Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 19:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio vs. JMlab (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ifgy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 September 2003 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

ohøj, gæve gutter !

er på udkig efter et par højttalere. Da jeg er en fattig studerende, skal de ikke overgå prisen for 2 Dynaudio Audience 62 (3900,- pr. stk.). Jeg var lige ude og høre et par i dag, og hold kæft de spiller najs !! kunne simpelthen høre ALLE de små detajler i min musik, som jeg faktisk aldrig har lagt mærke til før.

Jeg blev også vist et par JMlab højttalere - enten Chorus 714S eller 716S, har dog ikke hørt dem spille endnu. Det kan dog heldigvis lade sig gøre på tirsdag. Disse JMlab er dog betragteligt billigere end Dynaudio - 714 til 2800,- pr. stk.

Hvad vil I foreslå ? Findes der nogle gode alternativer til dette ?

På forhånd tak.

Til top Vis ifgy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ifgy

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 September 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hvilket anlæg skal de bruges sammen med?

Hvor stort er dit lytterum?

Hvilken slags musik lytter du til?

Jeg vil råde dig til at låne dem hjem så du kan prøve dem sammen med dit udstyr i dit lytterum.

Tag dig god tid og lån mange forskellige.

Næsten alle højttalerfabrikanter har højttalere i den prisklasse du taler om.

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

ifgy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2003 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

well .. mit værelse er forholdvist lille. Vil skyde på en 16 kvm ..

Jeg regner med at sætte det til en Marantz SR4300.

Jeg lytter stort set kun til elektronisk musik, med mange variationer i lydene - både i hz og i tempo.

Hælder mest mod Dynaudio - det var simpelthen så klar en lyd. Har I andre goe forslag ?

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 20 September 2003 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Der er tusindvis af mærke som du evt kan prøve, det gælder bare om at prøve så mange du kan og evt skrive lidt ned hvad er var godt og hvad der var dårligt. Det gør udvælgelses processen meget nemmere.

Her er måske nogle konkurrenter:

JBL XTI-80 står til 7.990

System Audio står lige nu til 7.000

Dali 8008 står til 7.000

Dette her er selvfølgelig bare et lille udsnit af alle de højttalere som du måske skal tage og lytte til.

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

Kenneth P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 September 2003 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke ret meget til JMlab højttalere, men jeg har også været nede hos Tapeconnection og høre på Dynaudio Audience 82, er du gal de spiller godt eller bare i min smag.

Så jeg får nok dem med posten inden for 10 dage sagde ekspedienten

Til top Vis Kenneth P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth P

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 September 2003 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har lyttet til 3 forskellige JM Lab-modeller i 3 forskellige prisklasser og jeg er VILD med lyden af dem alle 3!

De er utrolig engagerende at lytte til, synes jeg. Jeg har lyttet på en chorus 716 (tror jeg nok de hedder), Cobalt 816 og Electra 906, og det bliver bare bedre jo mere man vil ofre (som om det kommer som den store overraskelse). Jeg har selv køt Electra'erne, for når man først har hørt det sublime (i mine ører) så duer det andet ikke, men jeg var sgu meget imponeret over spilleglæden. Jeg hørte også på Dynaudio, og det virker bare lidt kedeligt i forhold til (jeg lyttede på audience 72). Dynaudioerne rakte en del dybere i bassen, og var måske mere korrekt, men jeg synes bassen var for pumpet og u-stram :o) Så lyt på JM-lab'erne, man bliver afhængig *G* 

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

ifgy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2003 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

omg !

jeg havde det fuldstændig omvendt !

jeg har godt nok og's kun lyttet til 716'eren, som jeg synes er alt for upræcis i bassen - den er simpelthen ikke stram nok. Diskanten er ikke ren nok, i mine ører, hvor derimod Dynaudio'erne har den dejligste rare diskant.

Men, sådan er vi jo så forskellige

Held og lykke med dine Electra 906 til en 7000,- pr. højttaler ..

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2003 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også, at electra'erne er bedre end chorus'erne, og til den pris der var på chorus'erne, kan man sikkert få nogle gode tilbud brugt af andre mærker (Jeg var selv hooked på Avance Sig 7, indtil jeg hørte electra'erne).

Jeg vil bestemt heller ikke karakterisere JM-Lab som en neutral højttaler, og som du siger er smag og behag forskellig. Jeg synes bare der er utrolig meget hul igennem, og diskanten synes jeg er fin fin (jeg lyttede knap så meget på chorus'erne, mest på cobalt og electra som jeg havde med hjemme).

Men heldigvis er smag og behag jo forskellig.

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 September 2003 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

En Tannoy Revolution 3 kunne også være værd at lytte til.. en virkelig god højtaler til prisen i mine øre :)

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Kasper H skrev:

Jeg har lyttet til 3 forskellige JM Lab-modeller i 3 forskellige prisklasser og jeg er VILD med lyden af dem alle 3!

De er utrolig engagerende at lytte til, synes jeg. Jeg har lyttet på en chorus 716 (tror jeg nok de hedder), Cobalt 816 og Electra 906, og det bliver bare bedre jo mere man vil ofre (som om det kommer som den store overraskelse). Jeg har selv køt Electra'erne, for når man først har hørt det sublime (i mine ører) så duer det andet ikke, men jeg var sgu meget imponeret over spilleglæden. Jeg hørte også på Dynaudio, og det virker bare lidt kedeligt i forhold til (jeg lyttede på audience 72). Dynaudioerne rakte en del dybere i bassen, og var måske mere korrekt, men jeg synes bassen var for pumpet og u-stram :o) Så lyt på JM-lab'erne, man bliver afhængig *G* 

Kasper, din beskrivelse af JM lab lyder meget interessant, og da jeg over de sidste par dage er blevet lidt varm på 906'eren kunne jeg godt tænke mig at vide hvad du har til at drive den, din signalkilde, samt hvor i København man kan købe dem.

Mvh Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Hej Becker

Jeg har en Cyrus Straight Line (2x50W) og en Pioneer DV545 mellemklasse DVD. Jeg kører med Fletcher 200 signalkabel og transparent højttalerkabel. Det er afgjort DVD'en der ryger næste gang (eller måske fortærkeren, hvis jeg finder et godt tilbud på en god forstærker med remote). Jeg synes de lyder suverænt godt, omend ikke afgrundsdyb bas, men fint til det meste. Til gengæld er lydbilledet utroligt nærværende, og jeg har ikke endnu hørt mere naturlig detaljering end på JM Lab'erne. Det hele virker meget selvfølgeligt når man har hørt dem.

Jeg har købt mine hos KT Radio på Frederiksberg, men jeg læste at den nye butik Speakers Corner også har dem.

Hvis du erinteresseret giver jeg gerne en kop kaffe, og en lytter. Det er altid interessant at høre andres mening.

Kasper H

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 06 November 2003 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Kasper H skrev:

Hej Becker

Jeg har en Cyrus Straight Line (2x50W) og en Pioneer DV545 mellemklasse DVD. Jeg kører med Fletcher 200 signalkabel og transparent højttalerkabel. Det er afgjort DVD'en der ryger næste gang (eller måske fortærkeren, hvis jeg finder et godt tilbud på en god forstærker med remote). Jeg synes de lyder suverænt godt, omend ikke afgrundsdyb bas, men fint til det meste. Til gengæld er lydbilledet utroligt nærværende, og jeg har ikke endnu hørt mere naturlig detaljering end på JM Lab'erne. Det hele virker meget selvfølgeligt når man har hørt dem.

Jeg har købt mine hos KT Radio på Frederiksberg, men jeg læste at den nye butik Speakers Corner også har dem.

Hvis du erinteresseret giver jeg gerne en kop kaffe, og en lytter. Det er altid interessant at høre andres mening.

Kasper H

Hej Kasper H,

Beklager, jeg havde faktisk glemt tråden.

Jeg vil faktisk meget gerne høre dine højttalere, for jeg synes de lyder meget interessante. Desuden er jeg kaffenarkoman!!!

Jeg skal dog til Østen et par uger nu, men vil forsøge at kontakte dig når jeg kommer hjem, hvis det er i orden.

Mvh. Becker.

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes