Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 21:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio audience 42W (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Nogen der har stiftet bekendskab med denne højtaler

Jeg ved at enhederne er de sammen som i den "almindelige" Audience 42 og at den primære forskel ligger i kabinettet og porten, da den er designet til vægophæng.

Men hvordan lyder dyret....

Thomas C
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Det var der vist ikke....

Men OK - jeg har selv fået hørt den nu. Ikke lige noget for mig!

msquared
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Har du hørt den op imod den al. 42'er ? hvis da, kan du ik prøve at sætte en finger på hvad forskellen er på dem... Jeg har ikke selv haft mulighed for et prøvelyt.

Til top Vis msquared's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msquared

Thomas C
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt den alm 42 så en direkte sammenligning kan jeg ikke lave.

Jeg synes der var for meget kasselyd. Specielt diskantområdet var noget fladt og skuffende og til min smag var der alt for lidt luft i lydbilledet. Jeg var faktisk ovre bag forstærkeren for at checke kablerne, da jeg ikke synes det kunne passe at det skulle lyde sådan.

Jeg er vant til at høre på gulvhøjtalere, så jeg havde forberedt mig på at jeg nok ville savne en del i den nedre mellemtone og bas. Dette var også tilfældet...men OK; lille højtaler der hænger på væggen - så er oddsene heller ikke de bedste.

Det skal siges at jeg hørte den på et Denon set-up (3805+3910). altså ikke super grej, men dog udstyr som kan leveret et udemærket prdukt-også i stereo (som var det eneste jeg hørte).

Min konklusion på min lille "session" var at 42W ganske givet er en fin højtaler til surroundkanalerne, men de var ikke lige min stil som primære/fronthøjtalere som var det jeg evt. skulle bruge dem til.

Ankerson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop skiftet fra et par gulvhøjtalere (QLN) til dynaudio 42w pga flytning.

De spiller helt forskelligt.

Mine gulvhøjtalere spillede meget dynamisk, med en god bund, der dog var lidt mudret.

Dynaudio 42W spiller helt anderledes. Det er klart at den har problemer med at trække helt dybe toner, men i forhold til dens størrelse spiller den på mit anlæg mere harmonisk end gulvhøjtalerne.

Jeg bruger en NAD 218 thx + nad 114 til at trække dem.

Trods deres størrelse kræver de en del strøm og virker mere krævende end mine gamle gulvhøjtalere. Derfor tror jeg at setuppet er af meget stor betydning. Dynaudio anbefaler ikke at man anvendet en forstærker på under 50W til at trække højtalerne. Jeg vil egentligt mene, at der skal noget mere til, hvis højtaleren skal kontroleres fuldt ud.

I mit setup er lyden i diskanten meget ren og detaljeret, ligesom at mellemtonen også spiller meget godt. Bassen er efter højtalerens størrelse god, men man får på ingen måde en bas der kan mærkes i mellemgulvet. Hertil er højtaleren ganske enkelt for lille.

Min konklusion er højtaleren er værd at bruge som fronthøjtaler hvis ens eneste mulighed er at hænge højtaleren på væggen. Der er ganske enkelt ikke et særligt stor udvalg af egentlige væghøjtalere, men efter hvad man kan forvente efter en placering af en højtaler på en væg spiller den utrolig godt. Prøv at hænge en almindelig standerhøjtaler helt op af en væg - resultatet vil oftest være meget dårligt.

Hvis man har mulighed for placering af højtalere på gulvet, enten i form af egentlige gulvhøjtalere eller standerhøjtalere, vil dette være at foretrække, dels fordi udvalget er større og prisen er lavere.

Nad 218
Nad 114
Marantz CD 57 MKII
QLN 929
Til top Vis Ankerson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ankerson

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes