| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
De første Oktav 4 led lidt under nogle små fejl.. konfigurationen i de første af enheder og delefilter var mindre heldig.. og der har været en del besvær med denne..
Der blev forsøgt MTM konfiguration, forskellige enheder til mid, blandt andet PL18 - M18 fra Vifa samt ScanSpeak 8545.. og andre løsninger.. 2 - 3 samt 4 ordens filtre.. før der blev fundet den NU! værende faktisk ganske velfungerende og lydende konfiguration... og for mange af disse "prototyper" blev faktisk solgt! hvilket ikke er så smart!..
De små modeller skulle efter hvad jeg har erfaret være helt optimale og på plads!!!..
B&W & Oktav er to forskellige ting... hvilken man kan lide er smag & behag! her kan jeg IKKE! rådgive!...
Dog lever ingen af dem op til MINE! krav til neutralitet og korekt opførsel / behandling af signalet og er begge at betragte som lidt mere fortolkere end jeg selv lige går efter! men som sådanne er de begge i hver sin ende glimrende små højtalere!!
Man får MEGET! bas output/fylde og dybde!! via Oktav i forhold til B&W 805!!
Jeg har under alle omstændigheder ikke noget forbehold ved at anbefale de fine små Oktav 1,2..
mvh.
__________________ M.
|