| Forfatter |
|
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Nu ved jeg godt PA-udstyr ikke har meget at gøre herinde, men forsøger mig nu alligevel, eftersom jeg jo bruger det herhjemme Jeg modtog i onsdags mine nye JBL-højtalere og endnu en crown amp. De to af mine Crown MT1200 kører nu brokoblet til JBL'erne, mens den sidste kører alene på min sub.
Men har et lille problem med mit setup, for når jeg tænder for forstærkerne kommer der et mindre knald i højtalerne. Og det er uanset hvor meget gain de to amps står på Så forstår ikke lige hvad der sker. Mine spørgsmål går på om hvorvidt der sker noget ved det, samt om jeg på nogen måde kan afhjælpe problemet?
Her er spec's på højtalerne hvis det kan hjælpe 
M.v.h.
Tylle
|
| Til top |
|
| |
Dyrmann Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder lidt med samme problem. Hos mig er det bare når jeg slukker!
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det havde problem havde jeg med mine gamle højtalere, men nu er det når jeg tænder  Og det er uanset hvor højt gain på forstærkerne står.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tylle
Det er ofte sådan med prof grej, jeg har selv en del prof grej i mit
opsæt, eks div el-delefiltre, de gør det samme hvis effekten tændes
først, derfor tænder jeg altid el-delefiltret først.....have også en
cassette-optager...pioneer ctf-900 der gjorde det, da fik jeg indsat en
modstand på netafbryderen der langsomt hæver spændingen.....så var
problemmet væk........
mvh Velkommen
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay men nu sidder det sådan samme hos mig, at kun min sub kører over mit el delefilter. Resten sidder direkte i min eq som så kører op i mixeren. Det Hasselhof herinde fra der har hjulpet mig med at sætte det op, så det burde sidde på bedst tænkelige måde 
Forstår det bare ikke, for tænder alt andet først (som man skal) og så de 3 forstærkere.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er enten kontakten eller relæ´et der ikke er noget værd - jeg har prøvet det flere gange og -hver gang hjalp det at sætte en eller 2 stk o,1 uF kondensatorer på kontakten.
Det er fordi der kommer en LILLE gnist indeni kontankten og det er den der giver det lille knald i HT. - det forsvinder ved at mont nævnte kondensatorer.
Det BURDE sidde i - men nogle ting er ikk helt som de skal være (til hifi)
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så må jeg jo prøve at fikse noget med kontakterne, det er da godt nok for irriterende Men hvordan sætter man helt præcist sådan en fætter på kontakten?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har samme knald i min DC300a, det lyder vildt når jeg slukker, men det er på ingen måde noget der kan skade dine højttalere.
knaldet kommer fordi udstyret egentlig ikke er tiltænkt at blive tændt og slukket, men bare stå tændt 24/7.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige de ord jeg ventede på at høre Nemlig "på ingen måde noget der kan skade dine højttalere." Det var det jeg var mest bange for, fordi det lyder ret jo voldsomt Men så tror jeg bare jeg vil gå ind og fyre op for mine amps på værelse, for de har slet ikke fået lov til, at arbejde - bare lidt
Mange tak for den hurtige respons alle sammen!
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kører med elektronisk delefilter og ikke har passivt delefilter imellem, kan det knald sagtens aflive de højttalere der sidder på "top" - Især diskanten kan være "sart" overfor de der knald.
Det HAR aflivet nogle af mine diskanter, men det er alt efter hvor kraftige de er (diskanterne) + hvor de bliver delt + hvilke passivt filter der sidder mellem forstærker og diskant. (hvis der er et)
Er det en "hel" (købt færdig) HT du bare "skåner" for bas og lader subberne ta det tunge arbejde, så er faren ikke SÅ stor, MEN MEN MEN, det KAN altså ske alligevel - så jeg ville få ordnet de kontakter.
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er en færdigkøbt ht, et par JBL JRX125, du kan se spec's på dem i toppen af tråden Jeg kører således at mine to amps kun håndterer JBL'erne, mens subben kører over den sidste, gennem mit elektroniske delefilter der deler ved 120 hz.
Hvorvidt de kan holde til det skal jeg ikke kunne sige, men vil da tro at de kan klare det.
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg blevet anbefalet at købe et netstøjfilter, det skulle kunne afhjælpe problemet? Prøver i hvertfald og så må vi se
|
| Til top |
|
| |