Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye højtalere ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ed_die
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg er en ung fyr som, gerne vil ha noget nyt.

Købte for ikke så længe siden et par CV V15F samt en NAD C372, men er efterhånden blevet træt af dem. Synes nærmest det er belastende at skulle høre på dem i længere tid, hvis man sidder i længere tid. derfor vil jeg gerne prøve noget nyt.

Mit problem er bare at jeg godt kunne tænke mig noget, som kan give mig en bas som jeg kan mærke i hele kroppen (nogenlunde som CV), men samtidig kan spille rent, og ikke ha diskotekslyd.

Min musiksmag kører nok mest på rock, og meget ny musik. Har hørt meget ros omkring Dali, og havde kigget på et par DALI AXS10K og B&W DM604 S3.

Hvad ville i anbefale ? Det skal være nogle højtalere som har en kanon lyd (altså i den prisklasse. højest 6000 pr. stk.), men også kan give masser af bas.

På forhånd tak.

Til top Vis ed_die's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ed_die

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå du er træt af dine CW, det er også noget af det væreste bras hvis du spørger mig, men den "vej" skal de fleste unge mennesker så der er ikke noget at udsætte på dét, så er du bare blevet lidt klogere, og det skader som sagt ikke ;-)

Smag og behag er jo forskellige, men jeg synes selv at B&W spiller rigtig godt til det budget som du har lagt for dagen. Der også en model som hedder 300, kan ikke huske mærket men det er jeg sikker på andre kan herinde fra, de skulle også være noget af et hit til den prisleje du snakker om.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Jo forresten....det var DALI tror jeg nok.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

ed_die
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Okay mange tak for svaret ;)..

Må nok indrømme at jeg efter at ha surfet rundt er blevet lidt forelsket i B&W DM604 S3

Tror i min NAD C372 ville kunne trække dem ? Den er på 2*150 watt.

Og vil sådan et par 7" godt kunne levere en god bass ? altså ikke på højde med CV, men stadig noget der godt kan mærkes ?

Bikerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Hvad med nogle Infinity? er ikke lige inde i priserne på dem, men man burde godt kunne finde nogle til den pris

Til top Vis Bikerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bikerman

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 04:15 | IP-adresse registreret  

Klipsch RF-35 er imho lige det du står og mangler! (http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=633)

Jeg vil mene, at de er alt det CV prøver at være, og ikke en disco/PA højttaler!. Hvis du er til bas-tung musik og de gerne må kunne spille højt samtidigt, uden at lyde anstrengt, vil jeg mene at RF-35'erne kan tæve samtlige andre højttalere nævnt her i tråden, i sær med den nad forstærker - stakkels naboer!.

Det var dog ikke derfor jeg købte mine (de gamle "RF-3'ere"), de lød bare bedst af de højttalere, jeg nåede at høre dem op imod, synes jeg.

Husk også at komme ud og høre andet end hvad de lige har i hifi-klubben!

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

B&W 604s3 kan levere et meget potent bas tryk, det skal du ikke være bange for! Ellers findes der jo Dalis concept serie, som fås med dobbelte 10", det er rimelig hæftigt, men alligevel vil de spille meget renere end dit CV.

Hvad angår din nad, så kan den vist rigeligt trække alt i de prisklasser du snakker om, nad er jo ikke ligfrem kendt for at løbe tør sådan ud af ingenting..

Hmm, tror faktisk ikke AX10 eller hvad den dali hedder kan fås mere, mener det var derfor man puttede dobbelte 10" i concept, nemlig for at overtage den, da den spiller bedre end ax10.. Kan ikke huske hvor jeg har læst det henne...

Ellers er der højttaleren Dali Blue 8008, dobbelt 8", den levere altså også godt. Lidt renere og mere musikalsk end Concept ( min subjektive mening ).

Man kan også gå andre veje, og købe noget med en sub til ? Den vil jo kunne levere en god solid bund.. Men tror nu du vil foretrække nogen store fronter.

Hvis ikke det skal være fra klubben, så laver JBL og Ifiniti også nogen gode bud, kender ikke så meget til deres rang/serier så vil nøjes med at foreslå navnene :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

haspalm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

604'eren bliver du ikke ked af.. jeg fik spillet lidt for højt med mine med lidt for åbne døre og vinduer i rækkehuset - pludselig stod en af naboerne (ikke fra rækken lige bagved, men rækken bagved den) og spurgte om ikke vi ville lukke dørene og vinduerne for bassen var lige voldsom nok i deres udestue..

Selvfølgelig var svaret, der blev lukket og alle var glade  (gudskelov for velisolerede huse)

Du skal blot være klar over at 604'erne kræver lidt af forstærkeren..

Til top Vis haspalm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haspalm

ed_die
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene allesammen..

KRIKSTAR: Er det højtalere som samtidig kan spille pænt ? altså man kan nyde musikken hvis du forstår. .

Ja ved godt man skal se andet også .. havde også kigget på JBL, men var ikke lige mig . Men er ik den helt store hi-fi ekspert så ved ik hvor man skal lede ! ;)

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 03:02 | IP-adresse registreret  

Ja det kommer jo så an på hvad du mener med "pænt".

Da jeg skulle ud at købe nye højttalere, søgte jeg efter noget som havde en god bund og samtidigt kunne spille al slags musik. Dvs. både elektronisk, rock, pop og klassisk, ja stort set alt undtagen jazz og dødsmetal. Jeg var ude med en af mine gode venner og prøve en masse forskellige højttalere, bl.a. B&W, Dali, Audiovector, System Audio, Audio Pro og en del andre som jeg ikke lige kan huske (eller ikke havde råd til...). Mit første indtryk var netop at de fleste højttalere vi prøvede lød alt for pænt, eller dvs ikke særligt dynamiske og med en dæmpet/svag bund. Det var som om at mange af dem, "med vilje"? lagde et tæppe over enkelte eller flere toner. RF-3'erne (nu afløst af RF-35) var i hvertfald det der ramte vores begge musiksmag/lydfilosofi - en lyd med masser af hul igennem, live fornemmelse og en bas, hvor en tromme lyder som en ægte tromme og ikke et eller andet der er blevet pudset og slebet til. Modsat CV, kan man dog stadig sætte et stykke klassisk musik på, lade sig rive med og bare nyde det, uden at ærgre sig over at de ikke dur til at spille den slags musik, de spiller imo alt lige godt - i modsætning til så mange andre. Jeg synes de lyder pænt når de skal og råt når de skal og det er netop det der gør at de passer så godt til min noget varierede musiksmag.

Skulle jeg komme i tanke om noget negativt, skulle det være at diskanten godt kan gå hen og blive lidt skarp, hvis ikke de bliver sat sammen med det rette udstyr. Jeg er ikke så god i NAD, men husker nu ikke 372'eren, som havende nogen tendenser i den retning (nogen der har en ide herom?). Nå glemte da lige at sige, at de lyder helt genialt med liveoptaget musik, akustisk guitar især og film ikke mindst (Hov der lod jeg mig vist rive lidt med...).

Tror du må ud og prøvelytte, helst med forstærkeren under armen (eller i bil...), da det som med alle andre højttalere/forstærkere osv er utroligt vigtigt at det passer lydmæssigt sammen - her er faktisk rigtigt meget at vinde! Edit: Og ikke mindst at det passer med netop din smag!

Held og lykke med det!

PS Hvis jeg ikke svarer på beskeder i forumet, er det fordi jeg rejser til australien i morgen og er væk de næste 14 dage.

PPS Klipsch forhandles i kbh af bl.a. KT-radio (www.kt-radio.dk) og Topsound Hifi www.topsoundhifi.dk/, i Aalborg af www.cine-magic.dk og i Esbjerg af www.hifi4you.dk ud fra hvad jeg lige lyn hurtigt kunne finde på google.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Hvis CV er anstrngende, så bliver det ikke meget bedre med B&W. B&W har subwooferbas (bulrende og upræcis) og en skrigende diskant. Jeg ved godt det er farligt at komme med sådanne skarpe meninger, men det skal ud. Til de penge du har der, var det måske en Audiovector M3 Signature (mk2 modellen) du kunne se på. Dali. Den gode gamle 450, får du for en slik. Du kunne også prøve at lytte til Dynaudio Audience serien. Jeg har hørt Dali Evidence engang, og den spillede meget homogent, men måske også lidt tyndt. Men lyt til den, hvis du har mulighed.

Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Er enig med KRIKSTAR at der er rigtig mange mærker der lyder som om der er trukket et tæpper over nogle af tonerne eller at man selv sidder med hue på! Bl.a dali blue og dels evidence.. har ikke hørt Klipsch - men jeg synes netop at B&W og Raidho formåede at være mere åbne og rene....jeg synes simpelthen at de andre lød for kedelige, bl.a Audiovecter og Dali (skal lige siges at jeg IKKE har hørt alle mærker, jeg vil bare hen til at B&W og Raidho laver god lyd i følge mig )

Har du været ude og lytte til noget endnu og fået nogle indtryk?

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

flaz det lyder som om vi har den samme lydfilosofi Jeg kunne heller ikke forenige mig med lyden af især Audiovector (vinterhue og behagesyge - gaaab!). De kom hurtigt på listen over hvordan jeg (+ min kammerat som også endte med at købe et sæt Klipsch RF-3) ikke synes det skal lyde! B&W er klart mere mig, hvis jeg skulle vælge...

Nå men jeg tror ikke vi når frem til andet end at vi er uenige om hvad der lyder godt eller ej - men vi har da fået ridset lidt op om hvordan vi selv foretrækker det skal lyde og måske givet dig ed-die en ide om hvordan de forskellige mærker lyder i vores ører.

Der er kun en ting for du må ud og lytte med egne ører! Husk at der er størst forskel på hvordan højttalerne lyder, i forhold til noget andet udstyr i kæden, så det er her du bør sætte allermest tid af til at finde det helt rigtige.

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Hvis CV er anstrngende, så bliver det ikke meget bedre med B&W. B&W har subwooferbas (bulrende og upræcis) og en skrigende diskant. Jeg ved godt det er farligt at komme med sådanne skarpe meninger, men det skal ud. Til de penge du har der, var det måske en Audiovector M3 Signature (mk2 modellen) du kunne se på. Dali. Den gode gamle 450, får du for en slik. Du kunne også prøve at lytte til Dynaudio Audience serien. Jeg har hørt Dali Evidence engang, og den spillede meget homogent, men måske også lidt tyndt. Men lyt til den, hvis du har mulighed.

Jeg kunne ikke være mere uenig, da jeg hørte Audiovector M3 var diskanten skinger og bassen buldrede, og har hørt B&W 704 (med en ret billig dennon forstærker og cd) og den var aldeles ikke skarp eller skinger tvært i mod, og bassen buldrede bestemt heller ikke.

Mit Setup:   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
Til top Vis Rees's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rees

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Der annonceres her på siden jævnligt med nyere brugte Avance Super Magnum fra 2 butikker i Esbjerg området.

Jeg er ret sikker på de vil kunne løse opgaven til ug. De bruger de bedste enheder (2 x 8" bas + 1" diskant fra Scanspeak). Mener de står til omkring 10.000,-

Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hej

jeg vil anbefale dig at lytte til et sæt Audio Pro Blue Diamond V.2, har selv sådan et sæt. Fordelen ved denne højtaler er, at bassen bliver styret af en forstæreker, som er indbygget i hver højtaler (forstærkeren er på 175 watt). Det smarte er, at man kan skrue op og ned for bassen på bagsiden af højtaleren, og man kan på den måde sørge for at bassen ikke bliver overdimensioneret. Hvis du der imod ønsker at have meget kraftig bas, kan du jo bare skrue op for den, jeg skal hilse at sige at den ka blive ret voldsom. Personligt har jeg skruet meget ned for bassen, da mit rum kun er 12 kvm, og højtalerne står i hjørnerne, har jeg på denne måde sørget for at bassen ikke buldre. Om diskanten og mellemtonen kan jeg kun sige at det var det bedste jeg kunne finde i denne pris klasse, her er et link til deres hjemmeside:

http://www.audiopro.com/products/image_bluediamondv2.asp

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes