| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg overvejer (blandt andre) følgende to højttalere til afløsning for mine CM2ere:
System Audio SA1280
System Audio SA1750
Hvad synes I?
Hvilken en er bedst? Alle inputs modtages med glæde.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har så kun sammenlignet SA1730 og SA1280. I modsætning til mange andre, så er jeg af den opfattelse at SA1730 er bedre end SA1280. Derfor har jeg 1730. En hel del herinde har dog givet udtryk for at SA1280 er bedre end SA1750. Så enten er der stor lydmæssig forskel på 1730 og 1750, eller også er det bare mig der har en anden smag.
Så ultimativt må jeg jo hellere give den sædvanlige anbefaling (som du sikkert var klar over ville komme). Lyt selv, og dan dig din egen opfattelse. __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
af de to er 1280 min favorit.. den har mere af det hele, især bunden er bedre. men jeg ved at fx Kim Olsen er helt uenig med mig. men det skal han jo være når han selv har købt 1750.
hvad er budgettet, for hvis du har mulighed for det vil jeg anbefale at du prøver om du kan finde et par 3070, min egen klare favorit. De findes brugt mellem 8-10.000kr.. (jeg gav selv 8500.- for mine). det er ved at være sjældent de findes til salg, og det med god grund.
Du er iøvrigt velkommen til at stikke hovedet forbi odense, hvis du vil høre dem.. og nej, mine er IKKE til salg.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjorslev skrev:
|
Jeg har så kun sammenlignet SA1730 og SA1280. I modsætning til mange andre, så er jeg af den opfattelse at SA1730 er bedre end SA1280. Derfor har jeg 1730. En hel del herinde har dog givet udtryk for at SA1280 er bedre end SA1750. Så enten er der stor lydmæssig forskel på 1730 og 1750, eller også er det bare mig der har en anden smag.
Så ultimativt må jeg jo hellere give den sædvanlige anbefaling (som du sikkert var klar over ville komme). Lyt selv, og dan dig din egen opfattelse.
|
|
|
Jeps, den kom ikke som en overraskelse Det vil jeg også. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
af de to er 1280 min favorit.. den har mere af det hele, især bunden er bedre. men jeg ved at fx Kim Olsen er helt uenig med mig. men det skal han jo være når han selv har købt 1750.
hvad er budgettet, for hvis du har mulighed for det vil jeg anbefale at du prøver om du kan finde et par 3070, min egen klare favorit. De findes brugt mellem 8-10.000kr.. (jeg gav selv 8500.- for mine). det er ved at være sjældent de findes til salg, og det med god grund.
Du er iøvrigt velkommen til at stikke hovedet forbi odense, hvis du vil høre dem.. og nej, mine er IKKE til salg.
|
|
|
Det ville måske være bedst med 3070. Men den har et problem. Den kan så vidt jeg husker ikke fåes i ahorn. Og godt nok er min kone nok en af de mest tolerante og vidende kvinder på denne jord, hvad hifi angår. Men farven på højttalerne. Den er ikke til debat. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
witzel skrev:
|
|
|
|
Det ville måske være bedst med 3070. Men den har et problem. Den kan så vidt jeg husker ikke fåes i ahorn. Og godt nok er min kone nok en af de mest tolerante og vidende kvinder på denne jord, hvad hifi angår. Men farven på højttalerne. Den er ikke til debat.
|
|
|
hehe.. det er jo typisk..
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Brian7500 skrev:
witzel skrev:
|
|
|
|
Det ville måske være bedst med 3070. Men den har et problem. Den kan så vidt jeg husker ikke fåes i ahorn. Og godt nok er min kone nok en af de mest tolerante og vidende kvinder på denne jord, hvad hifi angår. Men farven på højttalerne. Den er ikke til debat.
|
|
|
hehe.. det er jo typisk..
|
|
|
Er der i øvrigt ikke noget med, at du har et Transparent signalkabel?
Hvor er det købt, Witzel? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps, jeg har 1750 og mener at de er bedre end 1280.
men med prisforskellen i mente kan det næppe forsvares at vælge 1750, det ekstra man får i 1750 er for 99'%'s vedkommende ikke relevant.
om bunden er bedre kommer an på rum og forstærkning, med en ordentlig amp i numsen mener jeg at det er tydeligere at høre den bedre bund i 1750. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
jeps, jeg har 1750 og mener at de er bedre end 1280.
men med prisforskellen i mente kan det næppe forsvares at vælge 1750, det ekstra man får i 1750 er for 99'%'s vedkommende ikke relevant.
om bunden er bedre kommer an på rum og forstærkning, med en ordentlig amp i numsen mener jeg at det er tydeligere at høre den bedre bund i 1750.
|
|
|
Det man vel kan sige er, at har man måske tænkt sig, at opbygge et surroundsystem så passer designet på 1750 bedre til center, sub og vægmodellerne. Hvad mener Du, at man får ekstra i 1750? Og hvor meget mener du at man skal ofre på forstærkningen? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have Schrez. Nu blev jeg endnu mere skide forvirret  __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydmæssigt tror jeg ikke at nogle af de nævnte modeller kan hamle op
med dine CM2. Det er efter min mening en aldeles fremragende lille
højtaler. Køb et par gode standere til dem og stil dem fornuftigt i
rummet i stedet (det er der rigelig plads til hvis der er plads til de
nævnte gulvmodeller).
Skal du have gulvhøjtalere i samme kvalitet som CM2, skal der nok lidt flere penge på bordet
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener klart at detaljerne i mellemtone området træder bedre frem, især akkuistisk Guitar bliver formidlet bedre.
hvad angår forstærkning, så er det ikke et spm om pris, men om at den er kraftig.
for at udnytte dem optimalt, uden at det koster en bondegård kan du evt kigge på brugt markedet efter nogle af de gamle kæmper.
selv kører jeg med et bi amp system, med en SiriuS dmx100 til diskant og en rotel rb1070 til bas.
det er bare ikke helt nok, jeg har prøvet at kører med 2x500 watt fra en Crown Powertech 2.1 , og det livede gevaldigt op i kludene.
konklsion: lyt dig frem, prøv noget forskelligt, og vær forberedt på at investe en pæn sjat hvis du vil udnytte et sæt 1750 optimalt __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Lydmæssigt tror jeg ikke at nogle af de nævnte modeller kan hamle op med dine CM2. Det er efter min mening en aldeles fremragende lille højtaler. Køb et par gode standere til dem og stil dem fornuftigt i rummet i stedet (det er der rigelig plads til hvis der er plads til de nævnte gulvmodeller).
Skal du have gulvhøjtalere i samme kvalitet som CM2, skal der nok lidt flere penge på bordet 
|
|
|
Hvad vil du foreslå? Og til hvor meget? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
kek77 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv CM2 men havde SA med hjemme på prøve inden jeg købte og jeg blev egentlig rimelig skuffet over deres gulvmodel, mener godt nok det var 1730 jeg havde med hjemme, men der er faktisk mere generalt bund i den end i SA'en og når man tænker på det bare er en standerhøjtaler!!
Så hvis jeg var dig ville jeg nok kigge efter noget CM4 eller CM6 istedet ellers tror jeg sgu du bliver skuffet!
Og hvis du skal af med dine CM2 så kunne jeg godt bruge et sæt til baghøjtaler
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kek77 skrev:
|
Jeg har selv CM2 men havde SA med hjemme på prøve inden jeg købte og jeg blev egentlig rimelig skuffet over deres gulvmodel, mener godt nok det var 1730 jeg havde med hjemme, men der er faktisk mere generalt bund i den end i SA'en og når man tænker på det bare er en standerhøjtaler!!
Så hvis jeg var dig ville jeg nok kigge efter noget CM4 eller CM6 istedet ellers tror jeg sgu du bliver skuffet!
Og hvis du skal af med dine CM2 så kunne jeg godt bruge et sæt til baghøjtaler
|
|
|
Hvis jeg vælger et sæt CM4, som bestemt også er med i overvejelserne, så skal mine CM2ere sandelig bruges som baghøjttalere. HOS MIG  __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
kek77 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
den løsning overvejer jeg også selv;-) det er bare skide irriterende de aldrig giver en ordentlig rabat i hfk
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kek77 skrev:
den løsning overvejer jeg også selv;-) det er bare skide irriterende de aldrig giver en ordentlig rabat i hfk |
|
|
Det er vist en principsag. Jeg handlede meget på Åboulevarden i København på et tidspunkt. Der havde de en slælger der var til at forhandle med. Men han blev fyret. Så der handler jeg så ikke mere. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kek77 skrev:
den løsning overvejer jeg også selv;-) det er bare skide irriterende de aldrig giver en ordentlig rabat i hfk |
|
|
Hmm - hvad er en ordentlig rabat da - jeg var inde hos dem i Silkeborg,
og jeg kunne da alverdens med i kabler, og få 15% på den ting jeg
kiggede på (Cd afspiller) - at jeg så ikke købte der, er ikke pga.
rabat eller noget, jeg fandt bare et endnu bedre tilbud, på et mærke
jeg foretrak frem for Denon og NAD afspilleren som jeg så på.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
kek77 skrev:
|
|
Hmm - hvad er en ordentlig rabat da - jeg var inde hos dem i Silkeborg, og jeg kunne da alverdens med i kabler, og få 15% på den ting jeg kiggede på (Cd afspiller) - at jeg så ikke købte der, er ikke pga. rabat eller noget, jeg fandt bare et endnu bedre tilbud, på et mærke jeg foretrak frem for Denon og NAD afspilleren som jeg så på.
|
|
|
Okay!?! Det må være et jysk fænomen. Spøg til side. Jeg er tilflytter fra Sjælland og mine erfaringer med Hifiklubben stammer derfra. Og de giver sateme ikke rabat. Ihvertfald ikke uprovokeret. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |