Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Genoplivet: Hvor kan man høre B&W XT4? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 September 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at B&W kom med en ny højttaler, XT4, som jeg meget gerne ville høre spille. HiFi klubben har den på programmet, men da jeg var dernede i HFK på Europapladsen i Århus havde de ikke fået dem ind endnu.

Er der nogen der ved hvornår de kommer ud i butikkerne så man kan få hørt dem? :)

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 September 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Der står et par nede i hifiklubben i Nørregade
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Ok, super! :) Der går nok et par måneder før jeg når til at kunne opgradere højttalere, men det ville være dejligt at kunne komme til at høre dem i god tid inden så jeg har alternativer på hånden. :)

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Neocantrix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005
Sendt: 09 September 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Hej Lestat eller andre.

Er der nogen der har lyttet til denne endnu?

Til top Vis Neocantrix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neocantrix

Flageborg
Branchemedlem
Branchemedlem
kringlyd.no

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 09 September 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har lyttet til disse. Er egentlig IMPONERT over hvilken dybde de klarer å levere. Designet er jo også helt utrolig BRA.

moro med lyd --> kringlyd

Til top Vis Flageborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flageborg Besøg Flageborg's Websted

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hvor har du hørt dem henne? Jeg snakkede med en gut nede i HifiKlubben der sagde de ikke fik dem hjem før ultimo September. Jeg regner med at trisse ned og se om de har fået stillet et par op jeg kan høre i starten af Oktober.

B&W er efter sigende selv ret stolte af XT4, men det skal de vel være med en ny serie. :)

L.

Flageborg
Branchemedlem
Branchemedlem
kringlyd.no

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 10 September 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Fikk en demo hos B&W Scandinavia

moro med lyd --> kringlyd

Til top Vis Flageborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flageborg Besøg Flageborg's Websted

Neocantrix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Så har jeg lyttet på disse højtallere og jeg syntes de spiller rigtig godt. Jeg var også overrasket over hvor dybt de kunne spille. Jeg syntes lyden virkede lidt lukkede, men dog ren og god alround til både pop, rock og elektronisk.

Jeg lyttet til den på både et NAD og Thule system uden jeg kunne høre den helt store forskel? - Jo Thule havde en mere ren og detaljeret lyd, men jeg syntes ikke forskellen i pris (Thule 3 gange så dyrt) var så mærkbar som jeg først havde regnet med.

Jeg skal lytte noget mere på den før jeg kan give mit 100% indtryk. Det er positivt, men om de er 10.000 kr værd ved jeg ikke endnu. Jeg hørte dem op imod Dali Ikon 7 som havde en langt bedre diskant og et meget mere åbent lydbillede, dog var den ikke lige så ren og detaljeret som Xt4'eren, men tilgengæld og så kun halvt så dyre.

Er der andre der har fået lyttet til den? - Det er jo en rigtig fed højtalere designmæssigt og den er med i toppen over mulig højtalere jeg skal ud at købe i løbet af de næste 2 måneder.

Nu mangler jeg bare at høre det på Denon nye PMA-2000AE forstærker og DENON DCD-1500AE. Det bliver spændende og se hvordan det går sammen.

God dag hifi nørder

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hvilken NAD hørte du dem på? Hvis du kigger på min tråd længere oppe (som nu er længere nede...), så fik jeg den udmelding af HFK at jeg ikke skulle regne med at en surroundforstærker kunne trække dem, og som jeg skriver i min tråd undrer det mig at han skærer alle surround forstærkere over én kam. (Han mente nu heller ikke at min specifikke forstærker kunne trække dem). Det kunne være interessant at høre hvilken model NAD du hørte dem på.

Har du hørt dem i Århus? De har også et sæt Piego'er som jeg overvejer lidt, de har en bånddiskant og når således noget højere op, men bassen er vist ringere end XT4'erne. Til gengæld har de så indbygget forstærker.

K.

Neocantrix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hej Lestat,

Jeg hørte dem på en forstærker og ikke en reciever. Det var en NAD C352 og tilhørende NAD C542 CD-afspiller. De klare opgaven fint efter min mening. Det var nede i Åboulevard afdelingen i københavn.

Meld lige tilbage når du har hørt Piego. Dem er jeg også nysgerrig på.

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har i dag været nede og høre XT4 i HFK i Århus. (Nørregade). Jeg tænkte jeg ville genoplive denne tråd og lige skrive mine tanker i stedet for at starte en ny diskussion.

Højttalerne sad på en C352 (2x80W) og en eller anden ~high-end Denon CD afspiller.
Jeg havde medbragt Dire Straits - Best of, Under Byen - Det er mig... og Tori Amos - Tales of the Librarian som jeg gerne ville høre. Især Dire Straits og Tori Amos CD'erne kendte jeg gennemgående.

To ting stod klart frem: Der er utrolig meget bund i højttalerne, størrelsen taget i betragtning! B&W siger de går til 34hz, og det vil jeg gerne tro de er meget tæt på. Der kommer langt mere lyd ud af de to søjler end man skulle tro der kunne.  På et andet forum hvor der har været en del debat omkring XT4'erne er der flere der har bemærket at de troede der var en sub koblet på et eller andet sted.

Den anden ting man bemærker er at de har et ufatteligt bredt perspektiv - lydbilledet er bare meget større end jeg ville have forventet fra så beskeden en størrelse højttaler. Det er meget svært at placere højttalerne i lydbilledet, men det er til gengæld nemt at placere instrumenter og stemmer, og sådan skal det jo også gerne være. Vi vil jo have en illusion ikke af at det er to lydkilder, men en stor "enveloping" kilde.

Lyden er naturligvis stadig klassisk B&W, ikke for varm og ikke skinger. På trods af dyb bas og god diskant, så er mellemtonen stadig meget klar og fremme i billedet.

Bevares, det kan sikkert blive bedre, men alt i alt synes jeg XT4 er en meget velspillende højttaler. Jeg er ret overbevist om at de bliver min julegave til mig selv.

Jeg vil i øvrigt sige at C352 klarede opgaven ganske udemærket, der manglede ikke kontrol selv i numre som Mission, hvor der er en meget dyb og vedholdende bas eller i Private Investigation, hvor der er en meget stor dynamik. Jeg kunne forestille mig en god effektforstærker vil trække lyden endnu et hak op, men den umiddelbare besked jeg fik med at man ikke kunne trække dem med Surround forstærkere fordi de ikke var stærke nok er ikke korrekt.

Jeg udbygger nok mit setup med en 2-kanals effekt på et tidspunkt, men som XT4'erne lyder på C352 er det ikke noget der er nødvendigt for stadig at nyde højttalerne.

:Edit: I øvrigt var der monteret spikes på de XT4'ere jeg hørte, hvilket jeg spurgte ind til. Jeg fik at vide at de var standard på de nye XT4'ere de fik ind, de første havde dem ikke men det skulle de have nu. Rart at det følger med, jeg havde spekuleret på hvordan man kunne montere noget afkobling når nu højttalerne var aluminium. Jeg mangler bare noget at lægge under spikene, da jeg har trægulv...

L.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes