Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 06:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttalere til vanskelig placering ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Hej alle !

Jeg har et problem med mine højttalere. Jeg er nødt til at placere dem således at den ene står tæt på et hjørne (desværre også tæt på vindue) og den anden står noget længere ude fra det modsatte hjørne. Mine højttalere er Rega Jura (2-vejs, bassrefleks bagud og masser af bass). Som I nok kan regne ud runger det godt og grundigt, og det lyder jo unægteligt ikke helt fedt. Mit spørgsmål er: Findes der en højttaler, der er knapt så touchy omkring placering ? Mine tanker går i retning af en Snell K (måske parret med en sub af en art), Evox EV1 eller måske noget System Audio ?

Min teori er at en enten lukket type eller i det mindste med bassrefleksen fremad samt et mindre "footprint" ville hjælpe, da jeg så kan øge afstanden til omkring 40 cm fra begge vægge.

Jeg hører hovedsageligt rock og electronica.

Glæder mig til jeres svar  !

/Mirland
Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Hej Mirland...

Hvad med f.eks. B&W højttalere, så vidt jeg ved er de fleste med basport foran, evt. nogle standerhøjttalere...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Monolith-III
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Prøv med højtalere som er designet til at modtage forstærkningen fra hjørne og eller bagvæg, feks. Ruark, Sequence og B+O har faktisk lavet en højtaler hvor de har en switch til enten væg eller friplacering, der ville du måske kunne finde et mix som passer. Ellers er der jo den mulighed at du benytter dig af rumkorrektion, hvis ikke Tact, ja så har mener jeg Harmon Kardon lige lavet en fornuftig prissat reciewer med rumkorrektion :o)

God vind.

Til top Vis Monolith-III's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolith-III

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Ruark ? Hmm, dem falder man da vist ikke over lige hver dag. Hvor finder man sådan nogle henne ? Det er nok lidt pebret at få dem sendt fra England :) Mht rumkorrektion, så er jeg nok lidt gammeldags omkring de ting.

/Mirland
Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted

Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Ruark ? Hmm, dem falder man da vist ikke over lige hver dag. Hvor finder man sådan nogle henne ?

B&W finder du i Hifi Klubben. Jeg ved ikke hvor i landet du ellers kan købe dem (hvis der altså findes andre steder).

Link: www.hifiklubben.dk

Mvh. Clive
Til top Vis Clive's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clive

Capslock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Dali consept 1 & 2 er vidst også lavet til væg plasering

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Ja, så fandt jeg en løsning på rumlen. Der er sikkert flere løsninger, men min var at købe et sæt Royd Saphire standerhøjttalere. De spiller uhyre klart og dynamisk. De går ganske vist ikke ned i det allerdybeste, men deres klare og detaljerede præsentation kompenserer klart for dette.

Så nu skal der høres musik !

/Mirland

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Ovra, endnu en Royd ejer.

De kan noget de små kasser. Dem tror jeg du bliver rigtig glad for. Det er en producent som jeg kommer til at savne, for desværre har de stoppet produktionen.

Så jeg må hellere holde fast i mine Sintra.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

sjorslev skrev:

De kan noget de små kasser. Dem tror jeg du bliver rigtig glad for. Det er en producent som jeg kommer til at savne, for desværre har de stoppet produktionen.

Ja, det er lidt ærgerligt, fordi de har også nedlagt deres website. Så det er helt umuligt at finde noget information omkring Saphiren. Det ku' være man skulle finde ud af, om man kunne få lov til at hoste en "kopi" af det gamle website. Der vil jo i lange tider være folk, der køber Royd, men ikke kan finde info om dem. Jeg må indrømme, at jeg købte dem ubeset / uhørt af den samme som i sin tid solgte mig min Onix forstærker. Lidt en chance, men det spiller bare fantastisk godt sammen.

/Mirland

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Ja Per Flemming har megen handel på samvittigheden. 

Jeg går da ud fra det er ham du har købt Onix og Royd fra? Men han er meget reel så ingen problemer der. Jeg købte også Sintra'erne ubeset af ham, kun fordi jeg kende mærket fra nogle Royd Seven jeg har haft tidligere.

Men hvis du skulle hoste en kopi af deres website, kune du så ikke også hoste en produktion af deres højttalere samtidig

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

sjorslev skrev:

Ja Per Flemming har megen handel på samvittigheden. 

Jeg går da ud fra det er ham du har købt Onix og Royd fra? Men han er meget reel så ingen problemer der. Jeg købte også Sintra'erne ubeset af ham, kun fordi jeg kende mærket fra nogle Royd Seven jeg har haft tidligere.

Men hvis du skulle hoste en kopi af deres website, kune du så ikke også hoste en produktion af deres højttalere samtidig

HAHA ! Jo, jeg købte begge dele af Per Flemming. Jeg tror roligt, at jeg kan tilskrive min indførsel i flat earth verdenen til ham. 

/Mirland

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes