Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: JBL, Infinity, Dali "budget 5.1" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mads Thøgersø
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 September 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Ohøj mande!

Jeg kigger for tiden lidt rundt for at finde de ting man nu skal have, for at bygge sig en _LILLE_ hjemme bio, det eneste jeg har lige pt, er et 32" Hugoson LCD, og en nærmest oldnordisk JVC surround-reciver.

Men tjekkede så lidt forskellige muligheder for højtalere, og jeg har nogle krav:

Cirka 8-9k for hele l**tet, ved godt at garvede Hi-Fi folk ser dette som en nærmest forsvindende lille investering, men som landet ligger, er jeg lærling, som har regninger lige som alle andre, og det er begrænset hvad lønnen kan købe udover det nødvendige.

Det skal være et 5.1 system

Kæresten siger at det ikke må være en l**t i øjet (grimt)

Har kigget på lidt JBL og Infinity på en side der vist hed hjemmebiografen.dk, og lidt Dali Concept hos HFK, har ikke rigtigt nogen erfaringer inden for højtalere, er dog MEGET glad for de Infinity jeg har i bilen.

Så hvad kan i anbefale i denne prisklasse?

Til top Vis Mads Thøgersø's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Thøgersø

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 September 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Mads Thøgersø skrev:

det eneste jeg har lige pt, er et 32" Hugoson LCD, og en nærmest oldnordisk JVC surround-reciver.

Er den så oldnordisk, at den ikke har DD/DTS decoder?

Mads Thøgersø
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Den har vist bare det der allerførste system der, ved det ikke, for den har altid kørt stereo med mine ~21 år gamle Dantax MC152 højtalere :P

Til top Vis Mads Thøgersø's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Thøgersø

Mads Thøgersø
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Dali trio måske? Nogen der kan anbefale den?

For min stue er delt op i to, med en væg, med en stor udskæring i, og den del der er "tv-stue" er vel omkring 8 kvadratmeter, så somsagt ikke den største "hjemmebio" der bliver plads til!

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 September 2005 kl. 02:55 | IP-adresse registreret  

Mads Thøgersø skrev:

Den har vist bare det der allerførste system der, ved det ikke, for den har altid kørt stereo med mine ~21 år gamle Dantax MC152 højtalere :P

Dolby Pro Logic? Hvis din JVC receiver ikke kan decode DD og DTS, bør du nok også ofre penge på en ny receiver inden du kaster penge efter 5.1 højtalere .

Mads Thøgersø
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Dolby Pro Logic? Hvis din JVC receiver ikke kan decode DD og DTS, bør du nok også ofre penge på en ny receiver inden du kaster penge efter 5.1 højtalere .

Har fundet den nye reciver jeg skal have, mangler kun at finde højtalere :)

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 19 September 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Der findes jo et hav af muligheder og der er ikke så meget andet at gøre end at kommeu d og lytte!
Alle de mærker du nævner laver jo nogle ganske udemærkede "budget" højttalere, så du bliver nødt til at finde ud af hvilken lyd du bedst kan lide. Bare fordi du kan li' Infinitys bil højttalere er det jo ikke sikkert du kan li' deres stue højttalere.

En anden mulighed er at købe brugt, så kan det godt være du skal vente lidt længere på det rigtige tilbud, men der kan spares mange penge, så du enten kan bruge færre eller få noget bedre til de samme penge. F.eks. er der på DBA lige nu én der sælger et komplet Jamo THX One system for 8.000 og hvis anlægget primært skal bruges til film tror jeg det kunne være et godt køb - og måske kan prisen handles lidt ned

ps. - nej det er ikke mig der har det til salg

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005
Sendt: 19 September 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Jeg købte mig er for et halvt år siden dette anlæg i Hifi-klubben:

Denon AVR-1705
Denon DVD-1710
Dali concept 6, 2 stk.
Dali concept 1, 2 stk.
Dali concept Center

Det har gjort mig meget glæde, er utrolig glad for det lyder helt kanon. Det kostede mig 8000 kr så vidt jeg lige husker! Det bør du klart overveje! Nu ved jeg ikke hvor du er fra, men du er selvfølgelig velkommen til at komme op høre mit setup?!

Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes