Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 12:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Inspiration til valg af højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Jeg har ristet basserne i mine CV AL-750 så nu skal jeg ud og finde noget nyt. Jeg søger inspiration omkring hvad jeg burde gå ud og prøve, da de fleste forhandlere (har jeg erfaret) godt kan blive lidt trætte af at man enten slæber sit eget udstyr med flere dage i træk eller gerne vil låne næsten hele butikken med hjem - Og tro mig, jeg har prøvet ;)

Jeg har et par Denon POA4400A spændt efter en PRA1500, jeg har overvejet SA1750 men lidt inspiration fra andre skader jo ikke. Det jeg leder efter er noget der kan give musikken punch og dybde, mit budget er vel noget der kommer til at ligne 10-12.000kr sættet og forslag på brugt er også velkomment.

På Forhånd tak.

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har fornylig søgt højttalerer i nogenlunde samme prisklasse, og har i den forbindelse lyttet til følgende: (priserne er efter min beskedne hukommelse og for et nyt sæt)
  • Avance signature 8 Mk III (12000 kr)
  • Audiovector Mi3 super (ca. 17000 kr)
  • Dynaudio Audience 72SE (ca. 16000 kr.)
  • Dali 470 SE (12000 kr.)
  • Dali 870 SE (18000 kr.)
  • B & W CM6 (udgår og kan derfor findes til ca. 12000 kr.)
  • B & W 704 (16000 kr.)
  • SA 1750 (12000 kr.)
Min vurdering var at Avancen og Dali 870 var bedst i bunden af de ovenstående højttalere, men Audiovectoren har en rigitg god mellemtone og diskant. Dali 470 var god, men også uden rigtige styrker. B & W lyden er nok ikke lige mig, da diskanten forekommer lidt skarp og bunden levere (på de modeller, jeg har lyttet på) ikke rigtigt 'punchet'. Dynaudio 72SE var en stor skuffelse, da det ikke virkede som om lyden rigtigt kom 'ud af kassen', og den havde heller ikke nogle egentlige styrker. Den største overraskelse var nok SA 1750, da den spillede en forbavsende god bund, og resten hang også godt sammen.
Det skal siges, at SA 1750 blev hørt i et lille rum, så det kan være bunden ikke er så god i et større rum.

Jeg konkluderede at Avancen nok var det bedste køb, men man vil jo gerne 'have det hele' Så jeg er stadig i tænkeboks.

Alt ialt vil jeg da anbefale at give Avancen et lyt (KT Radio i Kbh. eller Expert i Varde), men de giver nok ikke helt det samme punch som CV'erne gør/gjorde

Måske er Dali 8008 også et bud? Bestykningen med 2 * 8" bas burde da give lidt punch. Eller måske Dali concept 10?

Det var mine bud på nogle interesante højttalere i (ok, og over!) prisklassen, så måske har det givet lidt inspiration.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes