Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Raidho (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

http://www.highfi.dk/

Så har man chancen for at få lyttet til de omdiskuterede højtalere her på fyn.  Raidho emilie og eben serien vil blive præsenteret. Og samtidig de nye Nordost kabler!. 

Mvh F.B

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Det er der efterhånden ikke noget nyt i længere - men husk at de holder et demo-arrangement i September. Kig nærmere i kalenderen på forsiden for nærmere info!

http://www.hifi4all.dk/content/templates/kalender.asp?articl eid=1008&zoneid=4

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Det var nu egentlig også det jeg mente,linket fører til samme demonstration!

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

Jens L
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Nu er det måske på sin plads at advare folk. Den lyd der kommer ud af et par Eben højttalere er stærkt vanedannende.

Jeg blev vildt overrasket da jeg første gang blev præsenteret for Eben serien. Jeg havde længe været i vildrede over hvilke højttalere jeg skulle vælge, men her var ingen tvivl.

Claus fra highfi.dk (undskyld moderator Ronie) gav en gennemgang af højttalerne fra Raidho og der var ingen tvivl om, at for mit vedkommende skulle være Eben X2. Dette blev yderligere slået fast da jeg kom hjem med dem, fik dem sat til mit Primare SP31 og A30.2. Jeg fik placeret min kæreste i sofaen og satte en cd på med Jeff Buckley. Da vi havde lyttet et par minutter sagde min kæreste pludseligt ”ja det lyder jo godt, kan du se” hvorpå hun viste mig hendes arm hvor hårene nærmest stod lige op i luften. Hmm dejligt at komme hjem med noget hi-fi som bliver godt modtaget.

Lige inde Claus og jeg fik pakket X2´erne ned skulle jeg lige høre dem på en Nordic Ming Da MC34-A, ja jeg tror ikke man kan komme nærmere himmeriget. Jeg vil anbefale et lyt på det anlæg, uha da da.

Jeg har lige sat en Nordic Ming Da MC34-A på min ønske liste!

Til top Vis Jens L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens L

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

...."Vanedannende" er den rigtige beskrivelse for de fleste højttalere, der kommer fra Aalestrup, hvor den gode Hr. Børresen går og sydsler med forskellige ting, der skal berige musikelskere....EMILIE S3 har i hvert fald bidraget til mange dejlige timer i selskab med alverdens musikere, her i Casa Flex

Det skal nok blive hyggeligt ude ved www.HighFi.dk i Otterup...jeg skal ihvertfald ikke gå glip af denne seance, hvor der er mulighed for at blive underholdt af Lars Kristensen.

See U outthere.

FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Jens L skrev:

Nu er det måske på sin plads at advare folk. Den lyd der kommer ud af et par Eben højttalere er stærkt vanedannende.

Jeg blev vildt overrasket da jeg første gang blev præsenteret for Eben serien. Jeg havde længe været i vildrede over hvilke højttalere jeg skulle vælge, men her var ingen tvivl.

Jeg fik placeret min kæreste i sofaen og satte en cd på med Jeff Buckley. Da vi havde lyttet et par minutter sagde min kæreste pludseligt ”ja det lyder jo godt, kan du se” hvorpå hun viste mig hendes arm hvor hårene nærmest stod lige op i luften. Hmm dejligt at komme hjem med noget hi-fi som bliver godt modtaget.

Hej Jens

Et altid meget sikkert "måleinstrument" for lydkvaliteten er uden tvivl en kvindes øre... Her i synagogen bruges altid kvinder som målestok for lydkvaliteten. Bedømmelsen kommer "råt for usødet", ærligt og præcist, men med Raidho´s Eben spændt for hifivognen, er der næsten altid positiv respons.

Som du nævner er disse htér stærkt vanedannende, idet de leverer et fuldkomment lydbillede. Båndbredden er max. og meget homogen, og især diskanten er i særklasse delikat. Ingen kompression, ingen skarpe kanter, men meget fyldig og balanceret.
Selvfølgelig er de ikke fuldkomne og fejlfrie, men sammenlignet med andre i klassen, er de helt på forkanten. Jeg har sjældent mødt en htér der i den grad kan servere en tromme så præcist, og en akustisk guitar så sprød, at man bare tænker: Sådan!

Jeg tror, at et besøg i det Fynske får kalenderplads. Det bliver helt sikkert en lydmæssig solid oplevelse, og ikke mindst de nye NO-kabler er særdeles interessante. Raidho flytter grænser...

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Jens L
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Jens L skrev:

Jeg fik placeret min kæreste i sofaen og satte en cd på med Jeff Buckley. Da vi havde lyttet et par minutter sagde min kæreste pludseligt ”ja det lyder jo godt, kan du se” hvorpå hun viste mig hendes arm hvor hårene nærmest stod lige op i luften. Hmm dejligt at komme hjem med noget hi-fi som bliver godt modtaget.

Hej Jens

Et altid meget sikkert "måleinstrument" for lydkvaliteten er uden tvivl en kvindes øre... Her i synagogen bruges altid kvinder som målestok for lydkvaliteten. Bedømmelsen kommer "råt for usødet", ærligt og præcist, men med Raidho´s Eben spændt for hifivognen, er der næsten altid positiv respons.

Som du nævner er disse htér stærkt vanedannende, idet de leverer et fuldkomment lydbillede. Båndbredden er max. og meget homogen, og især diskanten er i særklasse delikat. Ingen kompression, ingen skarpe kanter, men meget fyldig og balanceret.
Selvfølgelig er de ikke fuldkomne og fejlfrie, men sammenlignet med andre i klassen, er de helt på forkanten. Jeg har sjældent mødt en htér der i den grad kan servere en tromme så præcist, og en akustisk guitar så sprød, at man bare tænker: Sådan!

Jeg tror, at et besøg i det Fynske får kalenderplads. Det bliver helt sikkert en lydmæssig solid oplevelse, og ikke mindst de nye NO-kabler er særdeles interessante. Raidho flytter grænser...

Det er dejligt at der er andre de er ved at få eller har fået øre for Raidho.

Ja, kvinder er nu alligevel ikke så tossede som ”måleinstrument” Min kæreste og jeg har allerede nydt mange timer men god og velklingende musik. Her gik jeg og troede at man skulle tage euforiske stoffer for at blive høj, men nej, man skal bare købe et sæt Raidho højttalere!

Jeg håber, og ser frem til, at møde andre den 15 september med samme interesse og ikke mindst at møde Lars Kristensen, jo det skal nok blive en givende aften.

Her til aften blev ringet op af Claus fra highfi.dk. Han ville lige komme forbi med den Nordic Ming Da MC34-A i morgen søndag, så jeg kan høre den i hjemlige omgivelser. Det er sgu da en mand der vil frem, ham Claus

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

Jo - det kan man da kalde service og sågar en søndag.

Håber at høre dit indtryk af Nordic Ming Da 34'ren foran dine Eben

Til top Vis Frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisk Besøg Frisk's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Jens L skrev:

Claus fra highfi.dk (undskyld moderator Ronie) gav en gennemgang af højttalerne fra Raidho og der var ingen tvivl om, at for mit vedkommende skulle være Eben X2. Dette blev yderligere slået fast da jeg kom hjem med dem, fik dem sat til mit Primare SP31 og A30.2. Jeg fik placeret min kæreste i sofaen og satte en cd på med Jeff Buckley. Da vi havde lyttet et par minutter sagde min kæreste pludseligt ”ja det lyder jo godt, kan du se” hvorpå hun viste mig hendes arm hvor hårene nærmest stod lige op i luften. Hmm dejligt at komme hjem med noget hi-fi som bliver godt modtaget.

Lige inde Claus og jeg fik pakket X2´erne ned skulle jeg lige høre dem på en Nordic Ming Da MC34-A, ja jeg tror ikke man kan komme nærmere himmeriget. Jeg vil anbefale et lyt på det anlæg, uha da da.

Jeg har lige sat en Nordic Ming Da MC34-A på min ønske liste!

Jamen, det er da herligt med oplevelser af den positive slags - sådan skal det være!

Indtil den kinesiske forstærker kommer på systemet, hvad spiller du så på til dagligt? Man må sige at Ming-Da ser flot ud, men så skal den også stå uden beskyttelsesgitteret på...

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

Der må jeg give Ronin ret - den er klart flottest med rørene blottet - dog ikke tilrådeligt hvis husstanden omfatter pilfingre i små størrelser. 

Til top Vis Frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisk Besøg Frisk's Websted

Jens L
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har Primare SP31, A30.2, A30.5, DVD 26 alt sammen forbundet  med kabler fra Nordost.

Nu gør det mig ikke noget hvordan det tager sig ud, men hvordan det spiller! Så kan det selvfølgelig godt være at beskyttelsesgitteret kommer af hen af vejen

Jens L
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 August 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Jeg fik så lejlighed til at høre Nordic Ming Da MC34-A.

Først vil jeg bare sige at den der ikke lytter til denne lille lækre sag, snyder sig selv.

For det andet gik det op for mig at jeg er ved at nå det optimale lydbillede.

Jeg har brugt mange penge på Surround anlæg og har desværre nok haft for meget fokus på det. Jeg har i mange år lytte, læst anmeldelser, talt med kompetente folk inden for hi-fi men aldrig rigtigt fundet det jeg ønsker. Jeg er kommet tæt på men denne sjovt udsende, meget, meget velspillende Nordic Ming Da MC34-A sammen med mine Raidho X2. Det siges jo at en rørforstærker skal spilles varm, ja, men allerede inden den nåede så langt, kom der en fyldig, rund og velklingende lyd fra den som bare blev bedre og bedre i takt med den blev varm.

Der blev hurtigt sat forskellige cd´er på der har været svære at lytte til, uden man har haft lyst til at skrue ned, men hvor man på Nordic Ming Da MC34-A bare sad afslappet og lyttede, vippede med foden eller spillede trommer på lårene af bare fryd.

Det spændende var, hvordan den ville gengive lyden fra grammofonen. Det gav et helt ryk i Claus og mig da lyden totalt overmandede os, hold da kæft, hvad sker der, vi kunne ikke lade være med at grine. Det var for vildt, sprød og vel balanceret lyd fyldte rummet. Vi sad helt stive et stykke tid og bare lyttede. Jeg kan kun sige at jeg i dag er glad for at jeg ikke har solgt min LP samling. Uhh ha da da, der er mange måder at blive positiv chokeret på og det er så en af dem!

Nu står den så her ved mig, altså Nordic Ming Da MC34-A, jeg måtte bare have den!

Så er der det med Nordic Ming Da MC34-A udseende. Da den først kom på reolen, var det bare af med det beskyttelsegitter men nu syntes jeg faktisk bedre om den men det på. Som tidligere nævnt går jeg ikke så meget op i hvordan det tager sig ud men hvordan det lyder!

Det er lige før jeg tror at de indspilninger vi lavede i kælderen på en gammel spolebåndoptager da vi havde orkester, i vore meget unge dage, vil lyde godt.

Der er ingen tvivl om at de kr. 12990 er godt givet ud, den kunne nemt have været dobbelt så dyr men lad nu det ligge!

Jeg håber at folk vil lytte til denne skønne sag. Jeg glæder mig til mange timers ”god lytten” og vil nu gå på jagt efter en super cd afspiller og en bedre grammofon!

Jens L

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej Jens

Nu elsker Raidhos htér en god gang dynamisk indput, hvilket de herefter formidler ganske fornemt.. Mit spørgsmål : Formår denne kinesiske rørbørge, også at brillere på dette felt, eller oplever du anseelig begrænsning i forhold til fx Primare.

Jeg har selv leget med flere af slagsen(rørspiller), og oplever gang på gang, at dynamikken reduceres betragteligt. Rør-spiller har en tendens til at levere lyden alt for "poleret", om jeg så må sige, men leverer en varm og fyldig mellemtone, som ved første lyt kan imponere.

buch73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Sendt: 02 August 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Er også meget glad for at flere har fået åbnet ørene for Raidho HT.

Kan også kun anbefale at man tager et ring til Highfi.dk (Claus) og får hørt dem. Desuden er han og Michael B. og Lars Kr jo alle 3 meget fine personer, som brænder for hvad de laver/sælger, så jeg vil helt sikkert også kigge med på demo aftenen.

Men lyder spændende med den rør forstærker...

Til top Vis buch73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buch73

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Sendt: 03 August 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Hej Jens

Tillykke, jeg hørte at den lille demo Clus gav blev til mere, er den ved at falde til ?

Jens L
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 August 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Hej Jens

Nu elsker Raidhos htér en god gang dynamisk indput, hvilket de herefter formidler ganske fornemt.. Mit spørgsmål : Formår denne kinesiske rørbørge, også at brillere på dette felt, eller oplever du anseelig begrænsning i forhold til fx Primare.

Jeg har selv leget med flere af slagsen(rørspiller), og oplever gang på gang, at dynamikken reduceres betragteligt. Rør-spiller har en tendens til at levere lyden alt for "poleret", om jeg så må sige, men leverer en varm og fyldig mellemtone, som ved første lyt kan imponere.

Jeg vil sige at jeg ikke oplever nogen begrænsninger hvad angår dynamikken på Nordic Ming Da MC34-A, nærmest tværtimod. Den spiller bare. Det har selvfølgelig stor betydning at det er et par Raidho X2´er der er i enden på den.

Jeg kunne måske godt forstille mig at dine Raidho X3 kræver et lidt andet kraftværk da de spiller større end Raidho X2.

Jeg håber du kommer til Fyn den 15 september og der bliver lejlighed til at høre Nordic Ming Da MC34-A på et sæt Raidho X3. Du er selvfølgelig også velkommen til at kikke forbi mig hvis du skulle komme over Fyn inden da.

For mig er det helt klart en god sammensætning men en Nordic Ming Da MC34-A og par Raidho X2.

Jeg ser frem til Demo aften hos Claus og at møde andre med Raidho højttalere og håber der kommer mange andre som vil lytte med både på de fantastiske højttalere og Lars Kristensen.

Jens L
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 August 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Frisk skrev:

Hej Jens

Tillykke, jeg hørte at den lille demo Clus gav blev til mere, er den ved at falde til ?

Ja det er bare super, er en glad mand! Glæder mig til mange gode timer!

Guro
Branchemedlem
Branchemedlem
HighFi.dk

Bruger siden: 22 Maj 2005
Lokalitet: Fyn Nord
Sendt: 03 August 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg stiftede familie og stoppede med at spille trommer i diverse orkestre gennem mange år. Solgte trommerne og lyttede i stedet mere til musik på stereo plan og solgte hifi anlæg i hifi-butikken. Både de billige men sandelig også de dyre. Legede med kabler indtil en "herre" kom ind af døren med noget ladkrids i hånden eller var det et kabel, det kan jeg ikke lige huske
Siden da har min lidenskab til hifi og kabler været meget stor.

Jeg har aldrig rigtigt leget med en højttaler der bare sådan sagde "wow det her er bare anderledes - på den rigtige måde".....før jeg stiftede bekendskab med emilie og så eben. Der er noget her som "gudskelov" er anderledes end det der altid tales om -synes jeg.

De højttalere spiller så meget "live" at det minder mig om at sidde bag trommerne når vi spillede til koncerter.
Dynamik, hvert sit instrument har sin plads hvad enten det spiller godt eller dårligt, dyb, blød, super detaljeret  og fast bas og kæmpe stereoperspektiv.
Sådan vil jeg sige om emilie og ikke mindst eben.

Men som det er med alt skal man jo bedømme selv

Claus

Til top Vis Guro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guro Besøg Guro's Websted

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Guro skrev:

De højttalere spiller så meget "live" at det minder mig om at sidde bag trommerne når vi spillede til koncerter.
Dynamik, hvert sit instrument har sin plads hvad enten det spiller godt eller dårligt, dyb, blød, super detaljeret  og fast bas og kæmpe stereoperspektiv.
Sådan vil jeg sige om emilie og ikke mindst eben.

Hej Claus

Jeg er også selv gammel "trommepisker", og har præcist den samme oplevelse med "livefølelsen", når Eben spiller!
Musikken bliver ganske enkelt så nærværende og åben, at man føler sig som en del af "koncerten".
Og sjældent har jeg lyttet på højttalere, der kan levere så megen dynamik. Man kan sq blive helt bange for herlighederne...

Guro
Branchemedlem
Branchemedlem
HighFi.dk

Bruger siden: 22 Maj 2005
Lokalitet: Fyn Nord
Sendt: 03 August 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej gl.jas

Nu kan jeg pludselig meget bedre forstå din lidenskab til højttaleren og kablerne som du har. Hvis du selv er gammel "Pisker" så ved du helt præcist hvordan det skal være, når det nu skal lyde som det lyder rigtigt.

Også dit spørgsmål til den "rørbørge" om den har en begrænsning på dynamikområdet. Musikalsk synes jeg bestemt ikke. Der vil jeg sige det på denne måde "uden at fornærme nogen".

Der findes mange forstærkere der kan spille højt og dynamisk, men lyder de egentligt godt?. "rørbørgen" spiller naturligt, dynamisk blødt osv. til en hvis volloume som jeg absolut mener er højt nok. Så kan vi spørge os selv hvad det er vi vil. Begge dele kan være en god oplevelse.

Claus

Til top Vis Guro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guro Besøg Guro's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes