Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: CERWIN-VEGA CLSC-12" godt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zyxep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

hey..
jeg er ny her.. så i må sparke til mig hvis jeg gør noget dumt ;)

men jeg har nogen højtalere her hjemme jeg ikke ved hvad er og en eller anden l**te akai reciever..

så jeg skal have købt mig noget nyt udstyr og jeg har kigget på Cerwin-vega CLSC 12"

det musik jeg høre mest er Dance musik.. så der er en smugle bas i sangene..

men er de højtalere noget vær at købe?

LouB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Juli 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

efter hvad jeg ved( og det er ikke meget) er CV rigtig fine højtalere til prisen, med en glimrende bas i.

spark mig hvis jeg tager fejl

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 08 Juli 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Hvor mange penge har du tænkt dig at bruge på sagen???

Jeg har hørt de omtalte højtalere og jeg var langt fra imponeret. Faktisk meget skuffet. Men til prisen får du nok ikke noget der kan spille lige så højt.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Juli 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Hej zyxep

Velkommen til
CV CLSC 12 er jo på godt og ondt......CV! Med det mener jeg, at de kan spille rivende højt, der er masser af niveau lige dér, hvor meget dancemusik har beatet liggende, men diskanten kan godt være noget hård og unuanceret, og mellemtonen er ikke kendt for sit detaljeringsniveau.

Der er flere tråde her på H4A, hvor forskellige CV højttalere diskuteres, f.eks.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24645&P N=5 og http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25097&P N=2, men ellers prøv at søge i forummet efter "cerwin vega" eller "cv".

Til prisen er CV svære at slå m.h.t. "mavemassagebas", men hvis du f.eks. kigger på Dali 5005LE, så får du mindre bas, men til gengæld en generelt bedre højttaler, som også er i stand til at spille flere musikgenrer uden det skærer i ørene - CV er bedst  til musikgenrer med meget bas.
Ellers kan nogle af JBL's højttalere også være et bud, og JBL formår også at spille andet musik, men priserne er ofte højere end på CV.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 08 Juli 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Jeg ville så råde dig til at kigge efter nogle af de ældre Cerwin Vega højttalere (hvis det absolut skal være Cerwin Vega).. CLSC-serien er sådan set lavet af plastic (kabinettet). Det er de ældre ikke. Jeg har hørt meget godt om AL-1000 og AL-1002e (tror jeg den hedder). Det skulle være en af de bedste CV højttaler, som også kan spille andet musik end techno o. lign. Den kan du finde brugt til en 4000 kroner vil jeg skyde på..

Men som udgangspunkt ville jeg hold mig fra CV, med mindre det kun og absolut kun skal bruges til fest og brag (dermed dance og trance osv.).
Selvom du siger det er den slags musik du hører, ville det jo være ærgerligt om du ændrede musiksmag, og så skulle have fat i et par nye højttalere, da CV ikke kunne spille det ordentligt...

Det korte af det lange er, at du (i mine øjne) skulle købe nogle andre højttalere, som kan lidt mere end CV.

Dali 6006, som jeg har, er et godt bud - jeg har endnu ikke oplevet noget den ikke kunne spille ordentligt. Nyprisen er 5000 kr., men du skulle sagtens kunne finde den til en 2500-3000 kr. brugt!

Mvh Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

zyxep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

ok.

nu har jeg ikke så mange penge..  såå men tjoe de skal bruges til alm brug af musik her hjemme og så til fest osv

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

altså jeg har hørt CLSC serien. og jeg blev heller ikke imponeret, og deres design, der er for meget plastic og hvis du ikke lige har pengepungen så synes jeg du skulle gå ned og høre V-serien og køb V12f eller v15f. jeg har selv haft et sæt v12f var uheldig og brænde mellemtoner af. men det er sku en nice højtaler til prisen de koster kun 1299kr pr stk for v12f og v15f koster 1999kr stk.

MEN som krog og andre siger herinde, de ældre modeller =) de rykker AL1000 og Al1002, men de første al1000 blev lavet for 8-10år siden så de er ved og være gamle. og de har haft problemer med discanterne brændte af, og det er faktisk det eneste som er ændret i modellen al1002, de har fået en ny diskant, og dele filtret skulle os være modificeret har jeg hørt. al1000 kan du finde brugt fra ca 3000kr og op. jeg har lige købt et sæt al1002 for 4600kr de var 8måned 2002. virkelig velholdt. og de spiller ondsvagt GODT! jeg er virkelig imponeret.

men os de lidt ældre modeller igen DC12 DC15 osv. de skulle også være en enormt lækker højtaler og spille fee..

men al1000/1002 skulle jo være dem som tåler mest.. de har en Peak på 1000watt.. men hvis du skal over og have sådanne højtalere, skal du nok ud og finde en bedre forstærker, du vil sagtens kunne spille højt med din egen, men den vil ikke kunne have lige så god kontrol over de store enheder som en effektforstærker til vega´er på den størelse vil jeg sige du mindst skal have en på 2x125watt som minimum for og få lidt ud af det.

tjek evt mine nye højtalere eller (brugte) de spiller for fed http://www.burnout.dk/SANY0029.JPG

Til top Vis hestemule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hestemule Besøg hestemule's Websted

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt på classic serien i klubben og nøj hvor blev jeg skuffet  Bas var der self masser af, men diskanten skar i ørene så snart man bare skruede en lille smule op! Mellemtonen? Ja jeg lagde nærmest ikke mærke til den var der fordi, at dens bas var så gennemtrængende

Kører selv med PA herhjemme og er derfor vant til ganske store lydtryk, men CV skuffede mig som sagt enormt. Dog skal det lige siges at trykke fra deres bas var ganske godt

Så ud fra hvad jeg har hørt, kan jeg bestemt ikke anbefale dem.

Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Hvad vil du bruge, og hvad skal du have, stereo forstærker + effekforstærker, eller en integreret forstærker, eller en receiver? Og hvad siger du til at købe brugt? Cerwin Vega har også en god serie der hedder DC, fåes helt op til 2 15" basser.

Ellers er DALI også et godt bud, DALI, 850, 909, eller 109 er alle meget gode højttalere, og alle mere allround, i modsætning til Cerwin Vega. De fåes fra omkring 2000 og op til omkring de 4000.

Men jeg synes vi mangler et spillerum, hvor stort er rummet de skal spille op?

MVH

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

zyxep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2005 kl. 04:52 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Hvad vil du bruge, og hvad skal du have, stereo forstærker + effekforstærker, eller en integreret forstærker, eller en receiver? Og hvad siger du til at købe brugt? Cerwin Vega har også en god serie der hedder DC, fåes helt op til 2 15" basser.

Ellers er DALI også et godt bud, DALI, 850, 909, eller 109 er alle meget gode højttalere, og alle mere allround, i modsætning til Cerwin Vega. De fåes fra omkring 2000 og op til omkring de 4000.

Men jeg synes vi mangler et spillerum, hvor stort er rummet de skal spille op?

MVH

jeg har kigget på en nad surround reciever jeg blev anbefalet i hifi klubben.

ehm.. rummet er nok 4-5x6-7M i længde og brede.. og så de der 2-2.5 M til loftet.

men skal os bruge dem til om sommeren at tage dem uden for og så høre musik i haven

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også hellere invistere mine penge i noget brugt, jeg har også haft classic serein som jeg blev "træt" af at høre på i længden!

Som der er blevet anbefalet en del gange før så kig nærmere på på deres DC serie det er fanme iorden! og det er ikke mere end et åar siden jeg så et sæt DC10 til 2000.- i brugtmarkedet her på siden. Ligeledes som der også er sagt før så har Dali altså også lavet nogle store højttalere som også kan spille rigtig højt til alt slags musik!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes