Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 18:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Horn ... Avantgarde og Acapella Audio Art (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Halløj i agurketiden

Jeg har nu gennem længere tid kigget på disse "mærkelige" konstruktioner i diverse hifi-blade, og WEB-forums. Jeg har dog aldrig hørt dem under bare rimelige forhold.

Er der nogen der har lidt erfaringer med disse farverige konstruktioner ... har set at Artsound har Avantgarde på programmet.

SATMIT 

Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Du skal være velkommen til at komme og lytte til Avantgarde under rimelige forhold

Èt par af de væsentlige forskelle på Acapella og Avantgarde er følsomheden, hornets frekvensområde, og bassystemet.

fint link til en grundig omtale af en Acapella model: http://www.6moons.com/audioreviews/acapella/lacampanella.htm l

Samme journalist´s  omtale af Avantgarde: http://www.avantgarde-usa.com/review_2.html

Til top Vis Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Besøg Hans's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hej Hans, 

Tak for tilbuddet... 

Jeg har lyttet kort til et sæt i USA, og det var lidt for voldsomt lydtryk for min smag. Men noget kunne de ...

Nu bor jeg på Sjælland, så man smutter desværre ikke bare over, men jeg vil prøve at indpasse det i min næste tur til det jyske. Kan se at du har Duo hjemme ... til "spotpris" -30%.

SATMIT

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man finde priser på sagerne , de er jo hundeflotte ?

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Hej Hans, 

Tak for tilbuddet... 

Jeg har lyttet kort til et sæt i USA, og det var lidt for voldsomt lydtryk for min smag. Men noget kunne de ...

Nu bor jeg på Sjælland, så man smutter desværre ikke bare over, men jeg vil prøve at indpasse det i min næste tur til det jyske. Kan se at du har Duo hjemme ... til "spotpris" -30%.

SATMIT

Jeg kørte hjem fra Kroatien i går, 1750 km i ét hug, så en "lille" tur til Jylland er ikke at regne for noget! Og Broen er blevet billigere. Madpakke til hjem-turen ordner vi også

Til top Vis Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Besøg Hans's Websted

Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Hvor kan man finde priser på sagerne , de er jo hundeflotte ?

Priserne starter ved 26000/stk for den fuldt aktive SOLO.

UNO koster 45000/stk og DUO 56000/stk, begge incl aktive subs

TRIO koster fra godt og vel 100000/stk

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Avantgarde Duo havde jeg fornøjelsen af at teste for HF. Mellemtonehornet er rigtigt godt, men hænger ikke rigtigt sammen med resten. I diskanten anvendes en JBL driver - typisk metal-lyd og meget grovkornet opefter. Bestem ikke en diskantgengivelse jeg synes man kan være tilfreds med i denne prisklasse. Den servostyrede bas er rigtig god. Kunne være helt fantastisk til en alm. dynamisk højttaler, men kommer lidt til kort her. Igen er det sammenhængen det kniber med.
Systemets helt store force er dog dynamikken. Med en følsmhed på over 100 dB og en reelt belastning der kun trækker effekt over ca. 120 Hz kan der spilles højt med selv små forstærkere. Mine PSE 300B (18Watt) kunne vælte huset! 

Acapella har jeg kun hørt på div. udstillinger i Tyskland. Umiddelbart bedømmer jeg dem som et trin bedre og mere homogene end Avantgarde. De har jo også den specielle ion-diskant som hører til blandt verdens bedste.

Et alternativ kunne være Bert Doppenbergs Oris horn, som kan anvendes sammen med en god fuldtone - feks Lowther eller AER. Det er nok det horn jeg har hørt som lød mindst af horn - altså med færrest farvninger.

Se f.eks. mulighederne her:  http://www.diy-systems.com/en-us/dept_1.html

Prøv alternativt at google Oris horn - der findes meget på nettet.

Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Avantgarde Duo havde jeg fornøjelsen af at teste for HF. Mellemtonehornet er rigtigt godt, men hænger ikke rigtigt sammen med resten. I diskanten anvendes en JBL driver - typisk metal-lyd og meget grovkornet opefter. Bestem ikke en diskantgengivelse jeg synes man kan være tilfreds med i denne prisklasse. Den servostyrede bas er rigtig god. Kunne være helt fantastisk til en alm. dynamisk højttaler, men kommer lidt til kort her. Igen er det sammenhængen det kniber med.
Systemets helt store force er dog dynamikken. Med en følsmhed på over 100 dB og en reelt belastning der kun trækker effekt over ca. 120 Hz kan der spilles højt med selv små forstærkere. Mine PSE 300B (18Watt) kunne vælte huset!

Siden I testede DUO på HF er der sket flere forandringer. SUB´erne er ændret en del, har fået andre forstærkere og flere justeringsmuligheder

Det passive delefilter imellem hornene er også blevet modificeret.  

Acapella har jeg kun hørt på div. udstillinger i Tyskland. Umiddelbart bedømmer jeg dem som et trin bedre og mere homogene end Avantgarde. De har jo også den specielle ion-diskant som hører til blandt verdens bedste.

Et alternativ kunne være Bert Doppenbergs Oris horn, som kan anvendes sammen med en god fuldtone - feks Lowther eller AER. Det er nok det horn jeg har hørt som lød mindst af horn - altså med færrest farvninger.

Se f.eks. mulighederne her:  http://www.diy-systems.com/en-us/dept_1.html

Prøv alternativt at google Oris horn - der findes meget på nettet.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Juli 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Hej Jan,

Kan du huske hvilket nummer af HF denne test er bragt i. Har smidt de gamle numre ud i forbindelse med en flytning (læs min kone ville ikke have dem med).

Har set en fyr i Sverige, der spiller med Acapella med Ion diskanten og Jadis monotrin. Det ser virkelig interessant ud - men de ligge vidst også oppe i de højere luftlag prismæssigt.

Det er dynamikken i disse systemer som er interessante ... idet det jo er her de almindelige speakers .. som mine Proac 3.8 komemr til kort. Men jeg må indrømme at JBL horn og hordrivere normalt ikke er min kop the. Har bl.a. lyttet til JBL's topmodel ... K2 9?00 ... og den havde trykket ... men hverken bund eller opløsning opadtil ... ihvertfald ikke i mine ører.

SATMIT

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes