Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nogen der kender disse højtalere?: (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 September 2003 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Jeg går og overvejer at investere i et sæt Energy Veritas V2.4, da jeg har fået et super tilbud på dem. De ligger normalt i ca. 40'000 for et par, vi jeg er blevet tilbudt et par for 11'800, hvilket virker som en helt suveræn pris. De er naturligvis nye, med fuld garanti.

Jeg kender ikke så meget til denne højtaler.. har hørt den en enkelt gang, til en produkt præsentation for Energy. Der lød de helt suverænt i stereo.

Men har et par spørgsmål til den.

Jeg har lige købt en Pioneer VSXA5Ai (efterfølger til 2011) som jeg får om ca. 8-9 dage. Kan denne receiver trække de højtalere, når det kommer an på stereo, eller skal jeg købe en anden surround receiver? Er de gode til R'n'b, dance osv, og film? Vil 16km² være nok? Og hvad er jeres kendskab til denne højtaler?

Jeg har lige fået mit Diplomat greyline, med sort afgrænsning på, ind ad døren, og jeg regner med at sætte det op i morgen, hvis jeg ellers får monteret min projektor. Men overvejer stærkt at købe disse højtalere, da jeg får dem til en sådan favorabel pris.

Jeg var inde i Hifi-Forum på falkonér alle igår, og han mente at en VSXA5Ai ikke ville kunne trække disse højtalere særlig godt.. det undrede jeg mig dog lidt over. Han ville smide en Harman kardon 8500 på i stedet for, eller en AZ2 eller AZ1 fra Yamaha.. Kan i give ham ret i det, eller ville Pioneeren kunne gøre det ligeså godt? En ting er sikkert, de spillede fandeme godt sammen med en eller anden gammel Yamaha forstærker.. tror det var en monoblok eller noget i den retning.. men det er også det eneste jeg har hørt dem med, og vi fik kun lov til at høre Jazz :-/

Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 September 2003 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også det er lige i underkanten, mht. til forstærker. Jeg har et par gange hørt 2.8, og den lyder fandeme godt, men de er som sagt ret effektkrævende. Er det Hififorum som har dem til salg, og hvorfor bad du ham ikke om at sætte noget andet musik på?

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 07 September 2003 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Nej, det er gennem mit arbejde at jeg får dem til den pris.

Det var en produktpræsentation, hvor en Canadier kom ud og præsenterede dem for os, og det eneste han havde, var nogen Jazz musik...

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 07 September 2003 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Du kan jo altid supplere din Pioneer med et solidt effekttrin...
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 07 September 2003 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Hvad ville du anbefale i såfald, og hvad skal jeg regne med i prisklasse? Ville en anden surround receiver, af et andet mærke i samme prislejde kunne spille disse højtalere ordentligt op?

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 08 September 2003 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Den fikk en fantastisk test i et norsk hifi blad.

ifølge produsent er V2.4 minst like god som V2.8

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2003 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke der er nogen reciever som kan trække dem ordentligt, der skal nok et separat effektrin til.

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 08 September 2003 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg så i såfald skulle tilføje en tokanals forstærker, hvad ville i så mene var passende? nogen specielle mærker, eller typer? Jeg ved intet om forstærkere, kun om receivere... ved heller ikke hvordan jeg kobler en forstærker på en surruound receiver, så jeg får dolby digital og dts i film... har aldrig eksperimenteret med det...

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2003 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Der er som regel udgange til alle kanaler på bedre surround recievere så du kan smide eksterne eff. blokke på.

Hvilken prisklasse snakker vi om, jeg så der var en Nakamichi Pa 5 i db for små 3K, hvis den er i god stand er det en rigtigt god effektforstærker?

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 09 September 2003 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Kender den slet ikke.. Men er det en god pris eller? for så tror jeg sgu bare jeg køber den, og smider på... Ville blive glad hvis nogen af jer store enthusiaster ville give mig et lille preg om hvad jeg skal vælge.. er denne nakamichi PA5 god nok til at spille Veritas 2.4 højtalerne op? og vil det lyde godt i sammehæng med min VSAX5i ?

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 September 2003 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Grandmuul.

Find hellere noget lidt nyere og større fx. Rotel's RB990-990BX ell. 991, de er også nemmere at smide nye/bedre stumper i når behov haves.

Rotel'erne burde kunne fåes for en ca.2500-3000,- det er bare sjældent folk vil af med dem..

Det ene billede jeg har kunnet finde tyder på en højttaler der er sær at drive. Glem især alt om at forsøge at kontrollere den med en surroundreceiver.. Og hvad er det for en underlig udluftning for neden på kabinettet?;o)

En Nakamichi PA7 E II var sikkert også en mulighed i den varmt klingende afd. På betingelse af at ladekapaciteten. stadig er sund. 

Mvh. Jens/Modifix.

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 10 September 2003 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Du kan få 990BX til 3k på DBA.. er det en fair pris? Hvordan kobler jeg en effekt forstærker, til en surround receiver, og samtidig få DTS/Dolby digital, fronterne kører på en anden forstærker end resten af sættet?

I må meget gerne prøve at skære det ud i pap, så selv jeg kan finde ud af det :) Sådan en Rotel kunne da godt blive sagen.. ser da ret fornuftig ud... Kunne jeg jo købe som det første..

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 10 September 2003 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Tjah, afløseren for 990 og 991'eren 1080 koster vist i omegnen af 8K.

Hvis dyret er velholdt er det IMHO en rimelig pris. Hvem sagde Du havde en til salg?

Signalet tages fra din surroundreceiver via front.line.out, det er muligt på de allerfleste surroundr. at regulere niveauet for alle kanaler, du finder bare et passende lavt/højt niveau med dit testsignal i surroundmode.

Hvis du har alt for mange penge så mener jeg at 1080 er THX-certificeret, dvs.bla.fast indgangsfølsomhed(gain). Eller du hænger på i stedet at skulle finde højttalere til resten at systemet der har samme følsomhed som dine nye fronter...(JOKE!)

Når du bruger en effektforstærker i denne klasse lyder det tit i starten som om dine højttalere får elektrochok, men det vænner du dig til.

Kundekommentarer til de fleste RB'er kan ses på www.audioreview.com ,netop under reviews

Mvh. Jens/Modifix. -den stolte ejer af hele to RB1090'ere

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 10 September 2003 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

bare i DBA jeg så den.. men vil da prøve at lede efter en 1080'er i stedet for... Kan ligeså godt købe noget ordentligt, når jeg køber højtalere i den klasse.. er der nogen der kender noget til højtalerne, og ved hvor deres styrke/svaghed ligger? Er de gode til brug i surround sound sammenhæng, og kan de spille musik med hård bas, som f.eks. dance og R'n'B?

Får nok ikke mulighed for at prøve dem så meget før jeg køber dem.. men det er også fair nok til den pris...

Great Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 14 September 2003 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Fra hvad jeg kan se på www.audioreview.com så er de fem mennesker der har skrevet om dem totalt tilfredse  alle fem giver fem stjerner

Michael

Til top Vis Great Dane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Great Dane

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes