Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 04:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SA 1280 til rock/pop? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hej Forum

Jeg lytter mest til rock såsom U2, R.E.M, Bruce Springsteen, samt en masse andre kunstnere i samme pop/rock katagori. Er på udkig efter et sæt gulvhøjttaller og er brændt nodet varm på SA 1280 pga designet som er da noget af de flotteste til prisen efter min (og fruens) mening!

Indrømmet - har endnu ikke lyttet til dem og er lidt i tvivl om jeg er helt galt i byen mht 1280 kontra min musiksmag? Hvad siger jeres erfaringer?

Havde egenligt kigget lidt på Dali 6006, som efter min mening er en fin alround højttaler til prisen, men her er designet jo helt anderledes neutralt/traditionelt/kedeligt og kan vel næppe samlignes med SA 1280 eller hvad?

Sættet skal spille sammen med en nad 743v2 surr, og jeg har en B&W asw600 sub til evt at supplere med i bunden, selvom det ikke er helt nemt at integrere sub i stereo

Andre forslag modtages meget gerne, prisniveau 5-6000 evt letbrugt

Skal iøvrigt bruges lidt til film også med dali 2002 som baghøjt.

Til top Vis MichaelNielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelNielsen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Mine SA1070'ere har ingen problemer med den slags musik. 1070 er forgænger til 1280, så der burde ikke være problemer.

Så længe du holder dig fra yderst bas-tung musik, har de fleste SA-højtalere ingen problemer med at følge med....

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

MichaelNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Mine SA1070'ere har ingen problemer med den slags musik. 1070 er forgænger til 1280, så der burde ikke være problemer.

Så længe du holder dig fra yderst bas-tung musik, har de fleste SA-højtalere ingen problemer med at følge med....

Hej Hurtig

ja men efter SA´s hjemmeside skulle de jo dykke ned til 35 hz men man kan vel ikke forvente af de relative små enheder kan flyttes så meget luft at det fysisk kan mærkes, vel?

Til top Vis MichaelNielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelNielsen

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

jeg har sa 1750, og hører en masse metallica, Rammstein og det der er værre. ingen problemr, især fordi at der (med den rette forstærker) er en masse smæk for skillingerne, og samtidigt undgår man mudderbas og difuse guitarer

MichaelNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
jeg har sa 1750, og hører en masse metallica, Rammstein og det der er værre. ingen problemr, især fordi at der (med den rette forstærker) er en masse smæk for skillingerne, og samtidigt undgår man mudderbas og difuse guitarer

Hej Kim Olsen

det lyder da lovende - et par af de mere hårdtslående bands du nævner der - må sige det overrasker mig lidt at de magter så "tung" musik. Må indrømme det nok er især bassen jeg har været i tvivl om

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hvor stort er dit rum?

Mine forældre har 1280 i en stue på 45m2 og der er ingen problemer, med mindre man vil spille bragende højt og med meget bas (fysisk mærkbar bas!). De kan dog sagtens spille op til fest, men nogen vil jo have mere bas end andre...

Hmm... hvordan skal jeg forklare det? - Jo hvis man spiller moderat synes jeg bestemt ikke de mangler bas, og i rum på 20-35 m2 kan jeg ikke se at der skulle være nogle problemer.

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

bassen er der, men skla den være "fysisk" så skla der en ordentlig effekt til, ca 2x400 watt af den gode slags...

sa's problem ligger i spl, og dermed den meget fysiske bas. men tuner man rummet, kan man sagtens booste bassen som det passer en...

selv har jeg dog (af pladshensyn) måtte korrigere rummet til en mere "hifi korrekt" gengivelse. ikke af lyst, men af nød.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330

MichaelNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

KRIKSTAR skrev:

Hvor stort er dit rum?

Mine forældre har 1280 i en stue på 45m2 og der er ingen problemer, med mindre man vil spille bragende højt og med meget bas (fysisk mærkbar bas!). De kan dog sagtens spille op til fest, men nogen vil jo have mere bas end andre...

Hmm... hvordan skal jeg forklare det? - Jo hvis man spiller moderat synes jeg bestemt ikke de mangler bas, og i rum på 20-35 m2 kan jeg ikke se at der skulle være nogle problemer.

Min stue er på 45 kvm så jeg må vist give dem en chance og ud at lytte til dem.

MichaelNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

bassen er der, men skla den være "fysisk" så skla der en ordentlig effekt til, ca 2x400 watt af den gode slags...

sa's problem ligger i spl, og dermed den meget fysiske bas. men tuner man rummet, kan man sagtens booste bassen som det passer en...

selv har jeg dog (af pladshensyn) måtte korrigere rummet til en mere "hifi korrekt" gengivelse. ikke af lyst, men af nød.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330

Tak for svarene Kim Olsen

som jeg skrev til krikstar må jeg vist ud at lytte lidt til dem, jeg havde faktisk forventet en del indlæg med at jeg var helt galt i byen og skulle vælge en helt anden type højt. Jeg ved også godt designet gør det ikke alene men de er super elegante - især er jeg vild med at de er så smalle - det gør dem lidt nemmere at placere ( og få accept fra min kære hustru!)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes