Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 23:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Valg mellem 3 højt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andersnt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg står og skal ud at investere i nyt anlæg, har tænkt mig en Marantz 4600 eller 5500, men har ikke helt bestemt mig endnu, som reciver. Er dog meget i tvivl om højtalerene, for syntes godt nok det er et stort markede! Jeg havde først fået anbefalet Monitor Audio, som jeg har lyttet lidt til i TC, syntes de lød rigtig godt:
  http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=28&ID_infoside=23132

Havde sådan set også besluttet mig for dem, men det er jo dumt at købe før man har hørt nogle stykker. Har så kigget lidt her på siden og set at jeg kunne få et par B&W DM604 S3 brugt (ca. 1 år) Og vil jeg der i ikke få en noget bedre højtaler?
  http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/BW_DM604_S3_hoejttaler.htm?id=1745

Har så også kigget lidt videre og fundet disse Icon 6 fra Dali som jeg syntes ret godt om(udelukkende udsende) Men de har jo også fået ret gode anmeldelser

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/DALI_IKON_6_hoejttaler.htm?id=6967

Det skal spille i et rum på ca. 20 m2. Hvad syntes i at jeg skal vælge der ude?
Er der højtalere som jeg har overset i den prisgruppe? Regnede med at mit anlæg m. reciver 5 højt og sub ca kommer op på 15-16k. Vil i mene at jeg kunne sammensætte noget bedere til de penge?

Resten jeg havde set på var Monitor audio bronze serien til center og baghøjt. Sub'en jeg har set på er en Audio Pro Sub Focus. til 3k
Til top Vis Andersnt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersnt

Bjarke73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet ret imponeret af System Audio 210, en ældre sag i den billigere ende, du skal ikke købe noget uden at høre hvad de har at tilbyde i din prisklasse....

BS

Til top Vis Bjarke73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke73

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

VA Haydn kunne også være en mulighed - er SLET ikke til at høre at det er en "lille" ( - fysisk) højtaler - og de er just sat ned til kr. 6.800/sæt.

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Andersnt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Okay lyder godt. Tak for svarene.

Vil lige ind og lytte lidt på den VA Haydn. Nogen som har set / hørt de højt. som jeg omtalte, og som kan enten fraråde dem eller anbefale en af dem?

Hvad med reciveren, er det den fornuftigste til prisen? ca. 3-5k

Til top Vis Andersnt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersnt

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne anbefale Dali Ikon 6. Til prisen synes jeg den gør virkelig godt, selv om den ikke får de dybeste toner med. Men resten af frekvensområdet synes jeg den klarer virkelig godt, med godt 3D-perspektiv og naturlighed i instrumenterne. De andre højttalere du nævner kan jeg ikke udtale mig om, blot er B&W generelt ikke min kop te (selv om den nye XT4 lyder ganske godt af en design-højttaler).

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes