Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 13:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Valg af sub til AudioVector M3 Sign? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Lad mig starte med at præsentere mit anlæg:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8276&KW =greg

Jeg er stadig utroligt glad for mit dejlige surround anlæg, men er, efterhånden som tiden er gået, ved at være klar til lidt nye tiltag.

Jeg kunne godt tænke mig lidt mere "bulderdrøn", når jeg ser film. Jeg overvejer derfor at investere i en subwoofer. Jeg har naturligvis tænkt på at gå ud og investere i en AudioVestor sub, men jeg synes de er lige dyre nok, og er desuden overbevist om, at man kan få meget mere for pengene andetsteds. Desuden kan sub'en lettere "gemmes af vejen", så det gør ikke noget den ikke matcher resten af sættet 100 %!

Jeg har kigget meget efter AudioPro's ACE-BASS 2 sub. Jeg har hørt utroligt gode ting om den, men er selvfølgelig interesseret i at høre andres mening om den.  Jeg kan jo godt lide den lidt tørre, hurtige bas. Men det skal altså også kunn mærkes!

Tror i den vil passe sammen med resten af mit setup, eller findes der andre sub'er der vil passe bedre ind i lydbilledet?

/Greg
Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Når du sier at du godt kan like en tørr hurtig bass er det første jeg tenker at du foretrekker en subwoofer som ikke spiller altfor dypt. Det vil da ofte oppfattes som tørt og hurtigt. Ace Bass 2 er da en ypperlig kandidat, og nå som den kan kjøpes for godt under 4000kr kan man også tillate seg å leke med tanken om å kjøpe 2 stk

Jeg har selv hatt en, og dens eneste mangel er at den ikke spiller særlig dypt. I ditt tilfelle er det måske bare en fordel.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jeg står lidt i samme situation som dig, og mit valg er efterhånden nede ved Ace Bass 2 eller Audiovector C-sub. Man skal ikke tage fejl af C-subben. Den er i mine øre absolut ikke for dyr i forhold til hvad den kan. Især ikke hvis man kan finde den på tilbud nu hvor den er udgået. Jeg har aldrig hørt Ace bass 2, men mange taler godt om den, og jeg syntes den ser særdeles interessant ud.

Bare lidt input fra mig. Held og lykke med jagten.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Tak for hintet med prisen, Rune. Har lige skrevet lidt rundt for at høre, om nogen har en C-SUB billigt på lager. 

/Greg

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke jeg leste ditt innlegg godt nok første gang, jeg trodde den kun skulle brukes til musikk. Men hvis den også skal brukes til film bør du ha en sub som går dypt nok til å få med seg alle lydeffektene.

Jeg kan med hånden på hjertet anbefale SVS, enestående produkter og en suveren service.

www.svsubwoofers.com

Men også den nye Monitor Audio ser på papiret interessant ut

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=43&ID_infoside=23150

Jeg skulle bare vist med hvor mange -db den spiller ned til 21hz, og om det er i ekkofritt rom, eller med romstøtte.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Ja, kommer til at droppe tanken om C-SUB'en igen. Alle de forhandlere jeg har kontaktet, kan ikke hjælpe.

Nu var jeg ellers lige blevet så hook på den...

/Greg

Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har også M3 Signature og har fundet en Ace Bass Pro som supplement. Den spiller kun under 50 Hz, men har virkelig gjort det lille ekstra, så man føler at man "får det hele med".

AceBass kan ikke anbefales, hvis den selv skal spille hele området under 100 Hz, men når den bare supplere de helt dybe toner, spiller den rigtig godt......Og til prisen på 3700 kr. er den helt forrygende. Den kostede 6000 kr. da jeg købte min.......

Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Jeg kom så også først til at se at det var til film, og så vil jeg nok i stedet anbefale Dali Swa15 eller lign......

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Riis skrev:

Jeg har også M3 Signature og har fundet en Ace Bass Pro som supplement. Den spiller kun under 50 Hz, men har virkelig gjort det lille ekstra, så man føler at man "får det hele med".

AceBass kan ikke anbefales, hvis den selv skal spille hele området under 100 Hz, men når den bare supplere de helt dybe toner, spiller den rigtig godt......Og til prisen på 3700 kr. er den helt forrygende. Den kostede 6000 kr. da jeg købte min.......

Hej Riis,

Spændende at du har samme setup! Har du lyttet dig frem til 50Hz skæringen, eller er det noget best-practice?

Hvorfor mener du ikke den gør sig godt til film? Har nemlig hørt fra anden side at den skulle klare sig godt der, da den er dejligt "aggresiv" (hvis man kan sige det?).

/Greg

Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu også at den gør det godt til film. Jeg føler bare at den begynder at få lidt problemer, når den skal spille i et større frekvens-område. Men det gør de fleste subwoofere nok.

Så længe at du ikke spille MEGET højt vil den helt sikkert gøre det godt. Også til film. Til prisen er den i hvert fald et kup.....Jeg er meget glad for min!

Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Og......med hensyn til de 50 Hz, så er det her jeg får den bedste lyd. Du kan ikke indstille den til at dele længere nede, så det kan da godt være at 45Hz ville være endnu bedre. Men jeg har i hvert fald ikke noget at klage over når jeg spiller musik i stereo. Den giver lige det sidste, som fronterne mangler......

Når jeg hører musik i surround (DD eller DTS) deler jeg ved ca. 80 Hz. Går jeg læneger op bliver det for mudret samtidig med at jeg kan fornemme at lyden kommer fra subben, som står langt væk fra fronterne........

Når jeg ser film i surround deler jeg ved 80-100Hz.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes