo desværre er for dem der ikke kender til det, kan du roligt købe en 8 ohms højttaler! 16 ohm benyttes stort set kun på udvalgte surround-højttalere til bl.a. bagkanalerne og er ikke så udbredt mere!
Håber det var til hjælp!
|
|
|
Tak, ja lidt, men kan de her bruges til noget som helst,? http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=9156334
eller skal man ofre lidt mere, jeg har nogle gamle Celestion højtalere, men syntes efterhånden de har udtjent deres værnepligt. Men udfra den forstærker jeg så har fået, hvad ville i foreslå man skulle købe, jeg høre meget musik næsten alt slags bare ikke klassisk (endnu), og ellers er det action præget film jeg ser mest af, nå men et foreslag? ca. pris 2000 pr. stk, har en center højtaler (mission)
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 September 2003 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
De højttalere på QXL ville jeg gå i en stor bue uden om - det er den argeste gang l**t og samtidig er 4J-Netshop en flok hundehandlere der kun har fået så mange anmeldelser ved at sælge billigt, ligegyldigt ragelse der sjældent holder længere end postens leveringstid!
Ca. 2000 kr./stk kan bringe dig et godt stykke henad vejen - kig evt. efter et sæt Dali 450, Jamo 590i, JBL L80 eller lign. - MEGET bedre højttalere til gode priser! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
thomas1807 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man gerne vil have de her tynde smarte søjlehøjtalere, hvad skal man så være opmærksom på, og virker de ligeså godt som de her meget store og klossede gulvhøjtalere? og hvad med trådløse højtalere er de gode? der er mange der taler om at bassen skal være god og kunne følge med, hvilke skal man så i givet fald vælge er der nogle af de her søjlehøjtalere der kan det?
|
| Til top |
|
| |
thomas1807 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
og forresten når der står om det er et to vejs eller tre vejs system hvad er så det bedste at vælge og hvor skal Hz helst ligge imellem
|
| Til top |
|
| |
thomas1807 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
De højttalere på QXL ville jeg gå i en stor bue uden om - det er den argeste gang l**t og samtidig er 4J-Netshop en flok hundehandlere der kun har fået så mange anmeldelser ved at sælge billigt, ligegyldigt ragelse der sjældent holder længere end postens leveringstid!
Ca. 2000 kr./stk kan bringe dig et godt stykke henad vejen - kig evt. efter et sæt Dali 450, Jamo 590i, JBL L80 eller lign. - MEGET bedre højttalere til gode priser!
|
|
|
Jeg har lige skrevet noget mere og håber på din hjælp På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |