Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Concept Vs Dali Blue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
christine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 August 2005 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Hjælp.

Jeg har ikke ret meget forstand på højtalere, men står nu og skal købe helt nyt anlæg incl. nye højtalere. Jeg har været i hifi klubben og set på forskellige og endte med DALI Concept 6 højttaler
og DALI Blue 5005LE højttaler. Mit spørgesmål er så hvilke af dem er bedst. Vi ville ha to gulv front højtalere (når vi hører musik), en center højtaler to bag højtalere og en subwoofer (til film). Vi skal også købe Surround reciver og dvd afspiller så gode råd til hvilke der er gode vil jeg også gerne ha. Jeg har max. 20.000kr til det hele. Men højtalerne er mit største dilemma. Vi hører alt slags musik. Jeg har lyttet på dem begge men kan ikke finde ud af det...

Håber at kunne få noget hjælp ..

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Sendt: 10 August 2005 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Hej Christine (wow, en pige på forumet..!)

Umiddelbart ville jeg gå efter 5005LE versionen. Jeg synes at bassen bliver strammet op og diskanten er bedre.. Iøvrigt også bedre mellemtone (stemmegengivelse m.m) så alt ialt en del bedre højtaler på mange punkter!
På den anden side, hvis ikke du finder at der er nogen stor forskel på de to er det måske værd at sparre de sidste par hundrede kroner..!? lidt har også ret..
Når først du har valgt fronthøjtalerne giver resten sig selv da der i begge serier fås center og baghøjtalere.. BLUEserien er generelt lidt dyrere hele vejen rundt men giver også en del ekstra for pengene - er min ringe mening anyway.

Mht reciever ville jeg personligt gå efter NAD (nu da du i forvejen er i Hi-Fi Klub-området) da deres dynamiske egenskaber egner sig godt til musik. Men hvis det primært er film anlægget skal bruges til ville jeg nappe en Denon 2105..! Men spørg om du ikke kan høre forskellen på de to højtalere og på de to forstærkere - de plejer at være flinke til at banke en demo sammen i Klubben..
Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 10 August 2005 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen

Ja der er jo en masse ting man lige pludseligt skal holde styr på... Jeg ville ønske jeg havde noget at sige om højttalerne, men jeg kender dem ikke rigtigt og har heller ikke hørt på dem - Dali mærket kender jeg dog udmærket, og i går næppe galt i byen, uanset hvad i vælger.

Et godt råd (synes jeg selv) ville være at gøre op med jer selv hvor meget i lytter til musik vs. film og ikke mindst hvilke krav i stiller til design, evne til at  spille højt, osv. Skriv det hele ned på papir og fortæl endeligt ekspedienten om alle jeres overvejelser, så han ved præcist hvad det er i vil have. Vær især ikke bange for at bruge masser af tid, på at lytte til de forskellige opstillinger. Husk at ta' en stak af jeres yndlings cd'ere/film under armen, så i ikke bliver snydt af at den ene sælger har en bedre demo cd/film, end den anden! Man er ofte som "førstegangskøber" et let offer for dette! (Se bare på hvordan snart alle fladskærme vises frem med animerede film, som f.eks. Finding Nemo - de har nemlig en evne til at se fantastiske ud på næsten et hvert tv - uden at sige særligt meget om hvordan tv'et vil klare en normal film)

Prøv evt. også at gå i andre butikker, hvis i kan, f.eks. tapeconnection.dk i Århus - de er rigtig gode til at hjælpe og har et stort udvalg. (Hvor i landet kommer i fra?)

Stol på jeres egne ører, det er kun jer der skal være tilfredse med købet, ikke alle os andre

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

tapeconnection har tilbud på marantz receivere i øjeblikket
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes