Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: b&w vs. dali (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
homp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2004
Status: Offline
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg ville høre om i ville sætte B&W DM600 S3 eller Dali concept 2 til en cambridge azur 340a forstærker? Hvilken højtaler vil i mene vil klare sig bedst?

En anden ting jeg også gerne vil have vil have afklaret er den påstand at Dali er en højtaler mens b&w er mere til instrumental musik? kan i bekræfte/afkræfte denne påstand?

På forhånd tak

Lasse Jensen

Til top Vis homp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af homp

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Det bedste er at bruge sine egne øre.........

Besøg hifi-klubben og be' (forlang bare) om en prøveopstilling og køb de højtalere eller den forstærker som lyder bedst i dine øre og køb ikke efter hvad andre har af foruddannede meninger om de forskellige produkter  

Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

homp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2004
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

mm det har jeg også tænkt mig! Min holdning er bare at andres oplevelser måske ville hjælpe mig med at tage en beslutning!
Til top Vis homp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af homp

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Min erfaring er at B&w er lidt lyse i klangen generelt, og dali er til det varmere. Så jeg ville parre min forstærker med en højttaler med den modsatte egenskab af forstærkeren/udstyret for ligesom at udbalancere tingene. Men jeg har aldrig lyttet til cambridge så mere kan jeg ikke sige.
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej Lasse

Selvfølgeligt skal du danne din egen mening v.h.a. dine egne ører, men inden da kan man da godt spørge om andres mening
B & W DM600 S3 og Dali Concept 2 har jeg ikke lyttet på, men jeg har da lyttet på en del andre modeller fra både B & W og Dali, så lidt generelt vil jeg da gerne sige om dem.

Jeg mener ikke B & W kun er til klassisk musik, men grundet nogle af modellernes (CM serien f.eks.) lidt manglende niveau i bassen (nogle mener bassen blot er præcis og ikke mangler niveau), så kan disse modeller godt lyde tynde, og derfor lyde bedre med simple instrumentale musikstykker end med bastung musik. B & W 700 serien, synes jeg, spiller en glimrende bas, men det afhænger selvfølgeligt også hvad man ønsker - For folk der holder af kælderdyb bas, som er helt fremme, så er 700 serien heller ikke god nok
Generelt om B & W kontra Dali mener jeg, at Dali oftest spiller på en måde, som ikke generer nogen, mens B & W er mere "korrekte" hældende til det analytiske, og det er der nogle, som tolker sådan at B & W er bedst til simple akustiske numre og Dali  er bedst til hitliste-pop/rock, men at drage den nævnte konklusion, mener jeg ikke man kan.
Min mening er at B & W's største problem, er den noget fremhævede diskant, som måske er blevet rettet nu qua deres nye diamantdome (jeg har endnu ikke hørt den). Jeg vil tro Dalis lyd appellerer til flere end B & W's.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

Hmmm...interessant nok.

B&W efter et stykke tid er ved at falde til her...de er i starten MEGET lyse og irriterende i lyden, men efter et stykke tid begynder de at være meget eftergivende overfor hvad man smider for dem, de spiller sq alligevel en okay bas, og diskanten er ikke nær så fremtrædende som i starten. Man (jeg) kan dog godt efterlyse noget mere bund (603S3 som jeg har, kunne måske godt tage en 604 ) men ellers en generelt fremragende højttaler. B&W er til de folk der godt kan lide en lidt tydelig diskant, egner sig til soft trance efter min mening hæhæ (sidebemærkning)

De gamle har for nyligt investeret i et par dali 6006 Blue, og er faktisk lidt positivt overrasket, men alligevel ikke. De tegner deres helt egne lyd efter hvad de har lyst til. Der er bund, diskant og mellemtone, men det virker ikke som om enhederne er helt afstemt efter hinanden. Til allround musik kan de klart anbefales. Lyden er der, men synderligt musikalsk vil jeg ikke kalde den

Ved godt dette INTET MED DIN PRISKLASSE HAR AT GØRE men tag dette som en smule "reference".

Og jeg tager forbehold for at dette er hvad MINE(!) ører synes

NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D

[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
Til top Vis LaMancha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaMancha

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes