|
Avantgarde Duo havde jeg fornøjelsen af at teste for HF. Mellemtonehornet er rigtigt godt, men hænger ikke rigtigt sammen med resten. I diskanten anvendes en JBL driver - typisk metal-lyd og meget grovkornet opefter. Bestem ikke en diskantgengivelse jeg synes man kan være tilfreds med i denne prisklasse. Den servostyrede bas er rigtig god. Kunne være helt fantastisk til en alm. dynamisk højttaler, men kommer lidt til kort her. Igen er det sammenhængen det kniber med. Systemets helt store force er dog dynamikken. Med en følsmhed på over 100 dB og en reelt belastning der kun trækker effekt over ca. 120 Hz kan der spilles højt med selv små forstærkere. Mine PSE 300B (18Watt) kunne vælte huset!
Siden I testede DUO på HF er der sket flere forandringer. SUB´erne er ændret en del, har fået andre forstærkere og flere justeringsmuligheder
Det passive delefilter imellem hornene er også blevet modificeret.
Acapella har jeg kun hørt på div. udstillinger i Tyskland. Umiddelbart bedømmer jeg dem som et trin bedre og mere homogene end Avantgarde. De har jo også den specielle ion-diskant som hører til blandt verdens bedste.
Et alternativ kunne være Bert Doppenbergs Oris horn, som kan anvendes sammen med en god fuldtone - feks Lowther eller AER. Det er nok det horn jeg har hørt som lød mindst af horn - altså med færrest farvninger.
Se f.eks. mulighederne her: http://www.diy-systems.com/en-us/dept_1.html
Prøv alternativt at google Oris horn - der findes meget på nettet.
|