Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 07:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttalere til Roksan Caspian (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
prospeak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 September 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jeg Vil snart investere i Roksan Caspian CD og Amp, men er meget i tvivl om valg af gulvhøjttalere.  Jeg hælder lidt imod den lidt pebrede B&W 804S men ville egentligt helst finde et sæt der ligger under 20K i pris.

Har lyttet til en række forskellige: DLS R55, Audiovector Mi3 Signature, B&W 704S...men er slet ikke sikker på, hvad der passer godt med Caspian? Det er mest til akustisk, rolig musik.

Anbefalinger, gode råd og kommentarer er meget velkomne!

Til top Vis prospeak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prospeak Besøg prospeak's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

prospeak skrev:

Jeg Vil snart investere i Roksan Caspian CD og Amp, men er meget i tvivl om valg af gulvhøjttalere.  Jeg hælder lidt imod den lidt pebrede B&W 804S men ville egentligt helst finde et sæt der ligger under 20K i pris.

Har lyttet til en række forskellige: DLS R55, Audiovector Mi3 Signature, B&W 704S...men er slet ikke sikker på, hvad der passer godt med Caspian? Det er mest til akustisk, rolig musik.

Anbefalinger, gode råd og kommentarer er meget velkomne!

Som udganspunkt passer alt til Roksan ligesom alle andre mærker, men måske et sæt Vienna Beethoven ? Hvis du har pladsen til det er et sæt Martin Logan velegnede til akustisk musik  

prospeak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Har været på en lytter igen, og DLS R55 er absolut en værdig kandidat .

Jeg er samtidigt blevet meget imponeret af Dali Helicon 400, der i en direkte sammenligning med B&W 804 viste sig (overraskende for mig) at være det bedste jeg har hørt. Ved siden af hinanden lød Dali mere musikalsk og levende end B&W, der dog lyder stram og præcis, men måske knap så spændende.

Jeg har også lyttet på Vienna Acoustics Beethoven, der lød meget imponerende, men som jeg tror kræver en ekstra effektforstærker før de kommer til deres ret. Martin Logan kan jeg desværre ikke høre nær mig.

Men som sagt er DLS R55 vist imponerende god til prisen, så jeg skal lige klare ørerne et par dage og så ned til en sidste lytteomgang, og når ugen er omme har jeg gjort et valg...måske

Til top Vis prospeak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prospeak Besøg prospeak's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

prospeak skrev:

Har været på en lytter igen, og DLS R55 er absolut en værdig kandidat .

Jeg er samtidigt blevet meget imponeret af Dali Helicon 400, der i en direkte sammenligning med B&W 804 viste sig (overraskende for mig) at være det bedste jeg har hørt. Ved siden af hinanden lød Dali mere musikalsk og levende end B&W, der dog lyder stram og præcis, men måske knap så spændende.

Jeg har også lyttet på Vienna Acoustics Beethoven, der lød meget imponerende, men som jeg tror kræver en ekstra effektforstærker før de kommer til deres ret. Martin Logan kan jeg desværre ikke høre nær mig.

Men som sagt er DLS R55 vist imponerende god til prisen, så jeg skal lige klare ørerne et par dage og så ned til en sidste lytteomgang, og når ugen er omme har jeg gjort et valg...måske

Ja, Helicon 400 er en ganske imponerende speaker til prisen men jeg forstår ikke helt hvordan du kan være begejstret for både den og DLS R55 på samme tid ? De 2 minder, i mine ører, slet ikke om hinanden klang- og lydidealmæssigt . Hvad med System Audios nye explorer ? Eller Audiovector Mi3 signature ? 

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Hej prospeak

Roksan Caspian serien er en rigtig lækker serie, med den typiske engelske lydgengivelse: En anelse tør og flad (ikke så meget perspektiv, 3D om du vil), men med masser af detaljer, sprødhed og attack.

At matche en højtaler med disse (specielt til akustisk musik) kræver en højtaler der giver den 'glød' som forstærkeren ikke selv formår. Jeg forstår godt at du i den henseende lagde B&W's Nautilus serie på is. -Den gør det diamentralt modsatte.

Jeg lyttede selv med Roksan Caspian koblet foran et sæt SA1280mkII. Det fungerede fint, men dermed ikke sagt at den vil passe til alle SA, da eks. SA1750 efter min overbevisning er lidt for fremadrettet til at det vil virke. Exploreren er måske en mulighed (har ikke lyttet til den), Sonus Faber er en mulighed (der er næsten frit valg fra hylde 1), Dali Helicon (har du prøvet 300'eren?) osv..

Mht. Audiovector Mi3 tror jeg du får lidt for meget tju-bang lyd til akustisk musik.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

SANmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

prospeak skrev:

FYI: HiFi-Klubben på Åboulevarden (Kbh) har lige nu tilbud på både Dali Helicon 400 og 800, men skynd dig, der er ikke ret mange tilbage.

Held og lykke med jagten.....

Mvh SANmann

prospeak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Tak for de interessante svar! 

Jeg har forresten valgt at købe den integrerede forstærker, og overvejer at supplere med Power amp'en senere (effektforstærker). Men har tænkt lidt på om det er en tosset løsning, ifht. hellere at have købt forforstærker og effektforstærker fra start?

Det vil selvsagt koste mindst et par tusinde mere - og når jeg nu ikke er sikker på hvor meget jeg vinder...jeg har fået et godt tilbud på sættet, med mulighed for at tilføje Power Amp'en lidt senere til en nedsat pris...

Mht. DLS R55 - hvordan er jeres erfaringer mere specifikt med dem? Jeg havde svært ved at sætte en finger på, præcis hvor den adskiller sig...dvs. : hvor er dens mangler?

Martin Sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Medarbejder, Sun Audio

Bruger siden: 10 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke bruge Roksan's højttaler
Til top Vis Martin Sunaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Sunaudio Besøg Martin Sunaudio's Websted

prospeak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Vil gerne vælge højttalere som jeg kan høre i Århus - så vidt jeg ved føres Roksan højttalere ikke her?

Men ellers må jeg jo overveje at tage turen til Aalborg

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

prospeak skrev:

Tak for de interessante svar! 

Jeg har forresten valgt at købe den integrerede forstærker, og overvejer at supplere med Power amp'en senere (effektforstærker). Men har tænkt lidt på om det er en tosset løsning, ifht. hellere at have købt forforstærker og effektforstærker fra start?

Det vil selvsagt koste mindst et par tusinde mere - og når jeg nu ikke er sikker på hvor meget jeg vinder...jeg har fået et godt tilbud på sættet, med mulighed for at tilføje Power Amp'en lidt senere til en nedsat pris...

Mht. DLS R55 - hvordan er jeres erfaringer mere specifikt med dem? Jeg havde svært ved at sætte en finger på, præcis hvor den adskiller sig...dvs. : hvor er dens mangler?

Jeg syntes DLS R55 er svag i basområdet, bevares der er godt med nuancering men bunden mangler vægt, pondus og attack hvilket omvendt næsten for meget på H400 hvis ikke din amp har godt med muskler . R55 er en god speaker, men alt for let på tå i min bog

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes