| Forfatter |
|
Fjellape Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 29 August 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trenger noen innspill vedrørende kjøp av høyttalere. Sitter nå med gode tilbud på to SF høyttalere. Et par Concerto Home og et par Signum.
Er det noen som kjenner disse og kan hjelpe meg litt med valget?
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fjellape
Jeg havde håbet på tilbagemelding fra én der rent faktisk har lyttet til begge højtalere, hvilket jeg desværre ikke har. 
Omkring Signum, så prøv at skrive en pb til Hans Faber, da han tidligere har haft denne højtaler. Hvad angår Concerto Home spiller hajen71 på disse, så mon ikke du kan få nogle erfaringer denne vej? __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsan Fjellape,
Jeg har bl.a. haft Signum fra Sonus faber - en rigtigt bra højttaler. Dens Nickname er poor mans Guarneri (positivt ment) og det er faktisk mere rigtigt end man måske skulle tro.
Men inden jeg evt. vil anbefale den til dig er du nødt til at fortælle mig lidt om dit lytterum og HIFI grejer og ikke mindst din foretrukne musiksmag.
Efter min mening er det forøvrigt et must at du får den med justerbare standere (op-ned)

__________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
hajen71 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej fjellape
jeg er den lykkelige ejer af et par sonus faber concerto home. en fantastisk god og velopløst højtaler..... i mit setup...
ligesom hans siger er jeg nødt til at vide lidt om hvad de skal spille med, hvad musik du hører og hvordan er dit lytterum... før kan jeg ikke komme med min anbefaling...
hilsen Hajen71
|
| Til top |
|
| |
Fjellape Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takk for alle svarene.
Jeg har et par rega mono blokker, Exon, ditto cd spiller og Kimber 8 tc kabler.
Begge høyttalerne kommer med regulerbare stativer. Signum med denne med marmor plate, og Concerto med nøtte tre og jern.
Lytterommet mitt er ca. 35 m2, og bredere enn det er dypt. Ikke optimalt men jeg har ikke problem med side veggene kan du si. Kan ha en avstand på 3,5m mellom lytteposisjon og høttalerne alt etter hvor de låter best.
Lytter mye til vokal basert musikk eller med få instrumenter. Mer kompleks musikk er sjeldent.
|
| Til top |
|
| |
hajen71 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej fjellape
jeg kender ikke noget til sonus fabers signum højtalere så jeg kan kun komme med mine egne erfaringer med concerto home.
Jeg spiller med mine på et rent meridian setup i et rum på ca. 25 kvadratmeter. Anlægget spiller næsten kun jazz, som til tider er meget komplekst og jeg har aldrig haft problemer med lyden. alt er velopløst, man kan næsten se musikerne foran sig, meget kontrol over tingene, ingen tendens til at "mudre"....
umiddelbart vil jeg tro at concerto home vil være et godt valg i dit setup... men som sagt tidligere har jeg kun mine egen erfaringer at gå ud fra... har aldrig hørt signum...
hvad siger du hans ???
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fjellape & Hajen71 ..
Hvis du vil have den højeste transparents, største dynamik - men også klart mest "vanskelige at gøre nøjd" højttaler af de 2 muligheder skal du vælge Signum.
Signum har præcis samme reference Scan Speak diskant (uden magnetisk olie)som sin storebror i Classic serien - Electa Amator 2. Signum skal bi-wires for at udnytte dens (ret store) potentiale.
Jeg kan ikke love dig større musik glæde med en Signum frem for en Concerto Home! Det er kun hvis du virkelig er villig til at eksperimentere med kabler og opstilling at du kan få en Signum til at synge.... Men hvis du magter dét - lyder og spiller en Signum virkelig som en "poor mans Guarneri".
Concerto Home er med rette både vidt og bredt berømt for sin musikalitet og næsten Plug and play" agtige evne til bare at lyde rigtigt på noget fundamentalt godt grej , feks det du er i besiddelse af... Det en Concerto gør - gør den nemlig fremragende.
Man skal ikke tage fejl af hverken Concertoens eller Signums pris når man parrer udstyr med dem - du kan bare "hælde" udstyr i dem i højere og højere kvalitet og pris! ... de hænger forbavsende godt på.
Jeg tror/håber du bliver tilfreds uanset hvilken af de to du vælger - men som sagt du kommer tættere på toppen af SF programmet med en Signum i hifi mæssig sammenhæng.
Good luck! og husk du er velkommen i vores internationale Sonus faber club hvis du skulle få lyst til at være medlem.

|
| Til top |
|
| |
Fjellape Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Hans Faber
Takk for svaret. Skremmer meg litt at Signum kan være vanskelige, men samtidig pirrer det litt at potensialet er så stort.
Glemte å nevne at jeg tidligere har hatt Grand PH, men etter å ha hørt Concerto likte jeg denne bedre . Jeg er vell en av disse som liker stativ høyttalere....
Pris messig er tilbudet på Signum svært godt 7500 Dkk og Concerto noen tusen dyrere, har du synspunkt på prisen?
Er bruk av subwoofer et fy ord sammen med SF? Kunne godt tenke meg innspill her også.
Hvor stort er spranget opp til Electa Amator II. Ser at det er en tilsalgs på HIFI4all. Krever de at jeg må bytte ut det meste av det jeg har av utstyr for at det skal være match?
Ser du nevner en SF klubb noe jeg absolutt kunne tenke meg. Fortell mer.
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fjellape,
Jeg sender dig en PB idet det bliver for tidskrævende for mig at uddybe det her på tråden.

|
| Til top |
|
| |
Fjellape Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei dere
Da er valget tatt. Prisen jeg ble tilbudt på Signum gjorde at det ble en lett avgjørelse. De er helt utrolig strøkne. Ikke tegn på finger merker engang. Det samme gjelder de utrolig nydelige regulerbare standerne.
Jeg får dem hjem i morgen. Dette blir spennende.
Takk til dere alle for innspill. En spesiell takk til Hans Faber.
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fjellape,
Tillykke med købet og den tilsyneladende meget fine stand på Signumerne.
Jeg har netop modtaget dine data og meldt dig ind i Sonus Faber klubben.
Du bliver så vores første Norske medlem 
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen i Sonus faber-klubben!
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fjellape
Som skrevet, så velkommen i klubben! 
Hold os endeligt oritenteret omkring dine smukke Signum.  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |