| Sendt: 05 September 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået til opgave at opsætte et (mindre) lydanlæg i et af vores mødelokaler. Anlægget skal for det meste bruges sammen med en projektor, hvor der skal køres præsentationer i f.eks. Powerpoint (med lidt multimedie effekter), men vi ønsker også at kunne bruge projektoren og lydanlægget til sociale arrangementer f.eks. til at se slutrunde fodboldkampe. En decideret hjemmebiograf får vi nok aldrig brug for.
Mit spørgsmål er nu om vi er bedste tjent med et par gode "2-kanals" stereo højttalere (f.eks. DALI Concept 1 eller 2) eller om vi i stedet skal købe en hjemmebiograf-pakke (hjemmebio surround forstærker med 4 små satelitter og subwoofer) ?
Vi ønsker at lyden kan "fylde" rummet (godt lydisoleret rum på ca. 20-25 kvm. med væg-til-væg tæppe), men med vægt på at f.eks. tale høres klart of tydeligt og kommer mod 'en.
Desværre er mit budget meget lavt, ca. 3-4000 kr, så jeg er egentligt på jagt efter noget brugt udstyr, som sagt enten : - alm. forstærker med 2 stk. DALI Concept eller. lign. - hjemmebio sæt med surround forst., satelitter og subwoofer (prisleje nypris ca. 3-4000,-)
Håber I har et par gode råd. __________________ hilsen
Carsten Witt
|