Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 09:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: BKS 175...??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Vil høre om nogen kender til denne spændende højtaler? Vil gerne høre alt hvad i ved, kender dog selv dens data og hjemmesiden....

Er der stor forskel i de forskellige årgange, eller er modellen bare finpudset lidt?

Lad høre hvad i kan fortælle....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Jeg hører dem jævnligt ved besøg hos en god bekendt i Nordjylland. Han driver dem med en ældre McIntoch (1970 ca.) integreret (rør) forstærker og en Le Tallec "plov" med Rohman pu.

Meget musikalsk, er det generelle indtryk. Bassen kan være strammere (skyldes måske forstærkeren), og opstillingen af dem kan altid diskuteres. Når jeg får lov at rokere om, efter mine lydidealer (opstillingen er kritisk) er der rigtigt godt perspektiv (men kun for 1 person) og dejlig sprød "elektrostat"-mellemtone og diskant. Jeg får lyst til at høre gode liveoptagelser af småensembler, f.eks. Opus3, Chesky og lign. Bare luk øjnene, og du ser det ske, lige foran dig. Rock-pop gengives måske en anelse komprimeret, ligesom Mahlers 2. symfoni er hørt med større udladninger. Men, man kan jo ikke få alt, i et sæt højttalere.

Og så er det et flot møbel, efter min mening. Alt i alt en rigtig god højttaler.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Finn....

Det lyder jo umiddelbart meget godt, men er de primært til "stille og rolig" musik? Jeg hører nemlig en del blandet......specielt meget rock....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Tak for svaret Finn....

Det lyder jo umiddelbart meget godt, men er de primært til "stille og rolig" musik? Jeg hører nemlig en del blandet......specielt meget rock....

Jeg synes du skulle prøve at lytte til dem, hvis du har mulighed for det, inden køb. Jeg ville sagtens kunne leve med dem, selv om jeg også godt kan lide Rock og BigBandJazz, men jeg er heller ikke ynder af vildt høje lydtryk. De har en supergod mellemtone-diskantgengivelse, som er ret vanedannende. Det ideelle ville være at supplere dem, under 100Hz, med en kompetent subwoofer. Så vil der ikke være problemer med høje lydtryk. Prøv "en lytter", og lad os høre din mening.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

De står desværre på Sjælland, så der er lidt langt.....

Men får jeg dem hørt, skal jeg nok lige skrive igen....

Du får i hvert fald tak for hjælpen Finn....

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har også hørt den flere gange, og kan nikke genkendende til finn52's beskrivelse: super detaljeret gengivelse, men måske med en smule "vattet" bund.
Noget snævert lyttefelt, og kræsen mht. opstilling.

Om den vil gøre sig til rock, ved jeg ærligt talt ikke, det er svært at sige, men den er herlig at lytte til

Jensen har haft den engang, og jeg mener at han skrottede den, ud fra manglende evne til at spille netop rock.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Så er det vel bare at finde den rette sparringspartner i form af en kompetent sub - nu skal det så også siges i Jensens MEGET store rum, er højttalerne nød til at have en del evner nedad for at de ikke skal lyde "små". I en stue på 20 kvm er sagen måske en anden....?

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Så er det vel bare at finde den rette sparringspartner i form af en kompetent sub - nu skal det så også siges i Jensens MEGET store rum, er højttalerne nød til at have en del evner nedad for at de ikke skal lyde "små". I en stue på 20 kvm er sagen måske en anden....?

Helt klart, jeg syntes ikke der var mangel på bund, men man kan disskutere fastheden/hastigheden af den.

Måske et kraftværk af en effektblok kan hjælpe på det.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes