| Sendt: 25 September 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ret sikker på at din Dali viker som min B&W, der også har high-level indgang (hT-kabel pass-throug.) ved siden af LFE / pre-out line-level indgang (og udgang for den sags skyld.. men det ved jeg ikke om din har?!) HT-kabel udgangen virker kun som HT-udgang, hvis du føder den med et HT-signal ind. Og det der sendes videre er UDEN sub-signal, som er snappet til subben og fjernet via lowpass-filter og high-pass filter (min har begge dele.) Hvis din sub spiller via LFE-signal på line-in via sub-out signalet fra din receiver, er der ingen power bag (som ved HT-signal ind-->ud) hvilket jo igen giver.. igen power (eller signal for den sags skyld) på de HT-udgange der er på subben. Subbens forstærker sender ingen selvdtændig strøm/power ud af HT-udgangene - de bruges KUN til at emulere et LFE-spor, som snuppes ud af signalet til dine HTér, som aflastes via subbens filtre, så det virker som om det var sub-LFE-signal, og et filtreret signal dine HTér får. Derfor - find en gammel sko..forstærker og evt. et sub-splitterkabel, hvis du ikke også har et LFE-signal pass-through / link på subben - f.eks til en mulig sub nr.2, eller de omtalte shakers (og tilhørende forstærker - ikke at glemme, hvis du har LFE til eksisterende sub.). Signalkabler etc. er også underordnede mht. kvalitet - det skal jo blot rydte - har intet med HiFi at gøre ifht. signalkvalitet etc... der skal bare hul igennem og rysten i måsen, så spiller det.  Håber det hjælper Mvh. Offcourse.
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|