Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Holfi - batterier? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krillen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

hej allesammen.. har kigget meget på forstærkere for tiden. jeg har tit stødt ind i Holfi`s integra 8 forstærker, som jeg på trods af udseendet har tænkt meget på. men hvad er det for noget med batterier? nogle steder står der, at der lige er blevet  udskiftet batterier på den? (taget fra en annonce) . kan i svare mig på det? og er der nogle fordele eller ulemper ved det? på forhånd tak!

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Holfi ynder at bruge batterier i deres forstærkere og cd-afspillere. Grunden er, at batterier givere en "renere" dc-spænding, end en nok så ensrettet ac-spænding kan blive.
I alle apparaterne er der også indbygget en lader til batteriet, men når batteriet efterhånden slides, skal det udskiftes. Det kan man høre på forskellig vis. Jeg har selv både forstærker og cd-spiller fra Holfi, og på forforstærkeren kom der en lille hyletone da batteriet var slidt. Cd-spilleren begyndte at forvrænge da det var tid. Batterierne holder typisk 4-6 år.

Det er ganske nemt at udskifte batterierne, bare man kan vende en loddekolbe rigtigt, kan det lade sig gøre. Jeg har selv skiftet i forforstærkeren, og på fredag skal jeg købe nye batterier til cd-spilleren. Dem køber jeg hos BatteryStore i Odense (www.batterystore.dk), som jeg tidligere har haft gode erfaringer med. Dem jeg køber til afspilleren koster 129 kroner, og jeg skal bruge to. Så det er ikke nogen herregård.

At der står i annoncerne at batterierne er skiftet, betyder således, at der (formentlig) går en længere årrække, inden det skal gøre igen.

Du er velkommen til at sende en pb, hvis jeg kan hjælpe med noget.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Og som et lille supplement til Præstens glimrende beskrivelse, kan jeg lige nævne at der slet ikke er batterier i en Integra 8, så med lige netop den model er du ude over "problemet"

mathae-us
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hej Præsten og Jesper Jull. ja jeg brugte lige min vens prifil dajeg skrev indlægget. det er mig der har brug for en ny forstærker  ikke ham.. men pyt med det. tak for den rigtig gode beskrivelse af jer begge

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes