Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali 5005 LE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sundesen03
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har lige fået solgt mine Cerwin vega V-10F, og er på udkig efter noget mere præcist men stadig med en god bas- gengivelse.

Rummet størrelse er på ca: 15 m2. I kælder. Var blevet meget træt af den store størrelse fra Vega'erne og den skingre diskant. 

Bruger en gammel Technics forstærker på cirka 70 W. 

Jeg har været oppe i hifi-klubben og høre Dali 2002 LE og syntes den lød lidt tam i forhold til 5005 LE. Det er jo selvfølgelig klart , at en reol ht ikke kan give et lige så stort volume som en gulv ht. Men vil samtidig ikke fylde hele rummet med ht'er. Men syntes alligevel at Dali 5005 er betydeligt kønnerer end Cerwin vega.

Mit spørgsmål lyder: Tror I at Dali 2002 LE vil kunne fylde nok ud, når rummet ikke er større? Eller ville en 5005 LE være mere passende, når jeg stadig godt kan lide den lidt kraftige lyd?

Ander gode råd modtages meget gerne!

På forhånd tak. 

Til top Vis sundesen03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sundesen03

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv højttalere fra Blue serien, nemlig 6006 (det er storebroren til 5005 - 5005LE er en finpudset version af 5005). Jeg synes i hvert fald at 6006 er hamrende god, også til at give en god bas og hvad man ellers kunne ønske sig. Så jeg kan kun anbefale den der 5005LE, hvis den så meget som bare minder om 6006 (hvilket den helt klart og selvfølgelig gør!).
Desuden er den altså heller ikke så stor, altså 5005LE (i forhold til mange andre højttalere med dens potentiale), så den tror jeg du vil være gladere for - i forhold til 2002LE, da den, som du selv siger, lyder lidt tamt i forhold til. Så jeg tror at 2002LE er bedre til lidt baggrundsmusik, eller musik på moderate niveauer hvor bassen ikke er sat i højeste forventning, imens 5005LE sagtens kan spille op til bal eller brage igennem når lysten melder sig..

Jeg anbefaler klart 5005LE.

håber det kunne bruges

mvh
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Hopper med på anbefalingen af 5005. Gulvhøjttalere bliver ikke meget mindre end det og når nu du har vænnet dig til at det skal lyde af noget vil du nok aldrig blive tilfreds med en reol højttaler i den prisklasse.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes