| Forfatter |
|
akerman Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået min SE200 sub ind, i kirsebær. Fik godt nok noget af en
forskrækkelse.. den er jo nærmest rød ? Og passer slet ikke sammen med
mine Dali 8008 eller mit tv-møbel, eller mit bord :)
Må nok sige jeg er lidt trist over det, går rimeligt meget op i at mine
ting matcher... nu står der sådan en rød kraftkarl og jeg kan ikke få
den gemt væk :(
Har de bare valgt en helt anden nuance til deres subs? For på billederne ser gulvhøjttalerne ud til at være i "rigtig" kirsebær:
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selve farven i træet varierer meget afhængigt af hvilken sort der bruges, og en 1280 i kirsebær ser f.eks. anderledes ud (mere rød og knap så nuanceret i åretegningerne) end en 1270 i kirsebær. Det er selvfølgelig et "problem" når man skal mikse tingene sammen, men det er desværre relativt umuligt at ramme plet, og specielt når der er tale om to forskellige mærker hvor den ene er lamineret og den anden står med ægte finér som det er i dit tilfælde med Dali´erne!
Det er nok desværre noget du må leve med..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, min se175 sub i ahorn har et "spændende" mønster, skiftevis lyse og mørke finér hele vejen rundt, langt fra den ensfarvet ahorn man ser på diverse billeder, mønsteret minder vel mest om flæsk 
Anyway, så er det faktisk rigtigt pænt udført, men har taget lidt tid at vænne sig til.
Så det er ikke bare definitionen af kirsebær som er en smule anderledes hos SA 
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
akerman skrev:
Har lige fået min SE200 sub ind, i kirsebær. Fik godt nok noget af en forskrækkelse.. den er jo nærmest rød ? Og passer slet ikke sammen med mine Dali 8008 eller mit tv-møbel, eller mit bord :)
Må nok sige jeg er lidt trist over det, går rimeligt meget op i at mine ting matcher... nu står der sådan en rød kraftkarl og jeg kan ikke få den gemt væk :( Har de bare valgt en helt anden nuance til deres subs? For på billederne ser gulvhøjttalerne ud til at være i "rigtig" kirsebær:

|
|
|
Det er ikke ualmindeligt at finér indfarves aka Bulgarsk Åndenød
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep .. SA's 'kirsebær' er rødbejdset.. jeg synes finishen er utrolig lækker, men den passer jo næppe til ret mange andre producenters farver.. (desværre?)
de 3 farver subben fås i er Ahorn, Sort og Kirsebær.. ahorn og 'rigtig' kirsebær minder jo meget om hinanden, måske er det derfor man har valgt at bejdse træet..
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg synes såmænd også finishen er rigtig flot.. og i en mørk pejsestue ville den have været perfekt!
|
| Til top |
|
| |
!-!Shake!-! Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA=GOD lyd og FANTASTISK design  !!! Find dig i det
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
yep .. SA's 'kirsebær' er rødbejdset.. jeg synes finishen er utrolig lækker, men den passer jo næppe til ret mange andre producenters farver.. (desværre?)
de 3 farver subben fås i er Ahorn, Sort og Kirsebær.. ahorn og 'rigtig' kirsebær minder jo meget om hinanden, måske er det derfor man har valgt at bejdse træet..
|
|
|
Ahorn og rigtig kirsebær minder absolut ikke om hinanden - du må forveksle med bøg eller lign.
Der er også forskellene på hvorfra producenterne vælger at få deres finér - nogle bruger amerikansk kirsebær der minder lidt om en mellemting mellem den røde SA-finér og eg, og så er der dem der bruger den velkendte kirsebær af skandinavisk tilsnit - lettere rødlig med flotte åretegninger som f.eks. på Avance Signature-serien og Audiovector´s M-serie!
Det er sgu ikke sådan bare lige at vælge højttalere fra forskellige mærker, og så forsøge at matche dem! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
akerman skrev:
Må nok sige jeg er lidt trist over det, går rimeligt meget op i at mine ting matcher... nu står der sådan en rød kraftkarl og jeg kan ikke få den gemt væk :( Har de bare valgt en helt anden nuance til deres subs? For på billederne ser gulvhøjttalerne ud til at være i "rigtig" kirsebær:
|
|
|
For det første, så kan det undre mig lidt at du siger at du "går rimeligt meget op i" at tingene matcher - og at du så køber en sub du aldrig har set? For det andet: Ja, "kirsebær" kan variere temmeligt drastisk, fra lys næsten som bøg, til næsten valnød eller rosewood ala SA's nyeste. SA 1280, som vist er den du har sat et billede ind af, har ikke samme finér som 15xx/17xx serien, som subwooferen hører til - de produceres ikke på samme kabinet-fabrik. Dvs. din subwoofer matcher perfekt til f.eks. SA 1750, men ikke til SA1280. Og at matche to forskellige fabrikater uden at have set dem først, det er lidt lotteri... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joe, jeg havde jo set den i ahorn.
Har i forvejen 3 ting i kirsebær: Dali 8008, et tv-bord fra ikea, og et
stuebord fra Club 8. Og de matcher alle næsten perfekt hinanden - så
det faldt mig ikke ind at der kunne være SÅ stor udsving på nuancerne
af "kirsebær".
Og når I nu fortæller at SA ikke engang holder samme linje inden for
deres egne højttalere bliver det jo unægteligt noget sværere .. men
dvs. at en SA1730 i cherry vil matche SE200 ?
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm lad mig sige det sådan, hvis du køber en sadolin kirsebær farve, og
sammenligner denne med en lady kirsebær farve, tror du så de er ens,
bare fordi de begge hedder kirsebær - Nej det gør de ikke, alle firmaer
bruger sine egne farver, som ofte er specielle, en svenskrød, er heller
ikke ens, hvis du kigger på sadolin, lady eller hvilket som helst andet
mærke - de bruger deres egen toner.
Og jeg kan kun tilslutte mig spørgsmålet : hvis sammenhængen er så
vigtig, hvordan pokker, kan du så finde på at købe en ting, uden, idet
mindste, at have haft den med hjem og sammenligne  men ok - i forretningers spot og neon lys, er farver ikke nemme at skelne, men du kunne jo have lånt dem med hjem først
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
akerman skrev:
Og når I nu fortæller at SA ikke engang holder samme linje inden for deres egne højttalere bliver det jo unægteligt noget sværere .. men dvs. at en SA1730 i cherry vil matche SE200 ?
|
|
|
Ja, alle modeller der hedder 5xx, 7xx, 15xx, 17xx og SE175/200 matcher. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |