Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: (update) hvor kan jeg høre en SVS? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

UPDATE 31/8:
Nu med lytteoplevelse længere nede

Hej allesammen!

Nu hvor jeg har fået købt både front og reciever til mit kommende surroundsound setup, mener jeg min næste investering skal være en subwoofer.

Først en lille beskrivelse af mine erfaringer med subs der forhandles i dk:
Mit budget til en sub ligger i området 6000-10000kr. Uheldigvis er der en "kedelig" tendens til at subwoofere der sælges her i dk er, som velodyne f.eks. siger det med deres SPL serie : "Small Plays Loud".
Altså små subs som forsøger at spille dybbas... Dette er selvfølgelig smart nok for folk med bl.a. : 1. Koner som er kritiske med hensyn til indretning, 2. For lidt plads og 3. Folk som synes at subwoofere er "grimme".
Disse "privilegier" er jeg heldigvis fri for. Men uheldigvis for mig er stort set alle de subs jeg finder i butikkerne "SPL" subs. Af disse kan nævnes: Audio Pro (ACE-BASS II som "bedste model i dette prisniveau" , B&W (tænker specielt på ASW 675) , SA (SA200) , Velodyne (SPL serien) osv...

Fælles for dem (har hørt dem alle) er at jeg synes de mangler den "rigtige" dybe bass, og "overskud" som jeg synes giver en fantastisk effekt i film såvel som musik. Dette synes jeg disse små subwoofer mangler når de vælger "kun" at bruge 5,5 til 10 tommers enheder.

Af den grund har jeg nu "forelsket" mig i det amerikanske mærke SVS, som synes at passe perfekt til mit behov. Af modeller jeg kigger på er PC-Ultra(16hz), PB12-Plus/2(16hz) og PB12-Ultra(12hz), som alle går et godt stykke under 20 hz.

Det eneste problem er at de ikke kan købes i Danmark.
Derfor kommer mit spørgsmål til jer nu:

Hvor kan jeg høre en SVS i Danmark?

Måske en privat person som ville give en demo? Hvis en person ville være så flink at give en sådan demo er jeg selvfølgelig villig til at betale for den tid han ville sætte af til det.
De tidligere nævnte modeller er selvfølgelig mest interessante, men ellers er de "billigere" PB-10'ere også interessante. Har nemlig set at en del herinde har sådanne stående.

Ser frem til at høre jeres svar, og evt kommentarer til valget af SVS og hvilken  model i finder bedst. De koster stort set det samme alle tre.

MVH Julian Stengaard
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Stengaard skrev:
Hvor kan jeg høre en SVS i Danmark?

MVH Julian Stengaard

Du mener det tilsyneladende seriøst, send mig en PB og du kan komme og lytte (mærke dine ribben blive trykket) til min PC ultra.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

SVS har desverre (eller heldigvis hvis man er hififorhandler) ikke tatt av i Danmark som det har gjort i Norge og Sverige. Så for å få svar på ditt spørsmål skal du nok søke utenfor landets grenser.

http://avforum.no/forum/viewforum.php/13?sid=7ec57cd9c88bda0 8f1196a4d7a724920

Her vil du kunne finne en egen SVS tråd som er over 130 sider lang. Flere av de som skriver i tråden har eid flere SVS modeller, og de møtes også hjemme oss hverandre slik at de burde ha de beste forutsetninger for å hjelpe deg.

Jeg eier selv en PB10, og har sugd til meg en del erfaring i jakten på den riktige sub.

Den avgjørende faktoren for hvilken sub du bør velge er hvor stort værelset den skal spille i er, og om det er åpninger til andre rom.

Dette blir ofte oversett når man skal kjøpe sub, og da blir resultatet ofte at subben som spilte hårdt og brutalt i butikkens 10m2 store lytterom ikke helt gjør den samme jobben i din 30m2 store stue.

Av de modellene du ser på her nok PB12-Plus/2 den som vil kunne fylle et størst værelse. Ultra subbene er for de som også har virkelig dybtgående ambisjoner om kritisk musiklytning, men det betyr ikke at ikke en Plus sub ikke kan spille musik, og at en Ultra ikke kan brukes til film.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

PS! Skulle du befinne deg i Århus skal du selvfølgelig være velkommen til å få høre min PB10

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Lyder godt "ManicMiner"
Har allerede pm'et jan men det er altid rart med flere sammeligningsgrundlag

Vil da klart ta imod dit tilbud hvis du ville lade mig lytte lidt på "vidunderet" en dag.

Forresten er du oprindeligt fra Norge
"ManicMiner" ? Troede nemlig du var "deroppe fra" indtil du sagde Århus  

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Maj 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Nordmand, men bosatt i Århus.

The Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Så kan jeg jo ligeså godt melde mig under fanerne, så du kan færdiggøre din 'Danmarksturne' i byernes by- Aalborg.

Som du nok har set fra nogle andre tråde, så er jeg den lykkelige ejer af en PB12-Plus/2. Du kan PM'e mig, hvis det har interesse.

Med venlig hilsen
-Bo A. (The Bruce)

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Sendt: 30 August 2005 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man købe  disse subwoofere i DK? Og hvorfor er de så vildt gode? - og er en 10" virkelig nok?
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

De kan købes hos www.lsound.no . SVS driver med direkte salg for at holde prisene nede, derfor kommer der kun 2-3 forhandlere for hele Europa.

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Jeg havde faktisk helt glemt den her tråd, men nu hvor den er kommet frem igen, synes jeg det var på sin plads med en lille tilbagemelding fra min side af:

I løbet af de 3 måneder der nu er gået, har jeg desværre ikke fået lyttet til særlig mange nye subs... Men jeg har lyttet på en SVS PB12-Plus/2!

Vil lige starte med at sige tusind tak til Bo (The Bruce), herinde fra, for den fantastiske oplevelse det var at høre hans SVS.
Her er det udstyr der vidst nok blev spillet på:

En Yamaha RX-V 740 surroundreciever, en Pioneer DV-535 dvd, et par Dali 15a fronter og nogle eltax bipolare surroundhøjtalere. Det hele var stillet op i et rum på en 20-25 m2.

Selvom det måske ikke var det mest eksotiske grej, er jeg nød til at indrømme en ting: DET VAR DEN VILDESTE LYD-OPLEVELSE JEG NOGENSINDE HAR HAFT..! Intet high-end anlæg eller Cinemaxx biograf har nogensinde fået mig hevet så meget med ind i musikken/filmen som hans setup. Og det hele takket være den lille amerikanerkasse han havde stående.

Jeg er ikke den helt store magiker med ord, når det gælder om at beskrive en lytteoplevelse, men vil da forsøge mig alligevel:

Besøget i Bo's lejlighed i Aalborg var noget jeg havde gået og set frem til længe, men aldrig i livet havde jeg forventet at blive så overrasket.
Efter et par timer med tog her fra Middelfart, og et besøg hos Sunset Blvd. ringede jeg på døren til Bo's lejlighed. Oppe i rummet hvor anlægget stod, kunne jeg se, at Bo netop havde flyttet rundt på alt udstyret, så jeg måtte lige vente en lille halv time på at diverse kabler kom tilbage på plads i den lille Yamaha.
I mens kunne jeg så nyde det imponerende syn af sub'en. Jeg havde forberedt mig på, at den ville være stor, men endnu en gang måtte jeg se min fantasi overgået af virkeligheden. Og den er virkelig stor... Rigtig dejlig stor..!

LYDEN!

Jeg Havde selv medbragt et par dvd'er og lidt cd'er derhjemmefra, og den første skive i afspilleren blev en af mine yndlingsfilm, som samtidig har et fantastisk lydspor i DTS. Nemlig Steven Spielberg filmen "Minority Report".
Herfra vidste jeg udemærket hvilken scene der skulle fyres op for:
SCENE 9 "Auto Assembly Line"
Det er nok kapitel jeg har set flest gange i den film. Husker tydeligt dengang mig og en ven, stod i KT-Radio i Odense og kiggede på den lille AudioPro ACE-BASS II. Der brugte vi samme scene til en lille minitest. Men det var mere end hvad den kunne klare. De små enheder kom ganske enkelt til kort overfor den enorme energi som lå i LFE sporet, og slog, noget så gevaldigt, i bund, med en forfærdelig lyd til følge.

Men ikke SVS'en..!

Den leverede lyden som jeg ALDRIG havde hørt den før.

DET VAR UBESKRIVELIGT.

Det var så overvældene, så fysisk, så kontrolleret og sidst men ikke mindst, så overdrevet fedt!
Den energi og fysiske følelse det gav, var en intet mindre end fantastisk følelse. Man mærker tydeligt at DET er måden det skal lyde på, og ikke buldrende og tamt som de små B&W'er, Yamaha'er, Audio Pro'er osv. , men fysisk og hele tiden 100% kontrolleret.
Faktisk var det som om SVS'en bare tog det stille og roligt, og ikke havde beklaget sig den mindste smule, havde vi nu skruget højere op.

Herefter blev der smidt både Saving Private Ryan, U-571, Monsters Inc, Atlantis, Star Wars, The Haunting og mange andre efter den store amerikaner.
Og den klarede det hele med så meget kontrol og kraft at jeg fuldstændig har mistet filmlysten herhjemme.

Fint nok tænkte jeg så. Det her er SUB'EN når det kommer til film, men hvad med musik? Hvordan ville den klare det..?

Jeg havde mine bange anelser da jeg først satte Eric Clapton's "Pilgrim" på, for jeg syntes allerede bassen var "buldrende" med mine SA'ere på den skive.

Men igen formår den at slå benene væk under mig..! Aldrig har jeg oplevet det så medrivende, musikalsk om I vil. Her var en sub som fik mig til at glemme alt om de normale hifi standarder, som perspektiv, dybde, klarhed osv., men i stedet fik mig til at swinge med i stolen hele aftenen.
Cd'er som Michael Jackson's "Dangerous", Eagles' "Hell Freezes Over", Daft Punk's "Discovery",  "Peter Gabriel's "Up" og Dire Straits' "Sultans of Swing" var så medrivende at jeg glemte alt om tid og sted, som det aldrig er sket før..!

At et sådan anlæg med en lille surroundreciever og nogle aldrende stander højtalere, kunne fremkalde sådanne føleser, virker for mig utroligt, men igen, SVS har overgået min fantasi med op til flere gange.

Da jeg endelig besluttede mig for at tage hjem var klokken blevet halv tolv, uden jeg havde bemærket det mindste. Og da DSB ikke ville som jeg ville endte det med at jeg først var tilbage i Middelfart halv fire. Vel og mærket på en torsdag.
Men alt det gjorde ingenting. For Bo havde sammen med den amerikanerkasse, givet mig en oplevelse som jeg sjældnent glemmer..!

Da jeg kom hjem var det eneste jeg tænkte også bare:

SÅDAN EN MÅ JEG HAVE...!

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hvis I ikke gider at læse det er det selvfølgelig okay. Ved godt det blev lige lovlig langt.

Men I må meget gerne komme med egne synspunkter eller alternativer.

Og forresten: Jeg vil stadig meget gerne lytte til nogle andre SVS'er..!
Ikke mindst for at se hvordan en sådan klarer sig ude omkring på folks forskelllige setups.

Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004
Sendt: 31 August 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Efter den omgang er der vel kun et spørgsmål... Hvorfor har du ikke fået den endnu?

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Ja det spørger jeg også mig selv om.
Men der er desværre en naturlov, som har vist sig ret så umulig at overvinde:

SVS'ere koster penge

Jeg er i skrivende stund kun 16, og er lige startet på tekninsk gymnasium, hvor vi er blevet bedt om ikke at have fritidsjobs.. Så det er lidt småt i pengekassen.

Men måske man kunne overtale  farmand om at den er ret så uundværlig... Og at han selvfølgelig også må "låne"...

Hehe skal nok holde jer informeret hvis (når!) jeg får den.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 September 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Velkommen blandt de frelste Steengaard  

Det er virkelig svært at forklare hvad det er en SVS gør, det er bedre og opleve det selv. Forskellen mellem SVS og andre subs er noget man bør opleve. For mig sker det vær gang jeg er hos nogen der har en anden sub, da blir jeg påmindet om at før SVS var forvrængning, og intet tryk også tilfeldet hjemme hos mig.

Og du er selvfølgelig fremdeles velkommen om du vil høre en PB10, og venter du 2 måneder vil du kunne få høre en PB10 og en PB12 Plus

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Stengaard skrev:

SVS'ere koster penge

Jeg er i skrivende stund kun 16, og er lige startet på tekninsk gymnasium, hvor vi er blevet bedt om ikke at have fritidsjobs.. Så det er lidt småt i pengekassen.

Men måske man kunne overtale  farmand om at den er ret så uundværlig... Og at han selvfølgelig også må "låne"...

Hvor fik ham du hørte den hos .. sin fra? Og ville du bestille direkte fra USA? For jeg overvejer også at købe en .. men jeg ved næsten ikke om jeg gider betale en formue i fragt og så videre. Den kommer jo fandeme til at koste 15.000 før den er her :D

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 September 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Høegh skrev:
Stengaard skrev:

SVS'ere koster penge

Hvor fik ham du hørte den hos .. sin fra? Og ville du bestille direkte fra USA? For jeg overvejer også at købe en .. men jeg ved næsten ikke om jeg gider betale en formue i fragt og så videre. Den kommer jo fandeme til at koste 15.000 før den er her :D

Prøv www.lsound.no

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

PSSO skrev:

Høegh skrev:
Stengaard skrev:

SVS'ere koster penge

Prøv www.lsound.no

Hvorfor skriver du det? Du kan jo se at de kun har en model "på vej", nemlig den mindste, og at resten kommer langt ude i fremtiden ..

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 September 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Høegh skrev:
PSSO skrev:

Høegh skrev:
Stengaard skrev:

SVS'ere koster penge

Prøv www.lsound.no

Hvorfor skriver du det? Du kan jo se at de kun har en model "på vej", nemlig den mindste, og at resten kommer langt ude i fremtiden ..

Der kommer et par modeller mere på programmet lidt senere på året. Ønsker man at købe en af dem nu, er det selvfølgelig langt ude i fremtiden....

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Høegh skrev:

www.Lsound.dk skrev:

PB12-Plus/2 is expected in the beginning of November and will be shipped out to you as soon as possible.

De har lige offentliggjort priserne i dag. En SVS PB12-Plus/2 kommer vidst til at koste 11073 kr uden forsendelse, så længe deres 5% discount kører.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 September 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Den koster 8858 + told + moms. Det bliver til ((8858*1,045)*1.25)=11571

fragt koster 345, så samlet er det 11916 leveret på døren.

Så vidt jeg kan se har prisen for PB12 Plus, og PB12 Plus/2 falt sammenlignet med egenimport, ikke meget, men alt hjelper

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes