| Forfatter |
|
Pistol Pete Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pistol Pete Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er der ikke nogen der gider at hjælpe mig?  __________________ MVH
Pistol Pete!
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kigge efter noget brugt hvis jeg var dig....og ikke købe Cerwin Vega med mindre du skal spille MEGET højt. Men det kommer jo også an på hvilket udstyr på ellers har...
__________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello Pistol Pete, Hvilken slags musik lytter du til??? __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
gunbox skrev:
| Jeg ville kigge efter noget brugt hvis jeg var dig....og ikke købe Cerwin Vega med mindre du skal spille MEGET højt. Men det kommer jo også an på hvilket udstyr på ellers har... |
|
|
Helt enig. Prøv at gå i HiFiKlubben og lyt til CV. Når du så har disset dem, kan du lytte til f.eks. Gales gulvmodel, den spiller glimrende til prisen. De laver også en center, som jeg dog ikke har hørt.
|
| Til top |
|
| |
Pistol Pete Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min forstærker er en Technics SA-DX930.
Jeg hører en del Hip Hop og ellers bare blandet moderne musik.
__________________ MVH
Pistol Pete!
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg mene CV er et rigtig godt valg...mange mener at CV mangler detaljer og kun fokuserer på bassen. Det vil jeg til dels give ret i, men til hip-hop og musik hvor detaljerne ikke er i højsædet er de gode. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Pistol Pete Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst mig til at CV højtalerne er der hvor man får mest for pengene i dette prisleje. Er der hold i det eller hvad?
Vil jeg opleve en klar forskel i kvalitet hvis jeg skifter fra mine nuværende Baze højtalere til eks. CV højtalerne? De er vel en del mere detaljerede end dem jeg er vandt til? __________________ MVH
Pistol Pete!
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du læser nogle af de andre 1000 million tråde omkring højtaler køb, vil du se at der ikke er mange der anbefaler CV.
Synes du skulle tage og læse nogle af dem igennem, der er mange timers læsning om hvad du skal vælge af højtalere, for jeg tror bare folk ender med at skrive det samme her som de allerede har skrevet i alle de andre tråde om samme emne, eller også gider de ikke til at skrive igen.
Skal lige siges at jeg ikke kan give et bud på hvad du skal vælge, men tag ud og lyt på så mange som mulig, med de ynglings CD i hånden, derefter ved du hvad der lyder bedst....
|
| Til top |
|
| |
Pistol Pete Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
|
hvis du læser nogle af de andre 1000 million tråde omkring højtaler køb, vil du se at der ikke er mange der anbefaler CV.
Synes du skulle tage og læse nogle af dem igennem, der er mange timers læsning om hvad du skal vælge af højtalere, for jeg tror bare folk ender med at skrive det samme her som de allerede har skrevet i alle de andre tråde om samme emne, eller også gider de ikke til at skrive igen.
Skal lige siges at jeg ikke kan give et bud på hvad du skal vælge, men tag ud og lyt på så mange som mulig, med de ynglings CD i hånden, derefter ved du hvad der lyder bedst....
|
|
|
Nu er formålet med min tråd jo rent faktisk at finde et par alternativer til Cerwin Vega højtalerne. __________________ MVH
Pistol Pete!
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå i Hifi-Klubben og lyt til CV...bagefter kan du jo så prøve Dali. Jeg synes langt bedre om deres billige gulvhøjttalere, og hvis ikke du skal spille en lade op, er der også rigeligt bas
Men måske synes du bedst om CV..... __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pistol Pete,
Netop når du skriver sådan ved jeg at du ikke har læst alle de andre tråde om højtaler købt, for der er også mange der selv vil/ville købe en CV model, men alle råder folk til at sammen ligne Dali vs CV, og så vælge, eller rettere generalt alle andre mærke, og så købe hvad man vil....
På den måde kan du også læse hvad andre har gjort af overvejelser før de købte...
Alt er jo på sin vis alternativ til CV, kommer an på hvad man går efter......
Hold dig munter
// ouT
|
| Til top |
|
| |
Pistol Pete Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
|
Hej Pistol Pete,
Netop når du skriver sådan ved jeg at du ikke har læst alle de andre tråde om højtaler købt, for der er også mange der selv vil/ville købe en CV model, men alle råder folk til at sammen ligne Dali vs CV, og så vælge, eller rettere generalt alle andre mærke, og så købe hvad man vil....
På den måde kan du også læse hvad andre har gjort af overvejelser før de købte...
Alt er jo på sin vis alternativ til CV, kommer an på hvad man går efter......
Hold dig munter
// ouT
|
|
|
JO syska. Har læst hvad der er at finde om Cerwin Vega højtalere her på debatten, men savner nogle konkrete modeller og priser. __________________ MVH
Pistol Pete!
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har læst det kan jeg ikke forstå hvorfor du så alligevel spørger, for det 98% siger, skal det være fedt og balade, er CV godt nok, men de fleste høre ikke så højt musik hele tiden, og derfor er der ufatteligt mange andre muligheder af højtalere når der ikke skal rykkes mure ned med højtalere...
Hold jer munter
// ouT
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved vi ikke lige dine muligheder for, at udsætte indkøbet og spare lidt mere op.
Mens hvis det er en mulighed så gør det. Imens kan du så lede efter noget fornuftigt på brugtmarkedet.
Du kan tage ind og lytte til lidt forskelligt , men gængs udstyr og finde ud af hvad du kan lide.
Du kan nok finde noget til halvdelen ller mindre af nypriserne som brugt med nogle år på bagen.
Af mærker er kunne der jo så være Dali , B&W , Audi Vector, JBL , søg i højtalertråden og du vil kunne finde mange bud. __________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kjaer skrev:
|
Nu ved vi ikke lige dine muligheder for, at udsætte indkøbet og spare lidt mere op.
Mens hvis det er en mulighed så gør det. Imens kan du så lede efter noget fornuftigt på brugtmarkedet.
Du kan tage ind og lytte til lidt forskelligt , men gængs udstyr og finde ud af hvad du kan lide.
Du kan nok finde noget til halvdelen ller mindre af nypriserne som brugt med nogle år på bagen.
Af mærker er kunne der jo så være Dali , B&W , Audi Vector, JBL , søg i højtalertråden og du vil kunne finde mange bud.
|
|
|
Hej,
har foreslået at han skulel læse om alle de adnre der også har søgt nye højtalere, men der har han ikke fundet inspiration, så jeg ved ikke rigtig hvad man ellers kan gøre.....
For det er jo de samme mærke der vil komme frem hvis der bliver foreslået noget her.....
// ouT
|
| Til top |
|
| |
grohnheit Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pistol pete....
Jeg har selv et par CV v-12, og jeg synes de spiller vidt godt, med en rigtig go bass. Men vil du have alle detaljerne med, så burde du også kigge lidt på dali, de laver nogle rigtig gode højtalere til prisen, ligesom CV.
Prøv at tage ind i hifi-klubben, der kan de fortælle dig alle forskelle på modellerne, og du kan hører alle dem du vil....
|
| Til top |
|
| |
krillen Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 132
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal du ud og købe helt nye i f.eks. hifiklubben finder du næppe nogle til 3000 kr. der vil gøre dig glad :P (Medmindre du vil have Cervin :S).
Var jeg dig havde jeg købt Dalis 850, som koster lidt over 3000 på brugtmarkedet, men tilgengæld får du et par rigtig gode højttalere til prisen, som kan spille alt :P! __________________ Enorme ændringer er ved at ske
|
| Til top |
|
| |
gromkaellen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heisann....
Vil anbefale CV CLSC10 jeg... Samme pris som V12! Disse har en mye
tight'ere bass, og en bedre mellomtone! Riktignok er det mer trykk i
V12, så det blir litt smak og behag, men jeg vil anbefale deg å høre på
CLSC10.
__________________ HK
|
| Til top |
|
| |
avr2805 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg har selv et par CLSC10 som jeg valgte fremfor CV v-12 og syntes,da også de er helt fine til film og hård musik. Jeg har dog efter købet af dem tit ærget mig over, at jeg ikke fik lyttet til andre højttalere og dannet mig et bedre billede af hvad der var på markedet. så jeg vil også anbefale et godt lyt til andre modeller og måske spare lidt mere op det ville jo også være dumt, at købe en højttaler nu som du ikke er tilfreds med i ret lang tid for så at købe en ny igen. Men det kan jo være CV v-12 lige er dig alt ender jo op i smag og behag.
|
| Til top |
|
| |